Ders: Demokrasi
Konu: Uygulamalı İleri Demokrasi
Öğretmen: Usta öğreticiler (Güvenlik güçleri)
Eğitim araçları: Cop, kalkan, gaz bombası, tazyikli su sıkma aracı, biber gazı, bot, kelepçe
Yer: Benzin istasyonları, üniversite kampüsleri, caddeler.
Yararlanılan Kaynaklar: Ziya Paşanın " Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir; Tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir beyiti. (Açıklaması: Nasihat ile uslanmayanı sertce uyarmalı, gene uslanmazsa dövmeli.)
İçişleri Bakanlığından bir yetkilinin tesbiti: Öğrenciler kendilerini yere attılar. (Yani kendi kendilerini dövdüler.)
Bir devlet büyüğünün beyanatı: Aslında benim polisim öğrencilere karşı çok sabırlı davranmıştır. (Ne kadar sabırlı davrandığı belli: Kafası yarılanlar, gözleri moraranlar, ayakları ve kaburgaları kırılanlar, bebeğini düşürenler Ya bir de sabırsız davransalarmış!)
Sonuç: İngiltere merkezli haftalık ekonomi dergisi Economistin, iki yılda bir yaptığı dünya demokrasi endeksi araştırmasına göre Türkiye, iki yıl öncesine oranla iki basamak geriye düşerek Nikaraguayla 89unculuğu paylaştı. Yani Türkiye, Tanzanya ve Ugandanın da bulunduğu hibrit (melez) rejimler grubunda.. (Lübnan bile bu sıralamada Türkiyenin önünde yer aldı.)
***
Anayasa oylaması geride kalalı aylar oldu. 12 Eylül sabahı yeni bir Türkiyede uyanacaktık. Darbecilerden hesap sorulacaktı, herkes daha fazla özgür olacaktı, terör sorunu halledilecekti, ekonomik problemlerde bile iyileşmeler ortaya çıkacaktı.
Vaadler bu kadar değildi elbette. Dahası da vardı, ama neyse
***
Böyle bir ileri demokrasi ister misiniz?
Kendi adıma söyleyeyim:
Teşekkür ederim. Ben almayayım. Kaldıysa benimki normal olsun lütfen!..
İleri Demokrasi Dersini Öğretme Yöntemi: Dayak
Anayasa oylaması geride kalalı aylar oldu. 12 Eylül sabahı yeni bir Türkiyede uyanacaktık. Darbecilerden hesap sorulacaktı, herkes daha fazla özgür olacaktı, terör sorunu halledilecekti, ekonomik problemlerde bile iyileşmeler ortaya çıkacaktı.