• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
401
|
|
|
|
Baltanýn sapý da kolektif güç olmadýðýnýz halde, kolektif güce hükmetmek isteyen kendi bencilliðinizdir. Burada kiþi hem kiþi benci, hem kolektif benci bir özgecilikle birbirini destekleyip sürdüren ve birbirine dönüþen özgecilikle ikinci hüviyeti kazanýyordu. Benci ve özgeci iliþki iyi gözetilmezse, kiþi dissosiyatif bir enfeksiyona kapýlýyordu. |
|
402
|
|
|
|
Olmasaydý....?
Olmazdý.
Adý baþka olurdu.
Olmazdýk.
|
|
403
|
|
|
|
Þartlar meþrut olmadan meþruiyetin ne olacaðýný, kimlerin kahraman olacaðýný bilemezsiniz. Ama süreç bir kez yaþandý mý soyut olarak zulmün meþruiyet yaratacaðýný ve kahraman yaratacaðýný biliriz. |
|
404
|
|
|
|
Quantum kimyasý ve fiziði…Parçacýk ve dalga…Geleneksel idea ve madde ikileminin bir sürekliliði olarak ele alýnabilir mi?
Buna göre, materyalizm bir parçacýk teorisi olarak ele alýnýrsa ne olur?
|
|
405
|
|
|
|
Derenin kuþu, kolektif alan içinde kolektif üretimle ortaya konuyordu. Derenin taþý ancak kolektif alan içinde kolektif kuvvet ve kolektif yeteneðin ortaya koyduðu teknik ve teknolojilerden oluþuyordu.
|
|
406
|
|
|
|
El mana süreci kolektif geri baðlaným yasasý içinde oluþan bu bolluðu; "bana var sana yok" sürecine çevirmiþti. Köleci teolojiye göre kiþi bana var dediði sürece de sabredecekti. "Sana yok" denen sürece de tahammül edip sabýr gösterecekti!
|
|
407
|
|
|
|
Özne nesnel kolektif tahrik kuvveti kolektif depo gücünü oluþur. Özne nesnel kolektif tahrik (iþlerge) kuvveti araç gereç amortismanýný oluþur. Kolektif tasarým tahrikini, araþtýrma geliþtirme tahrikini vs. karþýlar bir sinerji ve bileþim gücünün özelliði olmakla kolektif alanýn kolektif tahrik (iþlerge) gücü olmaktadýr.
|
|
408
|
|
|
|
Dürüstlük; gerçek insan olmayý gerektiren bilimsellik ve büyük bir erdemlilik ister. Bunun kriterleriyse hem bireysel hem de toplumsal açýdan çaba, sabýr, emek, kararlýlýk, akýl, zeka ve iyi bir eðitime sahip olmakla mümkün.
|
|
409
|
|
|
|
Kardeþlik söylemi kiþinin totem kardeþlerden doðmasý anlayýþýdýr. Zaten izole yapýda baþka türlüsü de olamaz. Köleci dönemim aile izolasyonu ayný mantýðý aile mirasý nedenle ortaya kor. Kiþinin kendisini totem kardeþler anlayýþýndaki yansýmalara göre doðrultulmasýdýr.
Totem kardeþlik söylemi totem alanýn ortak mirasçýsýdýr. Kolektif ortamýn paydaþýdýr. Ya da doðada kolektif saðlananlarýn veya kolektif ortamýn bilgi gibi teknik teknolojik, araç gereç gibi özne-nesnel kolektif üretilenlerin ortaðýdýr.
|
|
410
|
|
|
|
Öncelikle þunu belirteyim. Bu ittifaklar ganimetti bir savaþ sonrasý galiplerin maðluplara dikte ettirdiði anlaþmalar deðildi. Ya da yeniþemeyen iki ganimetti yapýlarýn ittifaký deðildi. |
|
411
|
|
|
|
Çevrenin üzerimizde belirme yapan bir alan etkisi vardý. Yaþam genellikle belli çevreye göre uyum içinde olmakla; yaþam belli bir totem bölgenin özgün alan etkisi altýndaydý.
|
|
412
|
|
|
|
Her þey enerjinin sýcak-soðuk; az-çok; masif-seyreltik gibi kendi niceli durumlarý içinde deðiþir. Dönüþür. Her þey geride, kemdi tarihin içinde neþettir. Ama þeyler de geriye indirgenmezler. Geriyle ayný olmazlar. Þeyler yepyeni olgu ve olaylar çeliþkisi yansýma giriþme olmakla; yeni yeni eylem alaný açan, bir düzlem alanýn biçimleniþidirler. |
|
413
|
|
|
|
Bilinç tarihseldi ve bütüne dek tanýmlanamayan biçimle, özle olup bitene göre tamamlanmak istenen, aktarýlan izleklerle görünüp kaybolan, düþünceden im imgeler de taþýyordu. Sanal diyagramda bütün þöyle böyle kabataslaklardý. |
|
414
|
|
|
|
felsefe ve edebiyatta nihilizm sorunu.. |
|
415
|
|
|
|
Ýlk sel dönem içinde sunuda bulunma iþi pek olasý görülmez. Bu kiþinin kendisinde bilmeyle aklýna gelecekse de sunu depo edilen fazlalýk enerjiden kaynaklý bir birikimler süreci iþiydi. Ýlk sel dönem içinde depo edilen bir kolektif birikimin olmamasý, bu düþüncenin kolay kolay hayata geçmesini engelleyen durumdu.
|
|
416
|
|
|
|
Bunlarý niye söylüyordum? Süreci anlamak için söylüyordum. Musa-Ýsa gibi duyarlýlýðý anlamak; vahiy ile oluþturulan köleci kolektif mantýðý, geçmiþi ile birlikte anlamamýz için söylüyordum. Eðrilikler karþýsýnda, köleci çýkarým ile yapýlan doðrultmalar, olmasý gerekene göre yapýlan doðrultmalar deðildi.
Doðrultmalar temel eksene göre deðil, sanal ve kiþi tamahý iradeyi yansýtan vahye göreydi. Ýsa, Musa gibi duyarlý kiþilerin intikaya uðratýlmýþ bu tarz sanal belirlenmelerle oluþan köleci kolektif düþünce içinde olmalarý; herkes gibi onlarýn da neler çektiðini anlayabilmemiz için anlatýyordum.
Bazen okur hem zaman kýtlýðý nedenle, hem ilgi alný olup olmamakla her yazdýðýnýzý deðil de ilgisini çeken baþlýða dek konuyu hasbel kader okuyor olacaktýr. Bu nedenle siz baþka yerde belirtseniz de her bir konu içinde de tekrarlar yapmak zorunda kalýrsýnýz. Yazýnýz tematik bir devam olmakla bazý tematik konular o konu içinde tekrarlanýyor da olabilir. |
|
417
|
|
|
|
Analitik bilimsel düþünce ve kültürden uzak kiþi, toplum; “Ýlericilik ile Gericiliði” en basit bakýþ açýsý olan þekilcilikte görür. Bununla dünyaya mesaj verilmesi zavallý ve çaresizliðin bir ifadesidir. |
|
418
|
|
|
|
Oysa spritüal bir ruhçu öðreti, üçüncü boyut hacimle üreten kolektif bir mülke, “mülk benim” diyen söylemin üs sel devinimli açýlýmlarý içine ikame edilmekle, bu çýkarým; Hay Bin Yaksan da kiþi aklýna bir þaþýrtma vermektedir |
|
419
|
|
|
|
Kardeþi olma gibi sosyolojik baðýntý, öznel iken; sosyolojik baðýntýya konu olan, sosyolojik baðýntýnýn nesnesi ya da sosyolojik olan sosyal olgu (kiþi olgusu, yani kiþiler) nesneldiler. |
|
420
|
|
|
|
Takas ve ittifaklar üreten iliþkili üreten hareketin üssel açýlýmýydýlar. Ýyilik, kötülük, ahlak, gasp, darp, öldürme, adil olma zulüm, sadaka, zekât vs. de El mana anlayýþlý düþüncenin kolektifçe üretilenleri, paylaþým asamasýn da El takdirine göre uygulamasý yapýlacak olan üssel durumun açýlýmlarýydý. |
|