• ÝzEdebiyat > Ýnceleme > Toplumbilim |
121
|
|
|
|
Her türlü modern bilgi ve teknik varken, yalnýzca soyut tanrýsal dini korkuyla yaþamak, yapay zekayla çalýþan bilgisayardan daha geri zekalý olmaktýr. Bu tür toplumlarýn bilinçlerine yüklenenler cinsel ahlaksýzlýk, görgüsüzlük, sýnýrsýz maddi varlýklara sahip olmak gibi, Ýlk Çað'daki içgüdüsel süper egoistliktir. Tanrýnýn her þeyi düzelteceðini ifade eden eðitimle yetiþen toplumlarda nitelik sýfýrdýr. |
|
122
|
|
|
|
Kadýnlar tosunlarý beðenmez, onlarý öküzlerle aldatýr. Aldatmaktan imtina eden ise otlanýr. Kadýnlarýn otlanmasý mý daha iyi yoksa tosununu bir öküzle aldatmasý mý daha iyi sorusuna cevap veremeyen kadýndan da uzak durun. |
|
123
|
|
|
|
Dil bir köprüdür. Ýnanç bir köprüdür. Tarih bir köprüdür. Köklerimize inmeli ve olaylarýn böldüðü tarihimizin içinde bütünleþmeliyiz. Onlarýn (dýþ Türklerin) bize yakýnlaþmasýný bekleyemeyiz . Bizim onlara yaklaþmamýz gerekli..." Mustafa Kemal Atatürk |
|
124
|
|
|
|
Ýnsan beynindeki milyarlarca nöronun varlýðý, bunlarýn birbiriyle karmaþýk çok yönlü senfoni orkestrasý gibi hareket etmesi, insaný diðer tüm canlýlardan hem olumlu hem de olumsuz açýdan tamamen farklý kýlmaktadýr. Ýnsandaki bu özelliðe uygun olmayan eðitim, yönetim ve maddi varlýklarýn paylaþýmýndaki ahlaksýzlýk, insanýn canavar duygusunu her zaman yükseltmektedir. |
|
125
|
|
|
|
Osmanlý'da faaliyet göstermekte olan Ermeni kültür ve dayanýþma dernekleri Ermeni Kilise’sinin de desteðiyle önce siyasal partilere, daha sonra terör örgütlerine dönüþmeye baþlayacaktýr. Ortak amaç "Batý Ermenistan" dedikleri Adana'dan Kars'a kadar olan topraklar ile Çarlýk Rusyasýndakilerin birleþtirilerek "Büyük Ermenistan" ýn kurulmasýydý. |
|
126
|
|
|
|
Devletlerin yaþattýðý resmi fahiþeliði, Alman Filozof Friedrich Nietzsche'nin, þu tespiti çok güzel ifade ediyor. Neitzsche derki; “Adalet devletin fahiþesi basýnda metresi olduðu sürece, devleti pezevenkler yönetir”. |
|
127
|
|
|
|
Her türlü gösteriþ bomba etkisindeyken, bir taraftan topluma mütevazi fakir edebiyatýyla akýl vermek, diðer taraftan gösteriþ, þatafat içerisinde yaþamak, dünyanýn en büyük onursuzluðudur.
|
|
128
|
|
|
|
Tarihi saðlýklý analize tabi tutamayan toplumlar yada bireyler elbette kendi döneminin sorunlarýna da saðlýklý yaklaþýmlar sunmaktan yoksun veya............ bu cümleden bizler özellikle bizi biz yapan deðerlerden beslenen Muvahhidler... Ve sonrasýný size sunuyorum. |
|
129
|
|
|
|
Bugün çaðdaþ toplumlar bu kimsesiz çocuklara ve yetiþkinlere sahip çýkamamýþ ve toplumun baþýna gizil bela tinerci çocuklar olarak sokaða baþý boþ salývermiþlerdir. Bunlar kendilerine sahip çýkamayan toplumlarýnýn baþýna bela olmuþlar, toplumun can ve mal güvenliðini sarsmaktadýrlar. Bazan yaþlý bir bayanýn elinde çantasýný çorla alýp kaçan, bazan para isteyip alamadýðýnda býçaklayýp kaçan korkunç bir baþ belasý olmuþlardýr. |
|
130
|
|
|
|
Herhangi bir devlet demokrasiden dem vurup demokrat olduðunu söylüyorsa, bu devlet kapitalist, liberal, sosyalist, komünist veya dindar ideolojiye baðlý olsa bile, ülkede farklý düþünce, dil, din, ýrk ve eþcinselleri dýþlamadan her hakkýný vermek zorundadýr. Belirtilen farklýlýklara hiçbir insani hak verilmemiþse, o düþünce ideolojik ve faþist demektir. |
|
131
|
|
|
|
Umut her ne kadar soyut kavrammýþ gibi düþünülse de kiþinin kültür ve bilincine göre somutlukta taþýr. Ýnsan doðasýna göre bunun tarifini yapmak gerekirse, doðal duygusal tepkimelerin hepsini içinde barýndýran üst yaþam sevinci olarak ifade edilebilir.
|
|
132
|
|
133
|
|
|
|
Atatürk Cumhuriyetinin yalnýz bir tane doðrusu, gerçeði ve güzeli vardýr. Lâik ve aydýnlanmacý olmak. |
|
134
|
|
|
|
Din ve devletin, bilimle dinin, sosyal yaþam ile ibadetin, siyasetle dinin, ideolojiyle demokratlýðýn birbirinden ayrýlmadýðý bu ülkelerde, siyaset, kültür, din ve insan iliþkileri sürekli dejenerasyona uðrayarak yaþatýlýr. |
|
135
|
|
|
|
Zira güç, dünya hayatýnýn en muhteþem parýltýsýydý. |
|
136
|
|
|
|
TÜRKÝYEDE CEZAEVÝ OLGUSU ÜZERÝNE ÇALIÞMA DURUM ANALÝZÝ |
|
137
|
|
|
|
Sömürge (Koloni) ve asimilasyonlara karþý mücadelelerin yetersiz olduðu durumlarda, sömürü altýnda olan halklarýn baþvuracaklarý iki seçenekleri bulunmakta.
Birinci Seçenek: Çok uzun zamana yayýlacak olsa bile, her türlü risk ve zorluklar göze alýnarak, örgütlenip mücadele ederek özgürlüðe kavuþmaktýr. |
|
138
|
|
|
|
Her türlü kamu harcama ve masraflarýný sýký takibini yapacak ve sorgulayacak devlet üstü özerk bir denetleme kurumu oluþturulmalýdýr. Demokratik olmayan devletlerde, özerk devlet üstü denetleme ve yargýlama kurumu olmadýðý sürece, iktidara gelen her siyasi yapý, devleti kutsallaþtýrarak mutlaka hýrsýzlýk yapar |
|
139
|
|
|
|
Çok eski, bir o kadar da yeni kavram.... |
|
140
|
|
|
|
Çeþitli nedenlerle kendi dil ve kültüründen kopmuþ, koparýlmýþ birey ya da topluluklar, kompleks altýnda zorla inandýðý dinin ýrkçýlýðýný yüceltmeden hayatta kalamayacaðýný bilirler. Böylece dinin yalancý hikayelerini yaymak için, insani deðerleri satmadan gerçekleþmesi mümkün deðildir. Ýþte insanlýðýn en çok satýldýðý toplumlar, Türkiye gibi Müslüman ülkelerde yaþanmasýnýn temel nedeni budur. |
|