..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"...Ve hepimiz az ya da çok rüyacı değil miyiz!" -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Hakan Yozcu




16 Haziran 2016
İnsan Azim Ederse  
Hakan Yozcu
Durdane Türkmenoğlu, okuma yazma bilmeyen bir vatandaş. Halk Eğitimi Merkezince açılan kursa katılmış. Okuma yazmayı da öğrenmiş. Belgesini almış. Bunun üzerine memurluk için yeniden başvurmuş. Polis olan kardeşi 1992 yılında Şırnak’ta şehit olmuş. Yürekleri yanmış. Diğer kardeşleri de hem emekli hem de kendinden büyük olduğu için bu haktan yararlanamamışlar.


:ADEC:


     Azimli olan bir insanın istediği her şeye kavuşacağını, elinden hiçbir şeyin kurtulamayacağını, azmettikten sonra insanın yapamayacağı şeyin olmayacağını 4 çocuk Annesi Durdane Türkmenoğlu adlı bir kadın bir kez daha ispatladı.
     Olay Osmaniye’nin ilçesi Kadirli’de geçti. Kadirli, benim için önemi son derece büyük olan bir ilçe. Bedenim orada yaşamasa bile, ruhum ve kalbim, bütün varlığı ile orada yaşıyor. Çünkü benim doğup fakat büyüyemediğim yer.      
Çocukluğumun sadece birkaç yılının geçtiği, belleklerimde hayal meyal kalan anılarla hatırladığım bir yer. O zamanlar küçük, şirin bir belde…
Durdane Türkmenoğlu, TC’nin şehit yakınlarına tanıdığı memurluk hakkı yasasından yararlanmak için 2 yıl önce ilgili makamlara müracaat etmiş. Ancak o zaman uygulanan 45 yaş sınırı nedeniyle başvurusu olumsuz karşılanmış.
Daha sonra müracaat edenler arasında 45 yaşından küçük kimse olmayınca kendisine bu hak tanınmış. Ama Durdane Hanım’ın önüne bu defa da okuma yazma engeli çıkmış.
Durdane Türkmenoğlu, okuma yazma bilmeyen bir vatandaş. Halk Eğitimi Merkezince açılan kursa katılmış. Okuma yazmayı da öğrenmiş. Belgesini almış. Bunun üzerine memurluk için yeniden başvurmuş.
Polis olan kardeşi 1992 yılında Şırnak’ta şehit olmuş. Yürekleri yanmış. Diğer kardeşleri de hem emekli hem de kendinden büyük olduğu için bu haktan yararlanamamışlar. Kendisi de bu haktan yararlanmak istemiş. O nedenle de önüne çıkan bütün engelleri tek tek aşmış.
Okuma yazma kurslarına katılarak her gün köyden şehre gelip gitmiş. 45 günde okumayı ve yazmayı iyice öğrenmiş. Belgesini alır almaz Devlete müracaatını yapmış. Böylece Kadirli Adliye Sarayı’na evrak getir götür işlerini yapmak üzere memur olarak alınmış.
“57 Yaşında hayalime kavuştum” diyen Türkmenoğlu, amirleri tarafından da taktir görüyor. Kadirli Başsavcısı Mehtmet Patlak da “Türkmenoğlu’nun çok çalışkan olduğunu, kendisinden çok memnun olduklarını” belirtiyor.
      Sosyal devletin gereği olarak kendisine tanınan imkânı değerlendiren Türkmenoğlu'nun herkes tarafından sevildiğini anlatan Patlak, şunları söylüyor: "Devletimizin katkılarıyla kendisine tanınan hakkı değerlendiren Durdane Teyze'miz, 2 ay önce işe başladı. Evrak getir götür işine bakıyor. Çok çalışkan, kendisinden memnunuz. Daha önce başvurmuş ama olmamış fakat azmiyle okuma yazma öğrendikten sonra mesai arkadaşımız olarak işe başladı. Çalışma hayatında başarılar diliyoruz."
Cumhuriyet Savcısı Sultan Çavundurluoğlu da “Çalışmalarında kendilerine yardımcı olan Türkmenoğlu'nun yaşına rağmen gösterdiği azim ve kararlılığın kendilerini memnun ettiğini” kaydetti.
Biz de bu yaştan sonra azmederek istediği yere gelen ve doğruluğu, dürüstlüğü ve çalışkanlığı ile çalışan Durdane Türkmenoğlu’na başarılar diliyoruz.
Umarız, bu azim, tembel, çalışmayı sevmeyenlere, havadan para kazanmak isteyenlere örnek olur.
Yan gelip yatmakla, kimse bir şey kazanmaz. Alın teri, emek ve azim gerekli kazanabilmek için…
Çalışmak insanı yüceltir…




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Girne’de Kahve İçimi
Ben Olsam
Meyhi Keyf
Muhtarlarımızın İstekleri
önce Sağlık
Nkl Sanat Gecesi
Mehmet Ersöz’ün Ardından
Lefke"de Kahve Sohbeti
Müjgan ve Naile Hanım’ları Ağırladık
ve Nihayet Su Damladı

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Mavi Köşk" Yazısı
Kıbrıs'ın İlk Yerli Komedi Filmi
Kadın Olmak Zordur
Öyle Bir Dünyada Yaşıyoruz Ki!
İstanbul Notları
Nerede O Eski Ramazanlar?
güvercinlik’te Hafta Sonu
Farklı Bir Yönetici,
"Kod Adı Venüs" Getto Çadırları
ipek Amber İle Gurur Duyduk

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kara Güzel [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Vakit Gelince [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.