• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
1061
|
|
|
|
23 Nisan, tarihsel serüveni içinde kaybolan insanlýðýn kaybolduðu yerde aranmasýdýr. Ve sahipliðin ve egemenliðin yokluðunu kendisinde duyan eylemin, bilincidir. Sahiplik gücünden doðan sömürüden kaynaklý, baský ve saltanatçý basýncýn; oligarþi taraflý tabanýna doðru yayýlmasýnýn erdemidir. Sömürü ve egemenliði bir takým kurum mekanizmalarýyla eliyle yürüten yetkilerin inþa bilincidir. Bu süreç yeni senfoniye baþlangýç olmanýn adýmý olmakla senfoninin bitmemiþ en ön halidir.
|
|
1062
|
|
|
|
Bir seriye hücumuna ya da bir savaþa çýkýlýrken sosyolojik tabana tüccar bilinciyle “cennet karþýlýðýnda canlarýnýz ve mallarýnýz satýn alýnmýþtýr” deniyordu. Hatta “yaptýðýnýz bu alýþveriþten dolayý size müjdeler olsun! Budur gerçekten çok büyük kazançla çok büyük baþarýdýr", diyorlardý cengâverlere.
|
|
1063
|
|
|
|
Ýlk atalar deðil hurma; her tür fazla yiyecek ifsadýndan ölüyordular. Aksine hurma olan ortamda hurma yiye yiye hurma sindirici süreçleri ve enzimlerini geliþtirmekle; bunlar bir birine göre tanýmlar ve birbirine dönüþen zorunlu var oluþlarýn tanýmlarýydý. Yokuþunu oluþturan alanýn iniþini oluþturmasý gibi zýtlarýn varlýðý ve birliðiydiler.
|
|
1064
|
|
|
|
Geçmiþi (tarih selliði) bilmeyen þimdiyi anlayamaz. |
|
1065
|
|
|
|
Tarihsel süreçte takastý olan alan nasýl; mal, mülk, kâr, rant, kira, faiz gibi birçok köleci kazanýmlarý desteklemenin parçalý süreç baðýntýlarýna dönüþmüþtü? |
|
1066
|
|
|
|
Üreten yapý içinde üretenler fakir ve köle durumuyla iyonize olan pasif aktifi iliklerdir. Kiþi sahipler de zenginlik ile dýþtaki pasif aktifi olan iyonlara karþý aktiftirler. Bu durumda zýtlar kendi üzerlerinde nötr bir belirme gibi iken zýtlar daha çok dýþta olan iki ve daha fazla þeyler arasýnda baðýntýyla beliren ve beliremeyen yanlar olmakla çok daha aktiftirler.
|
|
1067
|
|
|
|
Radyolu bir yapýnýn içine doðanlar yapýnýn, baþtan beri mi böyleydi; yoksa sonradan mý böyle oldu türü anlamalarýný pek pek analiz etmezler. Radyoyu merek edenler de radyoyu nedeni ile anlar olmaktan çok içinde ya küçük adamlar vardýr demekle bilme isteðini karþýlayýp kararlý duruma geçecektir. Ya da radyonun içinde þeytan konuþuyordur diyerek ayný kararlý sonucu elde edecektir.
|
|
1068
|
|
|
|
Bu tür uðrak ve geçiþ alanlý boþluk devinmeleri içindeyken siz; kendisini duyurtan boþlukla, boþluðun baðýntý merkezli çekim nedenlerini birbirine iliþkin kýlmak istersiniz. Neden sel olanla, neden olanýn özellik yansýmalarý olan boþluk devinmelerinin arasýný; "kurmakla, kurguyla" tamamlarsýnýz. Böylece gerçek olmayan kurgusal neden sel baðýnýz, gizemliliðe dönüþür. Gizemli olan da artýk, yalancý neden gibi davranýr.
|
|
1069
|
|
|
|
Böylece kimi kiþilerce paylaþýlmayan stresler de (duyular da) paydaþça bir arada olmanýn “etki ile etkileme” yoluyla indirgenip, 4’ü nötr dengesine geleceklerdir.
|
|
1070
|
|
|
|
Takdimi yapýlýp ta devam eden yazýnýn bölümüdür. |
|
1071
|
|
|
|
Put kavramý El’in El ile savaþý olmakla þimdi olana göre, önce olaný. Þimdiki senteze (tevhide) göre, sentez ürünü (tevhit ürünü) olmayaný belirtir. Eskinin yaþam sal, geleneksel ve düþün sel baðlamlý sistem oluþunu sembolize eden anlam ve anlatýmdýr |
|
1072
|
|
|
|
Yani bilinç eliniz gibi eliniz de bilinç gibi yansýyordu. El dýþarý uzanmýþ bir beyinin biçim þekli ve beyin biçimlenmesidir. Bencillik meyvesiyle, avýyla verili düzleme göre istek bir saðlamaydý. Yalýn iradenin kendi baþýna bir varlýðý yoktu. Yani yalýn iradenin nitelikli bir emek gücü yoktu. Sadece kas gücü olan niteliksiz emek vermenin emek gücü iradesi vardý. Ýþte El nitelikli emek gücünden kaynaklý irade olan emek gücünün sahibi yapýlmakla, rýzký keyfine göre daðýtmýþtý. Muvazaa da buradaydý
|
|
1073
|
|
|
|
Ne var ki günceldeki deðiþen þartlar içinde eski yaþantýdan eser kalmaz. Eser kalmayan eski yaþantýlarý destekleyip anlatan sözlerin karþýlýðý olan mana devinmesi içinde ki anlamlar þimdinin yaþantý iliþkileri ile anlaþýlmaz olurlar. Böylece eski yaþam içinde kullanýlan anlam dili olmakla aktarýlan eskinin gerçek manalý düþünceleri; þimdinin anlam dili içinde anlaþýlýr olmamakla; eski dil kendilikten þifreli oluyordu.
|
|
1074
|
|
|
|
Köleye dönmeyen emek gücünün sömürüsüyle ancak artan, çoðalan serveti þimdi El’in Zaitlik olan sýfatý yapmýþ oluyordu! Zaitlik efendinin sömürü kaynaðýnýn üzerini örten gözbaðý oluyordu. Böylece bilginin ve bilincin de üzerini örtüyor. Bilme efendinin kendisinde kalýyordu. Fail de fiil de El’di! Bu gözbaðý olucu söylem El’in mülkü artýran ve azaltan olmasýnýn söylenmesiydi. Zenginliðiniz, fakirliðiniz ve köle oluþunuz El’dendi.
|
|
1075
|
|
|
|
Kara delikler eski içinde bu etkileri ele verir. Ýþte bu yeni olanla eskiye geçiþmiþ olan yansýma eski olan tarafýndan kýrpýlmasý nedeniyle, yeniyi de ele veremez. Yeniyi de ele veremeyen yansýmanýn kalýntýsý eski olan içinde karadelik etkisidir. Ýçinde karadelik etkileri taþýyan düþünce putlarý bu haliyle dahi düþünce putlarýnýn geçmiþi ve þimdisi hakkýnda bize bilgi akýþý verir. Böyle olmakla mutlak zorunludur. Bunlar iþin zorunlu, doðal ve teknik oluþla bilimsel kýsmýdýrlar.
|
|
1076
|
|
|
|
El’in de var olan duruma göre farklý bir þey söylüyormuþ algýsýný uyandýran tartýþtýrmasý; aslýnda kitlelerin sert tepkisini kýrýp yeni olan duruma kitleleri yavaþ yavaþ alýþtýrmaktý. Kurbaðayý yavaþ yavaþ suda ýsýtmak gibiydi.
|
|
1077
|
|
1078
|
|
|
|
Ve görece iliþkiler, görece yansýma baðýntýlý çekimleniþtirler. Özel baðýntý içinde olan bütün de, baðca ya da yansýma olmakla görece parçalardan oluþtuðu gibi; parçalar da, bütünden karekter yansýtmayla oluþurlar. Parçalar bütünden olmakla, bütüne yer zaman baðýntýlý uygunluðu da yansýtýrlar.
|
|
1079
|
|
|
|
Sürecin yön veren iliþkisi olan totemi anlama; üreten iliþkiyle birlikte sürecin yön veren anlamasý olmaktan çýkmýþtý. Artýk sürecin yön veren mana anlamasý üretim hareketi olmuþtu. Totemi mana da üreten iliþki giriþmesi sayesinde biraz daha ayaklarý yere basan bir anlamalardan olacaktý. Artýk mana bilimsel oluþtan da yansýyacaktý. Totemi mana ve üreten iliþkiler giriþmesi kâh birbirini sürdürecekti. Kâh ta birbirini frenleyecekti. Üretim hareketi altyapýyý oluþtu. Daha çok hipotetik bir mana iliþkisiyle birlikte pekin bilgi de üst yapýyý oluþmuþtu.
|
|
1080
|
|
|
|
"Dýþ dünyanýn baský ve basýncýyla özne arasýna"; en az durumuyla yalýtýmlý bir vücut girmiþti. Yalýtýmlý bir en az dýþ dünya baðýntýsý olan sosyo toplum girmiþti. Bunlar dýþ dünyanýn baský ve basýncýna supaptýlar. Bu supap durumlar nedeniyle artýk kiþi interdi, üniversaldýr.
|
|