..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Dünya hayal gücünün tuvalinden baþka birþey deðildir. -Henri David Thoreau
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Kütüphaneler - Prometheus

Vildan Sevil - Prometheus
Site Ýçi Arama:


- PROMETHEUS -

Zeus gizledi besini insanlardan/Ama Lapetos'un güçlü oðlu Prometheus/Çaldý Zeus'un ateþini insanlar için (Heseidos)




  Ýslamlýktaki Cinselliðin Psikopatolojisi (3. Bölüm) (Hulki Can) Din 

Kadýný bu dünyada salt bir seks ve doðurma aracý olarak görüp onu kara çarþaflarýn altýna gizleyerek cinselliði yok saymaya karþýlýk, öbür dünyada abartýlý bir seks patlamasýný müminlere armaðan olarak sunmaya kalkýþmak psikotik bir çeliþkidir. Ancak, Adler kuramýna göre bu bir çeliþki olmayýp, önceki durumun "telafi edilmesi" veya dengelenmesi olarak yorumlanabilir.

  Ýslamlýktaki Cinselliðin Psikopatolojisi (2. Bölüm) (Hulki Can) Din 

Prof. Dr. Ayhan Songar, Ýslam kültüründeki cinsel patolojiyi incelerken Divan þiirinden örnekler verir ve Osmanlý Sarayýndaki “içoðlaný” kurumunun eþcinsellik ve oðlancýlýða en somut örneklerden biri olduðuna deðinir. Songar'ýn verdiði bilgiye göre Osmanlý Sarayýnýn oðlan gereksinimini karþýlamak üzere Sakýz adasýnda edilgen eþcinseller yetiþtirilirmiþ.

  Ýslamlýktaki Cinselliðin Psikopatolojisi (1. Bölüm) (Hulki Can) Din 

Yunan mitolojisindeki hiç yaþlanmayan ve hep genç kalan nemfler kendilerini þehvet dolu insan baþlý atlarýn (Satirler) taciz ve saldýrýsýndan korumak durumundadýrlar. Ancak, huriler için böyle bir tecavüz tehdidi yoktur. Çünkü, insan baþlý atýn Ýslam mitolojisindeki karþýlýðý El Borak diþi bir attýr. Kanatlarý olduðundan Pegasus’a da benzer, yüzü insan (kadýn) yüzüdür. Baþýnda da taç vardýr; Satir ile Pegasus’un birleþimden oluþmuþtur. O halde, El Borak kýsrak olduðundan hurilere saldýrmasý söz konusu olamaz

  Ayasofya Müzesinin Cami Olmasýnýn Arka Planýnda Neler Olabilir? (Taner SARGIN) Toplumsal Olaylar 

Ekümenlik talebinin nedeni nedir? Ruhban okulunun açýlmasý için çalýþan Fener Rum Patrikhanesi, Lozan Antlaþmasý gereðince, azýnlýk statüsünden dolayý Patrik ve kendisine baðlý 12 metropoliti ancak Türkiye Cumhuriyeti Vatandaþý olan ruhaniler arasýndan seçebiliyor. Ekümenlik damgasý altýnda Konstantinopole olarak çalýþan patrikhanenin amacý kendine gelen yardýmlarý Ýstanbul’un Bizanslaþmasý için gereken iddialý ve büyük amaçlarý olan projelere imza atmak.

  Olan Daðdaki Garibana, Karakoldaki Garibana Olmakta (osman demircan) Dostluk ve Düþmanlýk 

Baþlarýn yere eðildiði yerdeyim. Ben her gün selamsýz ve sabahsýzým. Saatlerim vefasýzlýða, acýmasýzlýða, nankörlüðe kurulmuþ. Her dakika insansýzlýða uyanmaktayým. Kimseden þikayetim yok. Zaten kimsenin olmadýðý bir dünyanýn içindeyim. Sevmeler ýsýrýk gibi. Her ýsýrýk elmadan kurtçuk çýkarmakta. Elmalar ise ateþ pahasý. Hayatýn gölgelerinde daha da siyaha çalan yüzler.

  Toplama Kampý (ilker uðurlu) Politik Olaylar ve Görüþler 

Ýnsanlarýn toplama kamplarýnda tutulduðu bir ülke de yaþýyoruz. Daha doðrusu bir bütün olarak bakýldýðýnda kendisi toplama kampý olan bir ülkede yaþýyoruz. Ve ben silaha sarýlmadýðý sürece, sýrf yazarak, çizerek, konuþarak ikna edebiliyorsa þeytanýn bile özgürlüðünden yanayým……

  Çocuklar Biliyor (Nezihe Ecevit) Soyut 


  Ýzedebiyat"ta Modern Zamanlara Uygun Bir Dönem (Osman Volkan Þahin) Ýnternet ve Gerçek Dünya 

Bu yazýya uygun o kadar çok küme vardý ki!...

  Kurban ve Tanrý (ilker uðurlu) Dinler, Ýnançlar ve Ateizm 

Kurban ibadetinden yola çýkýp varoluþcu felsefeye bir adým daha yaklaþmak.

  Ýzedebiyat Yönetimine ve Üyelerine Açýk Mektup (Vildan Sevil) Ýnternet ve Gerçek Dünya 

Ýzedebiyat, gerçekten, demokratik iþleyiþin egemen olduðu, kariyer ve erk hastalýðýnýn bulunmadýðý nadir örneklerden biri, benim ulaþabildiðim þu sanal dünyada. Ayrýca, editörlerin kýlýç kullanmasýna gerek kalmadan, insanlarýn huzur içinde yazdýðý ortamlarýn yaratýlabileceðinin, bunun korkulacak bir þey olmadýðýnýn da bir örneðidir Ýzedebiyat.

  Þayet Bir Kadýn, Bir Erkeðe Tecavüz Ederse - 1 - (Emine Piþiren) Toplumsal Olaylar 

“Romalýlar, bir kadýna tecavüz eden kiþiyi, yumurtalýklarýný iki taþ arasýnda ezerek cezalandýrýrdý.”

  Doðuþ (Burcu Özdamar) Yaþam 

Bense durmuþ seyrediyorum bu karþý konulmaz düzeni, olacaklarý görüyorum... ta ki baþýmý kaldýrýp gökyüzüne bakana kadar,sabah serinliðini taþýyan rüzgar içimi ürpertene kadar..

  Anlamlandýrma Arayýþý (Didem Duruöz) Ýliþkiler 

: Anlamlandýrma arayýþlarýmdan birini, bölük börçük olsa da sizlerle paylaþmak istedim. Okuyan herkese çok teþekkür ederim. Belki de insan sevilmekten çok, anlaþýlmayý istiyordu.. George Orwell Bazen, anlaþýlma isteði bir tutku, yerine göre de saplantý olarak yer alabilir kiþinin hayatýnda. Suç iþleme nedeni, vaz geçme nedeni, kaçýþýn baþlangýcý olabilir yerine göre de. Bizden baðýmsýz gibi görünen ne çok þey, bizim içimizde anlamýný bulur aslýnda. Sadece bakarsak görürüz, ararsak onu buluruz, bakýþlarýmýz baþka yöne çevriliyse, onun girdabýnda dönüp durduðumuzu bilmeden dönüp dururuz olduðumuz yerde. Ruhumu özgür býraktým, benliðim parmaklarýmýn ucunda, akýp geçen kelimeler zihnimden olduðu gibi dökülüyor kaðýdýn üzerine. Kendim ile paylaþmak niyetinde deðilim þu an yazdýklarýmý, her düþünceden, özgür ve azade, sadece, ben varým. Derken týkandým, ben kelimesini ne çok önemsediðime takýldý aklým. Es verme zamaný… * Düþündüðünüz, Söylemek istediðiniz, Söylediðinizi sandýðýnýz, Söylediðiniz, Karþýnýzdakinin duymak istediði, Duyduðu, Anlamak istediði, Anladýðýný sandýðý, Anladýðý… Arasýnda farklar vardýr. Dolayýsýyla insanlarýn birbirini yanlýþ anlamasý için en az 9 ihtimal var. Sylviane Herpin Bilgelik; görmek istersek her yerde, tutup onu kucaklamak, sadece, bizim elimizde! Var olmak mý, yok olmak mý, bütün sorun bu! Düþüncemizin katlanmasý mý güzel, zalim kaderin yumruklarýna, oklarýna, yoksa diretip bela denizlerine karþý dur, yeter! demesi mi? Hamlet-William Shakespeare Hayat görmek istediðinde, yeni ve güzel geliþmelere gebe. Her deðiþim içinde, en az bir fýrsatý barýndýrýr. Hayat, görmek, duymak, anlamak, yaþamak isteyenlerin yanýndadýr! Sorular, sorgulamalar, yanýtý bulmaktansa, bazen, yeni sorulara kapý aralar. Kapýlarýn aralanmasý iyidir, kapalý kapýlar ruha aðýrlýk verir. Kalýn bir halat vardýr, içi boþtur elinde kalýr. Bir de incecik bir ip vardýr, seni en tepelere taþýr. Ýp canbazýnýn bazen, ipten düþmesi gerekir. Yerde mi ipte mi yaþayacaðýna, bir tek böyle karar verebilir. **Usta sana hakikati veremez ama hakikate çaðýrabilir. Ýçinde bir þeyi harekete geçirebilir. Bir ateþ yakacak süreç baþlatabilir. Gerçek sensin; yalnýzca çevrende çok fazla toz birikmiþtir. Ustanýn iþlevi olumsuzdur: Seni yýkamasý gerekir, böylece toz yok olur. OSHO “Olmak ya da olmamak; iþte bütün mesele, bu.” dese de büyük üstad. Kendi isteðinin yönünde, var olmak ya da olmamak, dile getirdiðin ve uyguladýðýn farkýna varýþtýr. Not: Eðer bu konu ilginizi çektiyse, þayet henüz okumadýysanýz Sayýn Aysel Aksümer’in “Anlamaktan Ne Anlýyoruz” baþlýklý yazýsýný, konuya farklý derin ve anlamlý bir pencereden bakmak adýna okumanýzý öneririm.

  90'lý Olmak (evren gelen) Bireysel 


  Sanatçýsýn Sanatýna Bak/topçusun Topunu Oyna (Osman Volkan Þahin) Toplum 

Herkes iþine bakarsa?..

  Trajedi ve Komedi (Vuslat AKTEPE) Politik Olaylar ve Görüþler 

Trajediyi yaþadýk, Ya þimdi?


 

 



 






| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yaratýcý Yazarlýk | Akademika Kitabevi

| Katýlým | Okur Üyeliði | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Sahne Arkasý |

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Eser sahipleri, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin —kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda— herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.