..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir şey insan kadar yükselemez ve alçalamaz. -Hölderlin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




3 Mart 2021
Varoluşun Yasallığı 3  
Bayram Kaya
Yani bakış açınıza göre bir çukur U tersi ve anti durumuyla ꓵ atımlı tepedir. Yine bakış açınıza göre bu ꓵ şekle üsten bakarsanız tepe; alttan bakarsanız çukurdur. Buna zıttı ve üssü durumla çukur olan tepe, tepe olan çukurdur diyoruz. Her çukur çeper ucuyla yamaçlaşır ve tabanıyla tepe yapar. Her tepe de zirvesiyle çukura eğimle düşer.


:IAF:
Kendi geçmişini atom düzeyinde, moleküler düzeyde yalıtım etmek, bir beden kadar hayat ile bilincin de kendi işidir. Yalıtıma bir bataklık ya da bir ormanlık veya çöl, deniz gibi yalıtımlı ortamlar kendilerini pasif etkilerle korurlar.

Hayat gibi en sıkı ve etkin bir düzene göre korunan yaşamın ikinci bir etkin korunma şekli ise özne bilinçle bencillikti. Her geri beslenirler kendisinin tekrarları olan salınımlardı. Bencillik te kendi tekrarını veren salınımdı.

Makro düzlemdeki atom düzenli nesne, nasıl özne oluyordu? Nesne nasıl bilinç oluyordu? Birinci varoluş biçimine çok değindikse de ikinci biçimle bilince dek var oluşu ayrıntılamayı başka yazılarıma bırakmak istiyorum.

Her şey geçmişle (tarihle-tarihsel oluşuyla) vardı. Geçmiş demek geri izdüşümü olan geri bağlanımlar ile olmaktı. Geri bağlanımla hatırlamaktı. Bu durum da bize şarj deşarjları veriyordu (dolma boşalma süreçlerini veriyordu).

Bilinç sel düzeyde geri başlanın da diyeceğimiz geri bağlanım ve geri bağlanım olguları olan eğilimler bizlerde şarj tarzı birikme oluştular. Kontrol ve eşleştirme süreçli eksiltme artırma veya eksiğini tamamlama ya da eksiğine yönelme eğilimli şarjlarıyla deşarj olup boşalıyordular.

Şarjlar, deşarja; deşarjlar da şarjla geri bağlanma çevrimiydiler. Şarj deşarjlar bir perspektif, bir görünüş, bir açı ve bir yansıma oluştular. Tepe değerler şarjı, çukur oluşumlar boşalmayı simge ederler. Ve her çukur tümseğine eğim olan görünüşle yansımadır.

Veya çukuru veren yamaç, çukur tabanıyla kendisine eğimledir. Bir eğim de bir açıyla çukur tabanına doğru düşüşledir. Çukur ters çevrildiğinde yani anti çukur dediğimiz zıttı durumla var olur. Bu durumda çukurun yamacı tırmanma olur.

Çukurun tabanı da kubbe gibi tırmanan eğim alanın tepe değeri üzerinde anti durumuna doğru geri dönüş yapar. Yani tümselen tepe değer, çukurun alt tabanıyla var. Çukurun alt tabanı da anti durumla tümseğin tepe değeriyle vardı.

Böylece bir durum diğer bir anti durumuyla ya bir düşüş eğimini oluşuyordu. Ya da anti durumuyla tırmanış eğimini oluşuyordu. Bir çukur kapasite düşüş yanal eğimiyle dolarken her dolma süreci çeperlerine doğru tırmanan birikmedir. Anti dediğimiz zıttı durumla tırmanma birikmesi tepe yapan eğimle düşüşe, boşalmaya geçişti.

Bu anlatım bize karışık gibi gelmesin. Doğru düşünme ve anlama çıkarımları yapabilmemiz için olgu ve olayların bu tür bek raundunu imaj düzeyinde veya günlük gözlemlerle bilmeliyiz.

İmaj veya gözlemden imajlar çok hızlı düşünme anlama çıkarımı yaptırırlar. İmajlar hızlı kontrol süreci olacak anlama ve çıkarımları yapabilmemiz için konjonktür sel temel bir geri bağlanım bilgilerimiz olmak zorundadır.

Bize doğru yöneltilip söylenen (boşalma yapan) bilgileri ifade eden sözcükler bitmeden en hızlı bir düşüncenin üssü olan devinmelerle anlağınız içinde bir bek raunduyla kavranmak zihinde canlanma olmak zorundadırlar.

Geçmişe ait zihinsel geri bağlanımları orta çağdan öte olmayan bilgiler, bölük pörçük özel amaçlı tuzaklarla dolu bildirişler vermesi yüzünden bizler kendi fikri takibimizi yapamamaktayız.

Ve fikri söylemlerle fikri yazıları bu nedenle anlayamamaktayız. Alt yapı dediğimiz anlama anlatım geri bağlanım bildirişimlerimiz olmadığı için söylemlerimiz konjonktür de konjonktüre göre olacak kendi ekleme çıkarma tamamlamalarını yapamamakla geleceğe doğru kendisini devam ettiremez (deşarj akışı ettiremez).

Bize verilen, bize doldurulan şarj bilgilerin çoğu geri bağlanımı olmamakla, doğru olmayan; boş yararsız özümsenemeyen bilgilerdir. Bu yararsız bilgiler konjonktür ile atıl kalmaktadır.

Geri bağlanımı olmayan boş bilgilerle, olayları anlayacak bağ ilişkileri kurulamamaktadır. Bu nedenle bizler bilici, bulucu anlayışlarla olamayız. Bilişle olanlarımız da türlü zorluklarıyla şansızlardı.

Konuya dönersek; dolma boşalma (şarj-deşarj) veya boş dolu ya da çukur tepe biçimi olan eğim ya da eylemli akışa tepe çukurla veya çukur tepeyle birbirine geri bağlanımdılar. Bu geri bağlanımları diyagramla yapıp göz önüne getirten hatırlatma yapabiliriz.

Bu diyagramda birbirine ters durumla olan veya anti durumla olan bir dalga hareketi eksen boyunca birbiri ucuna eklenen geri dönüşlerle devam ettirilir. Birbirini destekle birbirini başlatan birbirini durduran kesikli sürekli olurlar

Örneğin, ꓵ işareti bakış açısına göre tepe biçimini veren bir dalga veya atımdır (palstır). Yine U işareti başka bir bakış açısına göre bir önceki biçim hareketin antisi olan çukur biçimini verir.

Yani bakış açınıza göre bir çukur U tersi ve anti durumuyla ꓵ atımlı tepedir. Yine bakış açınıza göre bu ꓵ şekle üsten bakarsanız tepe; alttan bakarsanız çukurdur. Buna zıttı ve üssü durumla çukur olan tepe, tepe olan çukurdur diyoruz. Her çukur çeper ucuyla yamaçlaşır ve tabanıyla tepe yapar. Her tepe de zirvesiyle çukura eğimle düşer.

Bir tepe ꓵ işareti ile bir çukur U işaretini birbirine ekleyelim. ꓵ işaretinin sağ alt ucuna U işaretinin sol çeper ucunu ekleyerek tümseğin çukurunu, çukurunda tümseğini elde ederiz.

Tümsek ve çukur bileşimleri bu gibi tersten bir uçla değinen bileşimlerle kendisini devam ettirirsek iki yönlü iki açılı zıt durumlar birbirini tamamlayan kendi döngülerini verirler. ∿∿∿ ∿∿∿



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 4
Ölçü 3
Ölçü 1
Hemcinslerin Tarihi 11
Ölçü 2
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.