• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
261
|
|
|
|
Yeniye hazýr deðilsek eðer, üzerimize gelen yenilikleri, suratýmýza birer tokat gibi yiyebiliriz. |
|
262
|
|
|
|
Kolektif alan içindeki kolektif etki nedenle dönüþen kiþi eylemi; farklý enerji kesikli süreklisiyle birbirini baþlatan, birbirini durduran ve birbirini devam ettiren eþ yönlü kolektif baðlanýma göre süreçlerdi.
|
|
263
|
|
|
|
Bir yanýyla içine 13 milyar yýllýk bir bilgiyi depolayan kolektif hafýzayý koymadýðýnýz beyin, salt kendi deneyimleriyle oluþan sýradan bir beyinin düþünmesinde öte gidemediði gibi bu beyin çok yönlü de düþünemez. |
|
264
|
|
|
|
Geçmiþin ve geçmiþ süreçlerin nasýl baþlayýp nasýl geliþmiþ olduklarýný tarihsel izlerinden hareketle modellemek, kontrol etmek, deney sel kýlmakla anlamak, bilmek zorundayýz.
|
|
265
|
|
|
|
Varlýk, en genel yani kaplamý en geniþ olan kavramdýr. Kavramlarý kaplam (kapsadýklarý þeyler) bakýmýndan sýnýflandýrsak bu þemanýn en üstünde “varlýk” yer alýr. Çünkü varlýk, evrende bulunan her þeyi kapsar, içine alýr. |
|
266
|
|
|
|
Düzen ve denge entropiye karþý geçici bir direncin oluþmasý demekti. Geçici düzen ve denge kýsýtlý kombinasyonlar demekti. Kýsýtlý ve geçici kombinasyonlar yýrtýlan kâðýdýn tekrar kâðýda dönüþememesindeki tersinmezlikti.
|
|
267
|
|
|
|
Hayat organize tepkiler çeþidiyledir. Hayat uyarýlan yalýtýma bütünlük içinde uyarýya yalýtýma bütünlükle bir cevap yansýtmasý ile olan bir örgütlenmedir. Hayat organizeni örgütlenme içindeki bir bileþimin özelliði olan yeni bir kolektif kapasite ve yeni bir bileþimse yaratýcýlýktýr.
|
|
268
|
|
|
|
Yasalar o olgu ve olayýn kendisini, evrenin iþleyiþini ele verirler. Alan, eðim, eylemtenler (eylemdenler)vs. birlikte olanla birlikte gidenin birbirine bað enerjisi olma görünüþleriydi. Ýþleyiþler olgu ve olaylardaki iç, dýþ iþlemdenlere tabii olan nicelikti durumlarýyla olasýdýrlar. |
|
269
|
|
|
|
sisifos, yaþamýn saçmalýðý karþýsýnda bir çýkýþ olabilir mi? |
|
270
|
|
|
|
Zýtlarýn varlýðý, birliði ve mücadelesi gerçekliðini anlatmanýn ve anlamanýn somut ve çarpýcý bir örneðidir “ker-bela”. |
|
271
|
|
|
|
“KÝTAP”, derler bana.
Doðum yerim : DOÐA
Anam : DOÐA
Babam :ÝNSAN bir anlamda.
Bir baþka anlamdaysa, O’nu ben yarattým.
Bir maymunsuydu daha, ben olmasaydým.
O’da beni YARATTI, YAZDI ama YAKTI da …
“ |
|
272
|
|
|
|
Rüyalarýnýzýn peþinden yürüyün, o sizi gerçeðe götürecektir.
|
|
273
|
|
|
|
Kusursuz: Ben olmayan, benim dýþýmda olan, olacak olduðum, hiçbir zaman olamayacaðým…
Kusur, çok olmayandýr... |
|
274
|
|
|
|
Adýna yaþam mücadelesi deyip sürekli birbirinin yüzüne bakarak ailede, akrabada, arkadaþ, grup, çevre, din, parti, toplum ve devlet iliþkilerinde, her türlü hile ve cambazlýk oyunlarýyla ben daha üstünüm demek, asla insan olmanýn gereði sayýlamaz. Tüm bunlarýn en büyük ve tek sorumlusu devlet sistemleridir. |
|
275
|
|
|
|
Entegrasyonun parça bileþimleri olan yeti sel uzay zamaný dünyaya özgü bir damgayla kodlanacaktý. Bu kodlanma evrensel uzay zaman genel baðýntýsýný veren yasalarýn içindedir. Dünya kendi dýþýnda birçok baðýntý durumla giriþme olan özel yalýtýmýna özgü, özel kapasite baðýntýlý kimi kendi yasalarýyla çevrim olup, kendi aðýrlýk merkezlerini oluþacaktý.
|
|
276
|
|
|
|
Doðrultmalar temel eksene göre deðil, sanal ve kiþi tamahý iradeyi yansýtan vahye göreydi. Ýsa, Musa gibi duyarlý kiþilerin intikaya uðratýlmýþ bu tarz sanal belirlenmelerle oluþan köleci düþünce içinde; herkes gibi neler çektiðini anlayabilmemiz için anlatýyordum.
|
|
277
|
|
|
|
Tabii ki. Kiþinin bir günde mutlaka yapmasý gereken eylemlerine "bir birim zaman" diyelim. Bu bir birimlik zaman içinde de var sayalým ki þu parçalý organizasyonlar olsun:
1-Besin bulacak bir parçalý zaman. 2-Savunma yapacak bir zaman. 3-Yavru bakýmý.4-Barýnak ve barýnaðýn korunmasý.5-Uyku-dinlenme gibi beþ parçalý zamanýn kiþi üzerinde beþ tane baskýsý vardýr.
|
|
278
|
|
|
|
Köleci sistemle birlikte, kolektif etki içinde basit olmayan ve sistemin paydaþlýðýný kökten sarsan bir yer deðiþtirmeler yapýldý. Kolektif etkiyi veren kiþilerdi. Kiþi, kolektif etki deðildi. Kiþiler baðdaþla olan durumun içindeki bir kiþi, ancak bir kolektif etkiydi. |
|
279
|
|
|
|
Ortamýn saydam olup, saydam olmamasýný giriþimle ýþýk belirler. Biz de ýþýk geçiren ortama, saydam; ýþýk geçirmeyen ortama da saydam olmayan ortam deriz. Fakat ortam da ýþýðýn yola devam edip etmeyeceðine iliþkin giriþimle ýþýðýn davranýþýný ya da ýþýðýn nasýl davranacaðýný belirler. |
|
280
|
|
|
|
Her þeyden önce insan anatomik olarak enerji deposuna benzer þekilde sürekli ses, ýsý, ýþýk, sývý, koku, renk, tat ve özelliðini tarif edemeyeceðimiz çeþitli saydam sinyalleri alýp depolayan, ayný zamanda dýþa gönderen güçlü bir alýcý ve verici özelliðe sahip manyetik bir cisimdir. |
|