..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Ýçine koyabileceðin bir karanlýðýn olmadan, bir ýþýðýn olamaz. -Arlo Guthrie
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri

Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  

Murat, Mevlüt, Muzaffer ve Ýsa
Ýsa Kantarcý
Roman > Korku Romaný

Murat, Mevlüt, Muzaffer ve Ýsa “Ýsa, senin arkandayýz, Murat, Muzaffer ve ben, sen kafaný yorma.” Balkonda sigara içiyordum öðleden sonra, güneþ var ama serindi hava, yaz bir türlü gelmedi, yaðmur, sel, her þey can sýkýcý. Kadýnlar, kýzlar can sýkýcý, çocuklar þeytan. Güzel, iþe yarar bir þey yok gibi. “Neden geldim hayata, bu ne iþ?” Bir yaþamak derdidir gidiyor. Ne istersem, en elde etmek istersem diþimle týrnaðýmda bir mücadele vermem

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
101 
 Kastýmca  (Funda PAKTAN)

Suyu içerden topraðý daðdan þarkýlar þelâle.
102 
 Toplum 1 - 2  (Bayram Kaya)

Ýnsan çevresinin ürünüdür. Yani hayat doðal ve organik oluþumlu özne sistemin ürünüdür. Ýnsan organik bir özne nesnellik, kolektif bir özne sosyallik ve üstel çarpanla kolektif bir özne toplumsaldý. Bana göre insanýn insanlýðý önce tüm diðer sosyal hayatlar gibi sosyal zekâyla belirimdi. Sonra da kolektif ile üreten toplumsal zekâydý. Zaten insan insanlýðýný üreten, ittifak eden kolektif zekâ içinde elde etmiþti. Deðilse ben insaným diye peyda olmamýþtý.
103 
 Kolektif Alan 25  (Bayram Kaya)

DOÐAL ALAN BELÝRLÝYOR, YÖNLENDÝRÝYORDU. AMA DOÐAL ALAN DA BELÝRLEDÝÐÝ VE YÖNLENDÝRDÝÐÝ BAÐIL ÖZNELER NEDENLE, DOÐAL ENERJÝ AKIÞININ, KOLEKTÝF ENERJÝLÝ AKIÞ OLMASIYLA BELÝRLENÝYORDU.
104 
 Tarihi Anlamak (1)  (Mikail Boz)

Tarih felsefesine bir giriþ...
105 
 Kolektif Alan 01  (Bayram Kaya)

Saðlama ve üreten iliþkiler, üretim nesneleri, bilgi vs. toplumun hacim boyutu olup; kolektif yapý böylece üç boyutlu bir hacim yüzey gerilmeli alan etkisine sahiptirler. Zamana baðlý alaný þimdilik atlýyorum.
106 
 Bir Ahlak ve Vicdan Sorunu Olan Utanç 1  (Bayram Kaya)

"Servet düþmaný, millet düþmaný, ezan, bayrak düþmaný" diye gruba baðlýlýk duygularýnýzý biliþsel düzeyde azalttýklarý gibi; Yine "vatan sevgisi, millet sevgisi ölürsem cennetliðim gibi þehitlik" söylemleriyle gruba baðlýlýk temelli utanma duygularýnýzý biliþsel olarak çoðaltýrlar.
107 
 Kopya Yapýlar 2  (Bayram Kaya)

Cansýzlar elektron transferli "+ ve - yük baðlamýnda ve moleküler baðlamla" aktif veya inaktif düzenli olup "seçici" olmaya hem pasif hem de aktif eylemleriyle yönelimlidirler.
108 
 Bileþim ve Bileþimin Özelliði 8  (Bayram Kaya)

El, tekraren geri baðlanma yapan kolektif özneli bu durumlarý; "gaibi bilmek" olukla söylüyordu. Gaibi bildiðini söyleyen El, týpký kolektif yapý bileþenleri gibi yanýna da insan olmayan ama iþ görsünler diye insan benzeri yardýmcý kolektif özneler alýyordu.
109 
 Ýttifaklar Birer Referans Noktasýydýlar 69  (Bayram Kaya)

Bilgi, buluþ, tasarým, araþtýrma geliþtirme þu veya bu biçimde, eninde sonunda insanlýðýn geliþmesi ve insanlýðýn kullanýmý oluyordular. Üretim hareketi olan eylemler, kiþisi aklý, kolektif aklý, teknik teknolojileri etkiliyordu. Kiþisi akýl ve kolektif akýl da; üretimi, biliþi, buluþu ve teknolojik eylemleri etkiliyordu. Bunlar bir sarmal ve zorunlu olarak karþýlýklý baðýntý giriþmeydiler.
110 
 Sreç Baþlatan Yapý 2  (Bayram Kaya)

El mana anlayýþý içinde eksik olan “ortaklaþmaydý. Ortaklaþma süreci zaten doðaya yönelimle olan kiþilerin “yönelimle olan eylemlerini” ortak aþtýrýyordu. Ortaklaþma karþýlýklý olarak kiþilerin eksiðini birbirinde tamam ettiði süreçlerdi. Ortaklaþtýrma kendi kendisini baþlatan ve kendi kendisini devam ettiren süreçti.
111 
 El Bel Baal 2  (Bayram Kaya)

Yani El kendi ortak tanýmazlýðýna karþý ortak tanýr olan sürecin ikisini bir arada irade etmekle zýtlýðýn ikisi beraber gidiyordu. Bazen biri önde, bazen diðeri önde olmakla süreç alýyorlardý. El, tek kutuplu olmak yerine, süreç çeliþkileri içinde egemen sýnýf yararýna zýtlýklarý kontrol etmeyi öðrendi.
112 
 Marksizm ve Ekonomik Ýndirgemecilik  (Mikail Boz)

Marx ekonomik indirgemeci miydi? Onun tarih anlayýþý ekonomiye, iliþkilere ve özne olarak insanýn rolüne nasýl bakýyor?
113 
 Toplum 5  (Bayram Kaya)

Hayat bu tür simetri kýrýlmasýný hangi düzlemden referans ediyordu? Ya da, hayat hangi düzey ve düzlem iliþkilerini deðiþen dönüþen benzer tekrarlarýyla makro düzlemin üstel durumlusu yapýyordu?
114 
 Gördüðün Baktýðýn Kadar ve Baktýðýn Düþündüðün Kadar...  (Atakan Korkmaz Þiirleri & Sözleri)

Herþeyin özüne gitmeli insan, görünene deðil. Bildiðin gördüðün kadardýr çünkü, Gördüðün baktýðýn kadar ve baktýðýn düþündüðün kadar. Baktýðýný görmez, gördüðünü düþünmezsen eðer, Gördüðünün bildiðine sýðmadýðýný da göremezsin ... Atakan Korkmaz
115 
 Özne: Felsefe - Edebiyat Ýliþkileri  (Mustafa Günay)

"Felsefe-edebiyat iliþkileri" konusunda bir dosyaya yer veren, Özne, 3. yýlýnda 6. sayýsýyla girmiþ oldu...
116 
 Tarihsel 2  (Bayram Kaya)

Köleci sisteme gelene kadar doðada alçak ayý, salak kertenkele, namussuz maymun, þerefsiz arý, müfteri inek, vicdansýz bir sincap, çok vicdanlý bir kurt gibi en aþýrý uçlar içinde alçalan; en aþýrý uç içinde yükselen veya yalancý olan hemcinslerimiz de yoktu.
117 
 Yok...  (Necat Dilaver)

Önce ekmeði kýzartmak, üstüne tereyaðý ve incir reçeli sürmek sonra da seviþmek lazým/ Ekmek ile yarýþmak/ Aðzýn incir reçeli kokarken öpüþmek/ Severken sevilmek/ Koþabilirken koþmak lazým/ Aslýnda anlamak lazým: Yok'un var olabilmesi için 'var'lýk þartsa ki þarttýr: 'Var'ýn yok olabilmesi olanaksýzdýr/
118 
 Bileþim ve Bileþimin Özelliði 5  (Bayram Kaya)

Bunlar gerçeði anlatan anlama ve anlatýmlar deðildi. Sömürücü ve sömürü mantýðýydý. El düþüncesini var edici; El düþünce antlaþmasý olan dinleri var edici; sömürüye yol açan, her somut olgunun, soyut mana ifadesiydiler. Þimdiye dek olan bitenler, zaten bir çýrpýda geçmiþte olup bitmiþ olanlarsa eðer þimdi diye bir þeyin olmamasý gerektirirdi.
119 
 Boþluk Enerjisi 4  (Bayram Kaya)

Sosyal depo enerjisi, doðada saðlama yapan iliþkilerin organizesidir. Sosyal depolu enerji; nüfus ile çevre kaynaklarýyla, 24 saatlik günlük etkinlikle sýnýrlý sonlu birikimdir. Nüfus ta bir bölge merkezinin, çevreye açýlan salýnýmlarý kadar genlik içinde günlük haberleþmeyi olanaklý kýlan genleþme salýnýmlarýyla ve çevrenin besin, saklanma, gizlenme, barýnma kaynaklarýyla; sýnýrlý sonludur.
120 
 Ýrade 1  (Bayram Kaya)

Emekleri ve emeðin deðiþtirme deðerini, seçilmiþ kiþilerin malý mülkü yapan, El anlayýþýydý. El sistem dýþý (emek dýþý iradeydi. Mevcut üreten iradenin nesnel oluþunu gözlerden gizleyip, gözlere ve akla ilüzyon yapýyordu. El sistemi üreten emekler ve üreten emeklerin deðiþilmesi üzerine iþletirken; bunu görmezden gelmiþ; kiþilerin emeðine ve emek ürünlerine sahip çýkarak, mal mülk benim demiþtir.

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Ölçü 4
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 3
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Hemcinsler A
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © , 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.