Kitabýnýn bir kopyasýný gönderdiðin için saðol. Onu okumakla hiç zaman yitirmeyeceðim. -Moses Hadas |
|
||||||||||
|
Kendisini yenileyen, geliþtiren, okuyan, yazan, araþtýran insanlar elbette zorluklarý aþacaklardýr. Kendisine özgüven duyan, geliþen üreten insanlar her ne kadar gurbette, diasporada olsalar da doðduklarý coðrafyayla ilgili çok baþarýlý çalýþmalar yürütebilirler diye düþünüyorum. Ýþte Necmettin Yalçýnkaya da bunlardan birisidir. Yalçýnkaya’nýn kendisini yeniliyor olmasý göçmen oluþu yönünde engel olmadýðýnýn kanýtýdýr. Çünkü günümüzde iletiþim araçlarýnýn sýnýr tanýmamasý lehimize bir durumdur. Ýstediðimiz bilgiyi, istediðimiz kaynaktan anýnda eriþme þansýna sahibiz. Bu vesileyle böylesi devasal zenginliðe sahip bilgisayar dediðimiz bilgi havuzunun masamýzda olmasý iþlerimizi kolaylaþtýrýyor. Sýnýr tanýmayan dijital geliþime çok þey borçluyuz. Yeter ki teknolojiyi kullanma cüretini gösterelim. Gerisi çorap söküðü gibi kendiliðinden gelir. Yazarýn dijital ortamý çok mükemmel kullanmasý ülkesine yakýn durmasýný saðlýyor. Fiilen yaþadýðý coðrafyada olmasa da teknolojiden yararlanarak, açýðý bir þekilde kapatmaya çalýþýyor. Necmettin Yalçýnkaya’nýn Þubat 2012’de kýsa öykülerden oluþan Anamdan Ýnciler adlý 116 sayfadan oluþan öykü kitabý yayýnlandý. Büyük bir zevkle okudum. Kitap hakkýndaki yargým, edebiyat dünyasýna azýmsanmayacak önemli bir edebiyat çalýþmadýr diye nitelendiriyorum. Deðer biçtiðim bir katkýdýr. Ülkemizde bulunan yayýnevleri bilime bilgiye, irfana, sanata ticaret maksatlý yaklaþtýklarýndan dolayý Necmettin Yalçinkaya’nýn kitabý þu yayýnevinden çýktý diyemeyeceðim maalesef. Tamamen kendi olanaklarýyla kitabýný hazýrlayýp yayýnladý. Kitabýn okur tarafýndan ilgi gördüðü aldýðým izlenimler arasýndadýr. Bu medeni cesaretinden dolayý örnek alýnmasý gereken bir yazardýr. Zira edebiyat tutkusunun ve coþkusunun daha engin çalýþmalara imza atacaðýna inanýyorum. Tatlý politik öykülerdir Yalçýnkaya politik düþüncelerinden dolayý gençliðinin en verimli dönemlerinde koskoca 5 yýlýný Türkiye’de çeþitli cezaevlerinde geçirmiþtir. Ama mahpusluk sürecini okuyarak, ülkenin ve dünyanýn meselelerine kafa yorarak geçiriyor. Zaten öykülerinin büyük bir bölümünü de politik yaþamý ve cezaeviyle ilgilidir. Yani cezaevinde somun ekmeðini yiyip sýrtüstü yatanlardan olmadýðý öykülerinden rahatlýkla anlaþýlýyor. Öyküleri aðýr, sýkýcý, býktýrýcý deðil, tam tersine akýcý ve heyecan verici bir þekilde iþlemiþtir. Kitabýn giriþi, finali kadar akýcý ve heyecan vericidir. Öykülerinin kýsa, güldürücü, düþündürücü ve akýcý anlaþýlýr oluþu bir terminolojiyle anlatmasý okuyucunun býkmadan okumasýný saðlýyor. Yazar okurun ilgisini çekmeyi baþarmýþtýr. Edebi abartý yerine çok samimi ve doðal bir anlatým söz konusudur yazýlan eserde. Yazar politik düþüncelerini edebi bir dille yücelterek ýlýk bir bahar tadýnda okura anlatmaya çalýþýyor. Herkesin beceremediði bir mücadele biçimidir bu. Ayrýca kýsa öykü yazmak her yazarýn harcý deðildir. Kýsa öykü yazmak büyük bir birikim, beceri ve donaným ister. Anadolu kadýnýný anlatýyor Yalçinkaya Anadolu kadýnýný anlatýyor. Yani analarýmýzý sade ve sakin bir dille anlatýyor. Analarýmýzýn sahipleniþini, yaratýcýlýðýný, yufka yürekliklerini, cesaretini açýk bir dille fersah fersah ifade ediyor. Tarih boyu sularýn durulmadýðý bir coðrafyadýr Anadolu. Anadolu topraklarýnda mazlumlarla barbarlarýn kýyasýya mücadelesi Anadolu kadýnýný yaratýcý, mücadeleci ve cesur kýlmýþtýr. Hayattan beklentileri ve bakýþ açýsý farklýdýr. Dolayýsýyla bu yapýt, Anadolu’da tarihten gelen halk hareketi ve yakin tarihte sosyalist hareketin edebiyat ürünüdür. Kitabý okurken her koþulda Anadolu insanýn yaratýcýlýðý gözümüze çarpýyor. Yalçýnkaya kitaptaki kahramanýn attýðý her adýmý deðerlendiriyor, öyküleþtiriyor. Kahramanýný müthiþ derecede konuþturuyor. Keza genç Anadolu kadýnýna misyonunu hatýrlatýyor. Teknik boyutu Yazardan kaynaklanmayan Mizanpaj ve teknik hatalar söz konusudur. Fakat bu hatalar ikinci baskýda telafi edilebilecek hatalardýr. Yazarýn ilk seri, ilk deneyimi olmasý eksikleri de olacaktýr her yazar gibi. Yazarýn titiz çalýþma tarzýndan öyle anlaþýlýyor ki ikinci eserinde bu eksikler aksaklýklar görülmeyecektir. Yazarýn edebiyat düzeyi Yazarýn yetenekli olduðunu çeþitli gazete ve dergilerde okuduðum edebi metinlerinden, makalelerinden biliyorum, tanýyorum. Kurgu yeteneði mükemmeldir. Azýmsanmayacak edebi kelime kadrosuna sahiptir. Þiir dünyasýna da yabancý deðildir. Açýkçasý bir edebiyatçý da olmasý gereken vasýflara sahip olduðunu söyleyebilirim. Zira içinde bulunduðu politik atmosferi bir okul gibi yaþamýþ olmasý ve yaþadýklarýný yazý diline çevirmesi sosyalist harekete pay biçilmez bir edebi katkýdýr. Bu katkýdan dolayý yazarýmýzý kutlarým. Açýk söylemek gerekirse çaðdaþ bir mirastýr yazýlanlar. Bu mirasý unutturmamak adýna yapýlan mütevazý bir çalýþmadýr. Bu çaðdaþ mirasý kitaplaþtýrmasý, kalýcýlaþmasýný saðlamasýndan dolayý takdir edilmelidir. Netice olarak Netice itibariyle Anamdan Ýnciler adlý kitap okuru tarafýndan kabul görüleceði kesindir. Bu anlamda yazarýmýza yazýnsal eyleminde baþarýlar dilerim. Bu kitabýyla kaderini de belirlemiþtir. Yazýnsal bulvarda seçimini edebiyattan yana yapmasý bir ihtiyaçtýr. Çünkü iþçilerin, emekçilerin haklarý sadece grevlerle, barikatlarla sýnarlý tutulmamalýdýr. Ýþçilerin emekçilerin, aydýnlara, edebiyatçýlara, bilginlere, mizahçýlara, sanatçýlara ihtiyacý vardýr! Anamdan Ýnciler ihtiyaçlarýmýza önemli katkýdýr. Necmettin Yalçýnkaya’dan ikinci baskýsýný bir yayýnevinden yapýp ve ikinci kitabýnýn müjdesini bekliyoruz. Hüseyin Can hcan1960@hotmail.com
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Necmettin Yalcinkaya, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |