• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
761
|
|
|
|
Aydýnlar toplumlarýn beyni, bilinci, gözü, kulaðý ve dili demektir. Nasýl ki bir toplumun saðlýklý ve temiz yaþamasý, o toplumun içerisinden çýkan Doktorlarýn bilgi ve hizmet anlayýþýna baðlýysa, insanlarýn doðu ve bilinçli yaþamasý da, gerçek Aydýnlarýn varlýðýna baðlýdýr. |
|
762
|
|
|
|
El manalý inþa sistemi içinde toplum kolektif olarak üretimini yapar. Kolektif olarak üreten toplum bu kes de üreten yetenek ve ihtiyacýna göre pay alamaz. Üretenlerin üreten yetenek ve ihtiyacýna göre pay alamamasýyla sistem El manalý anlayýþ içine sýçrar. Çalýþanlarýn payý, ölmeyip te yarýn yeniden çalýþacak durumda olabilmenin en az beslenmesi içinde olur. Bu nedenle kölenin payý zorunlu bir en az sahiplik koþulu içinde aldýðý rýzk, boðaz tokluðu veya yarý aç yarý tok durumdur.
|
|
763
|
|
|
|
En kýsa yol en az enerji harcatan en az yorucu olan yoldu. Bu da yiyecek için kendilerini yemeye kendilerini av yapmaya gelen tehdit gruba karþý totem meslekli ürünleri sunmaktý. Zamanla bu sunu yapýcý davranýþ tekrarlarýný akýl etmiþtiler.
|
|
764
|
|
|
|
Bu tür niceli ilikler içinde akýcý, geçiþken durumlara kolaylýk içinde bulunan süre durumlarýn, deriþimle veya engelliyle beliren durumlarýndan ötürü de özdek kendilik bir hep durumlu ve polarmalý oluþturlar. |
|
765
|
|
|
|
Totem alan içinde 75 kiþi varsa kabaca ve mekanikçe olmakla geri beslenim kaynaðý bunlarýn toplamý; alan içinde baðýntý giriþmesi yapan tekil kiþilerine yansýmýþ olan; her bir kiþi düzeyli geri belenme kaynaðýndan büyüktürler.
|
|
766
|
|
|
|
Þeytan grup dediðimiz totem gruplar da ön ittifaký süreç içine girmekle insan aslýnda olmuþlardý. Ama bir kez olumsuzluklarýyla þeytan olmakla, örnek olmuþlardý. Mamon’un takdirine karþý olan þeytanlar asi, isyankâr olan iblislerdi.
|
|
767
|
|
|
|
Buna raðmen bizler (kolektif bilinç ve kolektif yetenekli zekâ olan bizler) þimdiki hal ile bile simülasyonu yapan yeterlilik deðildik. Simülasyon içinde olan tekillikler de zaten simülasyonu hazýrlayanlar deðildi. |
|
768
|
|
769
|
|
|
|
Ýnanna’nýn "göðü (uzayý) gezmesi" söylemi Niburu gezegeni gibi absürt bir mekân içini gezmesi deðildi. Tarýmcý Sümerler; yerdeki Ýnanna’nýn karþýtý olan Akatlý Ýnanna’ya "göðün ineði” diyordu. Göðün ineði olan Akatlý çoban Ýnanna yere inip Eridu'yu geziyordu. Eridu’lulara göre yukarý topraklarda oturan çoban Ýnanna yukarý yer topraðýný (göðü) çoban olarak geziyordu. |
|
770
|
|
|
|
Eþitlik; siyasi eþitlik, ekonomik eþitlik, hukuki eþitlik gibi bir çok alanda kendisini insan önünde konu eden bir açmaz olmaktadýr. Bunlardan biriside eðitimdeki eþitliðin dile getiriliþidir.
Söz gelimi Özlem, Anýlý'ýn 10 kez de anladýðý bir konuyu beþ kez de anlýyorsa; Özlem'e göre Anýl'a beþ kez daha enerji ve daha fazla zaman harcamak adil mi?
Ya da öðretmen eþitlik (!) ilkesine göre, Özlem'e harcanan süreyi Anýla da harcarsa, adil mi davranmýþ olmaktadýr? |
|
771
|
|
|
|
Örneðin, sistem içinde yaþayacak kadarla zorunlu olan saðlatmalarý kýstýðýnýz kadar kýsabilirsiniz. Bunlar kolektif birim zamanlý giriþmeler içinde mutlaka olmasý gereken kiþisi hak ediþlerdir.
Bir de ikincil durumla kiþisi refahý veren kimi yaþamsal saðlamalar vardýr. Ekmek, temel durumla yaþamsal olan birincil saðlamadýr. Savunma, güvenlik ha keza yine birincil durum içinde olan bir saðlatmadýrlar. Ama baklava ikinci durumla mutlak olmayan bir karþýlanmadýr. |
|
772
|
|
|
|
Doða yaþamý destekler mi? Desteklemezse neden?
Hayat, enerjinin kendi üzerine bir reaksiyonla, kendi üzerine fren etkisi diyeceðimiz aksamalý süreçlerin, dirençleþmesi ile oluþan bir yola koyuluþudur.
Bu dirençleþme doðanýn kaostuk düzensizliðine karþý hayatýn düzenli enerji kullanma alaný olmasýdýr. Hayat ben denen öznelliðini ortaya koymuþtur. Bu öznellik doðanýn yansýmasý oluþla, seçme ayýklamanýn düþünce ve bilinç oluþmasýdýr. |
|
773
|
|
|
|
Bilgiyi sevmek, bilgiye uzanmaktý. Þimdien geçmiþe; geçmiþten günümüze doðru uzanýp kavramak; bilgiye ileri geri öznel zaman geçiþleri yaptýrmaktý. |
|
774
|
|
|
|
Bir nedenin kendi gerçekleþmesi oluþmadan, içinde sonucu yoktu. Sonuç belli bir aþamaya kadar neden içinde sonuç olarak yoktu. Sonuç, neden içinde belirdiði zaman da eðer sonuç dýþta kendi yansýma baðýntýlarýný oluþmadýysa sonuç neden ile yer ve sýra deðiþebilir deðildi. Oysa köleci sistem içinde dýþ baðýntýlarýný oluþan sonuçlar, neden gibi davranýp neden ile yerini ve yer sýralamalarýný deðiþebiliyordu. |
|
775
|
|
|
|
Hak ediþ diye kolektif yarar içinde alýnan kiþisi pay, þimdi mülk hakký diye alýnýp, mülk hakkýnýn iradesi olarak karar alýp efendinin mülkünde istediði gibi tasarruf ile takdirde bulunmasýydý. Böylece yeni hak köleci sistem içinde kolektif sahipli iyeliðin ele geçirilmesi için kullanýlan güç ve zor kullanma karþýsýnda doðan bir dirençlerden oluþan direnme ile köleci tarihi süreç belireniydi.
|
|
776
|
|
|
|
Bir durum deðiþmesi, karþý deðiþmeyi ortaya koyar. Ortaya konan bileþik ya da çözünen süreçlerden birisi olmakla ya çevresinden enerji alýr. Ya da deðiþen kýsmýyla bir miktar enerjisini çevreye verir.
|
|
777
|
|
|
|
Oysa savaþ yýkým olduktan sonra yapýmdýr da, imardýr da. Sistem kârýn tutsaðý olduðundan avýný pençesi arasýnda tutmak isteyen aslan gibi köleleþip daha çok enerji harcayýp bunlarla kazanç hýrsýna maðluptur. Sizin için deðil ama sömürenler için sömürenlerin varlýklarý sömürüye baðlý olan zenginlik için yýkým ve yapým boþ boþuna deðil sömürenlerin saðlýklý cilt tazelemesidir. Az yukarýda söyledik. Sömürü çarký; sömürdüðünden daha fazlasýný elinde tutmak için boþ boþuna harcar. Size boþ boþuna harcama gelen þey; size göre sizin ters tarafýnýzdaki negatif var oluþla sömürenler için zorunlu bir gerekliliktir.
|
|
778
|
|
|
|
Köleci sistem giderek tahammül edilmez oluyordu. Sistemin öncesi bilinmiyordu. Bu nedenle mevcut sistemin alternatifi düþünülmeden, sistemin böyle olurluðu zorunlu olurla algýlanýyordu.Sistemin içinde kalýp, sistemin imaný doðrultusunda sistemin vicdaný oluþacaktý. |
|
779
|
|
|
|
Bu gerekçeyle batý baþkentlerinde bir nüfus kýrýmý hesaplanmaktadýr. Bu durum baþtan beri planlý olunacak bir süreç içinde hiç olmamasý gerekirken þimdi vahþi bir yýkýmla ya kendi elimizle kendi boðazýmýzý sýkacaktýk.
Ya da 150° dereceye týrmanmýþ sýcaklýðý ile bizler doðanýn elinde geri döndürülemez bir süreç olmanýn kýrýmlý bir dramý olarak gerçekleþecekti. Ýhmal olan buydu.
|
|
780
|
|
|
|
Ýletiþim Varlýðýný Hissettirmektir. |
|