..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kürtaj sadece kendileri bir zamanlar doğmuş insanlar tarafından savunuluyor. -Ronald Reagen
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Hüseyin İbiş




22 Temmuz 2020
Işığınız Hiçbir Zaman Kaybolmasın  
Hüseyin İbiş
körlüğün sadece beden gözlerinin görmemesinden ibaret olduğu düşüncesinde misiniz


:AJEE:
IŞIĞINIZ HİÇBİR ZAMAN KAYBOLMASIN

Körlüğün sadece beden gözlerinin görmemesinden ibaret olduğu düşüncesinde misiniz? Bu sabit düşünceye takılı kalmamanız, siz değerli okurlarımdan, hiç de zor olmayan bir isteğimdir. Çünkü beden gözü insanı belli bir yere kadar götürür fakat kalbinizin açık kalması lazım gelen gözü, sizleri gitmeniz gereken en son noktaya kadar götürerek hedefinizi bulmanızı sağlar.

Ben hayata farklı bir açıdan bakıyor ve insanları benim hayatla barışık olmamı sağlayan açıdan hayatı görmeleri konusunda bilgilendirmeye çalışıyorum. Umarım, bilgilendirmeye çalıştığım insanları, hayatı görmekte olduğum açıdan bakmaya teşvik
etmekte başarıya ulaşırım.

İnsanlar her zaman körlüğün bir engel olduğu düşüncesine saplanmıştır. Fakat körlüğün bir engel olmadığının farkında değildirler. Bence beden körlüğü bir engel olamaz. Asıl engelin kalplerin gözünde olduğunu görmezden gelmek yapılan en büyük yanlışlardan birisidir. Bahsetmiş olduğum yanlışlığa düşmek ise insanların hedefinden şaşmakta olduğunun en büyük göstergesidir. Bedenimizin gözü, görmüyor ama bu demek değildir ki insanlar hakkımızda mantıksız fikirler yürütmek hakkına sahip olsun…

Hayatım boyunca başıma gelen en büyük zorluklardan birisi de insanları, kendilerinin bu hakka sahip olmadıklarına inandırmaktır. Beni varmak istediğim yolun sonunda kendim gibi düşünenlerin de desteklemelerini bekliyor, yolun ortasında yalnız bırakmamak şartı ile omuz vermelerini diliyorum. Eğer savunmakta olduğum, doğruluğu konusunda ısrar etmekten vazgeçmediğim fikirlerimi saygısızca bir kenara itmek düşüncesi ile harekete geçmeyi akıllarından geçirenlerin de etrafına benim gözümle bir bakma zahmetine katlanmalarını istemek hakkında olduğum kanaatindeyim. Bu beklentimi karşılamamaları uğramakta olduğum en büyük saygısızlık olacaktır. Kanaatimce savunmakta olduğum düşüncelerimin mantıksız olduğu inancında olanların bulunduğu aşikârdır. Her daim anlatmak istediğim, beden gözünün gördüğü ışığın geçici olduğudur. Söz konusu geçici ışığın sönerek insanları boş bir karanlığa götüreceği inancının da sahte olduğu fikrine kapıldıkları göz önünde bulunan bir durumdur. Kalplerin gözünün bakmakta olduğu ışık, hiçbir şekilde sizleri terk etmeyecektir. Bu inancı kaybetmemenizi tavsiye ederim.

Fikirlerimin mantıksızlığına inananların, körlükle ilgili savunduğum düşüncelerimi ve zihinlerinden çıkarmamakta ısrarcı oldukları kendi düşüncelerini bir süzgeçten geçirmelerini ve aynı zamanda görmeleri lazım gelen gerçekleri göz ardı etmemeleri gerektiğini istirham ediyorum. Çevrelerine yanlış pencerelerden bakmaya devam ettikleri sürece ellerinde hiçbir şeyin kalmayacağını bilmeleri, onların görmeleri gereken gerçektir. Ben her zaman kalp gözünün gördüğü ışığın insanları doğru yola sevk ettiğine inandım ve parlayan ışığı söndürmeden yollarına devam etmeleri konusunda fikirlerime mantıksız gözü ile bakanlara gerekli uyarıları yapmaktan hiçbir zaman çekinmedim. Eğer korkularıma yenilip yolumu değiştirseydim savunmakta olduğum düşüncelerime ihanet etmiş olurdum. Bu da benim kendime olan saygımın ve inancımın yok olmasının en büyük sebebi olurdu. Benim, fikirlerimi karşımda bulunan şahıslarla paylaşmaktan hiçbir zaman vazgeçmeyeceğimin bilinmesi gerekmektedir. Korkularıma yenilerek cepheyi terk etmemi bekleyenlerin zaferi elde edeceğimi görecekleri de şüphesizdir. Etrafınıza baktığınız zaman gördüğünüz sahte güzelliklerin de sizleri aldattığından hiçbir şüpheniz olmasın. Sizler, körlüğün beden gözünün etrafına bakamayıp bir şeyleri fark etmemesinden ibaret olduğu yanılgısı ile hareket etmeyi sürdürdüğünüz takdirde kazanım elde etmenizin mümkün olmayacağını da daima akıllarınızın bir köşesinde tutun.


Sizleri büyük bir hataya sürüklemekte olan yanılgılarınızın peşinde koşmaya devam etmeniz hâlinde içerisine düşmüş olduğunuz girdaptan çıkışınız imkânsız bir hâl alacaktır. Unutmamanız lazım gelen tek şeyin, körlüğün beden gözünden ibaret olmadığı, etrafınızı sizlere en iyi gösterenin her daim açık olan kalp gözü olduğu düşüncesidir. Yolunuzda yürüyüş ilkeniz bu olsun.

Körlük, bedeninizin gözü ile önünüzdeki engelleri görememeniz değil, kalbinizin gözünün açık kalmasına izin vermediğiniz takdirde hayatınız boyunca sürüklenip sizleri karanlığa sürükleyerek telafisine imkân olmayan hatalarınızı görmezden gelmenizdir. Her zaman hayatınızdaki iyiyi de kötüyü de sizlere hayatı gösteren kalp gözünüzle görmeyi tercih edin. Bu tercihiniz sizi bir ömür yanıltmayacaktır.

     
          





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Haklı Mücadelemizde Kayıplarımız Olmasın
Kararsızlıklarınızla Korkularınızı Aynı Kefeye Koymayın
Kafamızda Mantıksızlık Yer Etmesin
Ön Yargı Bizim Yolumuz Olmasın
Engelli Çivtlere Olan Ön Yargı
İnsanları Yersizliklerle Meşgul Etmeyin
Sorumluluklarımızın Bilincinde Olalım
Maneviyatımızdan Ödün Vermeyelim
Daha Güzel Bir Dünya İçin Yaşayalım
Hayatımızda Pişmanlığın Yeri Olmasın

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kim Olduğunuzu Unutmayın
İradenizin Prangalanmasına Müsade Etmeyin
Asaleti Gösteriş Olarak Görmeyin
Hayatınız Çelişkilerden İbaret Olmasın
Hayatımızda Geç Kalmışlıklar Yaşanmasın
Kalplerde Kirlilik Yer Bulmasın
Dostum Diyenlere Sırt Çevirmeyin
Pişmanlık Rüzgarında Savrulmayın
Sözlerinizin Ağırlığı Altında Ezilmeyin
Kalplerinizi Nefret Rüzgarına Bırakmayın

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yüreğinde Menfaatin Yeri Olmasın [Şiir]
Boş Ver Üzülme [Şiir]
İnsan Hayatı Şiirlere Mısradır [Şiir]
Bütün Güzellikler Senin Olsun [Şiir]
Hayatımda Umutsuzluklar Son Bulsun [Şiir]
Dostum de Sahip Çık [Şiir]
Yaşamımda Haklı Mücadelem [Şiir]
Meydan Verme [Şiir]
Vatanım Uğrunda Ölmek İçin Hazırlandığım [Şiir]
Yaşanan Her Şeyin İçindeyim [Şiir]


Hüseyin İbiş kimdir?

Kalp gözü açık bir şairim

Etkilendiği Yazarlar:
Yavuz Bahadıroğlu,Ahmet Günbay Yıldız,Cengiz Aytmatov,Mehmet Rauf...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.