..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Bana ev hikayesinden söz açmayın. Artık benim oraya gideceğim yok!" Fuzuli, Leyla ile Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Başkaldırı > Şenol Durmuş




8 Mart 2012
Yakup Turşu Ölmemeli  
Şenol Durmuş
İnanılmaz bir haber duyulmuştu. Bu gerçek olabilir miydi? Yakup Turşuyu görmüşlerdi. Hemde koskoca Gopaşa meydanında.Sonra, oradan yürümüş.Atatürk heykeline sert bir selam çakmış, sonra yoluna devam etmiş, Sarıgöl roman mahallesine girmiş, evin kapısını çalmış, kapıyı açan 4.karısına “Haydi suyu kaynat, leğeni hazırla, soyun beni bekle” demiş sonrada bir şişe şarabı lıkır lıkır dikmiş bizim Yakup Turşu.


:AHID:
İnanılmaz bir haber duyulmuştu. Bu gerçek olabilir miydi?.. Yakup Turşuyu görmüşlerdi. Hemde koskoca Gopaşa meydanında. Sonra , oradan yürümüş, Atatürk heykeline sert bir selam çakmış, sonra yoluna devam etmiş, Sarıgöl roman mahallesine girmiş, evin kapısını çalmış, kapıyı açan 4.karısına “Haydi suyu kaynat, leğeni hazırla, soyun beni bekle” demiş sonrada bir şişe şarabı lıkır lıkır dikmişti bizim Yakup Turşu.

Onu gördüğüne dair yemin edenler vardı. Güya midyeci şişko Raci onu görmüştü. Hırsızbaşı kasket Yaşar dayıda onu görmüştü. Görenler yemin ederken görmeyenler küfürleri saydırıyordu. Ertesi gün bu haber dahada çok konuşuldu. Sarıgölün dar sokaklarından yola çıkmıştı haber. Oradan Bozhane semtine sonra Dörtyola, Pazariçine, Yıldıztabya son durağa kadar yayıldı. Piyerloti mezarlığında esrar partisi yapan bir grup gencin sevinç çığlıkları da duyulmuştu. Mezarların üstünde çılgınca zıplamışlardı. Onlarca mezar taşı ters devrilmişti o gece.

Peki, Yakup Turşunun daha yatması gereken onlarca yıl hapis cezasına ne olmuştu?.. Yoksa mapushaneden mi kaçmıştı? “Nerede onda o cesaret” dediler. Yakup Turşu iyi bir insandı ama bir o kadarda korkaktı.Yaşlı bir hırsızın söyledikleri inanılmazdı. ”Onu Abdullah abi affetti” diyordu. “Kimdi bu Abdullah” diye sorulduğunda ihtiyar hırsız çok kızmıştı.”Kim olacak cahil herifler, Cumhurbaşkanı” diyordu. Onlara haykırıyordu. ”Yeni yetmeler, hırsızlar, keşler, kardeşlerim sizin daha öğrenecek çok şeyiniz var" diyordu. İyi de neden, niçin affetmişti. “Yakup ölüyor ulan haberiniz yok mu sizin. Kanser olmuş. Boşuna adamı affederler mi?.. Üç aylık ömrü kalmış diye onu salmışlar” derken ağlıyordu.

Doğduğu günden beri afyon çeken, esrar içen, hap yutan bir uyuşturucu satıcısı için gayet normal beklenen bir sondu. Ama o iyi insandı. Sarıgöl roman mahallesinin en sevilen en saygın torbacısıydı. Onun kapısını çalan bir insan ister parası olsun ister olmasın mutlaka ihtiyacı olan içeceğini alırdı. Bu yüzden çok sevilirdi ya…Paran yoksa kol saati de olurdu. Ya da fazla eski olmama şartı ile bir ceket, bir çift ayakkabı da fark etmezdi. Eper pezevenksen bir seanslık karı da olabilirdi. Hırsızsan eğer çaldığın herhangi bir mal çeşidi de olurdu. Ya hiçbir şeyin yoksa?.. O zamanda biraz yalakalık yapman gerekirdi. Kim övülmek istemezdi ki?..

Öyle veya böyle otuz küsur sene bu mahallede herkesin işini bir şekilde işini görmüştü. Onun bu ölümü bir bakıma mahalleninde ölümü sayılabilirdi. Yaşlı hırsıza ”Hiçbir çare yok mu” diye sormuşlardı. Acı çekercesine cevaplıyordu. ”Cumhurbaşkanı da Yakupun haline çok üzülmüş” diyordu.

Üç ay da hani az bir zaman sayılmazdı. G.o.paşanın ara, dar sokaklarından insanlar Yakup Turşunun evine doğru koşuyordu. Onlarca hırsız, keş, bitirim, dolandırıcı evin önünde kuyruğa girmişti.Kapıyı açtığında elinde kiloluk bir kesekağıdı vardı.Yakup onlara bakarken gülümsüyordu. Görenler inanamadı. İşte aynı Yakup'tu. Çürük dişleri, patlak gözleri, kara kuru karga suratı ile bu Yakup'tu. Sadece biraz sesi kısılmıştı. Pili biten bir radyo gibi konuştukça sesi kısılıyordu. Ses parazit yapsa da konuştukları net duyuluyordu.

“Arkadaşlar önce nakit çalışalım. Fişekler on lira.Eks de harbi Hollanda işi. Kafti arkadaşlar sizler de mallarınıza yengenize teslim edin. Hey rambo sen ne zaman çıktın?. Eyvallah sağol. Cumhurbaşkanı affetti. Harbi baba adammış.Evet beyler fazla tantana yapmayın. Akşam sekizde yeni derman gelecek. Haydi ilerleyin, sonra görüşürüz. Çıkışa dikkat beyler. Yunuslar, sivil zarbolar gene ortalıkta. Yakalananları aynen cebe indiriyorlar ona göre” diyordu.

Kapı sertçe kapandığında onlarca müşteri inatla kuyrukta bekliyordu. Kısık ses yine duyulmuştu.”

“Suyu kaynat, leğeni hazırla. z zamanım kaldı” diyordu.

Akşam sekizde kapı açıldığında kuyruktakiler hala ona bakıyordu. Hiç kimse hiç bir yere ayrılmamıştı.

“Evet beyler sıraya…Nakitler öne. Yeni bir ot geldi. Zehir mübarek. Derman biraz pahalı lütfen ibnelik yapmayın, ona göre.” diyordu.

Ertesi günde aynı kişilere aynı şeyleri söyledi. Diğer günlerde onu takip etti. Bir ay, iki ay bitmek bilmedi. Üçüncü ay dahada zor geçti. Zamanla bir yarış söz konusuydu. Devir hesap kitap devriydi. Hırsızlar daha çok çaldı. Fahişeler daha çok çalıştı. Kapı kapandığında içeriden sürekli o ses duyuluyordu.

“Suyu kaynat, leğeni hazırla”

Her mahalleli gibi temel ihtiyaçlarını istiyordu.

“Bir kadın, bir tavuk, bir şarap, sıcak su ve leğen”

Nihayet beklenen o son haberde duyulmuştu. Üçüncü ayın son gününde Yakup Turşu ölmüştü. Hani söz vermişti. Hani ölmeyecekti?. Gopaşa meydanı tekrar ayağa kalkıyordu. Yine kalabalıklar eve doğru koşmuştu. Evin önünde bekleyen yaşlı hırsızın feryatları ortalığı inletiyordu.

“Bir gün bile fazla yaşatmadılar. Adalet mi ulan bu?.” diye haykırırken ağlıyordu.

Tabut camiye doğru götürülürken kalabalıkta azalıyordu. Yaşlı hırsızın dediğine göre camide kamera vardı. Sivil polisler her yeri sarmıştı. Cemaat tek tek aranacaktı. Hırsızlar, gaspçılar, hapçılar ortalıktan kayboluyordu. Koca kalabalıktan yirmi civarında adam kalmıştı. Geride kalan beş erkek çocuk Yakup Turşunun misyonunu devam ettirmek için cami avlusunda and içti…O özel bir adamdı. bu bizim mahalleden devletin en üst makamına ulaşabilen tek mahalle sakiniydi..






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın başkaldırı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yazıklar Olsun Türk Edebiyatına
Karanlık Sokaklar

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kurtarın Beni
Hırsızlar Kralı
Güzel İstanbul
Sarıgöl Roman Mahallesi 2
İdam İsteriz
Pavyon Sokakları
Dilenciler Köyü
Gel Abi...
Emret Başkanım
Düttürü Düüüttt

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kurtlar Sürüsü [Şiir]
Ego - [Şiir]
Çingeneler Zamanı [Şiir]
Açım Ben [Şiir]
Olmalı [Şiir]
Hani [Şiir]
Zaman Geçsin [Şiir]
Konstantin Ağlıyor... [Şiir]
Kuyu [Şiir]
Sen Gidersen [Şiir]


Şenol Durmuş kimdir?



Etkilendiği Yazarlar:
CERVANTES


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şenol Durmuş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.