Sevgi sabýrlý ve yürektendir, sevgi kýskanç ve övüngen deðildir. -Ýncil |
|
||||||||||
|
Filozoflar, sosyologlar ve psikologlar illaki bu konu üzerine çeþitli fikirler üretmiþlerdir, ama konuya iliþkin ben de bir kaç söz söylemek istiyorum. Ben þu gelinine tecavüz eden ve ondan doðan kendi kýzýna da tekrar tecavüz edip öldüren yaþlý yaratýðýn tutumunu deðerlendirmek istiyorum. Bir an bu yaratýðýn yeni doðmuþ bir bebek olduðunu varsayalým. Yüzüne baktýðýnýzda, ne kadar masum, ne kadar çaresiz, ne kadar çevresindekilere muhtaç ve ne kadar da sevimli olduðunu göreceksiniz. Ýnsan bir bebeði öperken bile "Acaba incinir mi?" diye içinden geçirip, mümkün olduðu kadar hassas olmak için çaba gösteriyor. gel gör ki, zalimlik her yerde ve herkese karþý türlü þekillerde boy gösteriyor. Bebek önce çocuk oluyor. Ýþte hayatýndaki travmalar da bu dönemde baþlýyor. Belki de gördüðü ilk þiddet de bu dönemde... Kendisine uygulanan þiddetin karþýsýndaki kiþilere uygulanmasý gerektiði duygusu da ilk defa bu dönemde oluþuyor zihninde. Çocuk kendisine uygulanan þiddeti ilk annesinden mi, babasýndan mý gördü? Babasý annesine karþý þiddet uyguluyor muydu? Babasý annesine þiddet uyguluyorsa, annesi de babasýna güç yetiremediði için çocuða mý þiddet uyguluyordu? Baba hem anneye hem çocuða mý þiddet uyguluyordu? Anne babadan hiç þiddet görmüyor, ama kendi ailesinden gördüðü þiddetin hýncýný çocuðundan mý çýkarýyordu? Ne çok cevapsýz soru ve bu sorularýn altýnda bir çocuðu þiddet eðilimine sevk ettirecek yanýtlar bulunuyor. Çocuk cinselliði tanýyacak kadar büyüyor. Sorular da çocukla birlikte çoðalýyor. Baba anneyle cinsel iliþkiye girerken þiddete mi baþvuruyor? Kadýný önce dövüp sonra onunla birlikte olma yoluyla kendi kendisin erkek olma egosunu mu tatmin ediyordu? Kadýnýn zevk almadýðý bir iliþkiden erkeðin zevk aldýðý düþüncesinde deðilim. Eðer bu tür bir iliþkiden zevk alan bir erkek varsa, bu insan sýfatýný kesinlikle taþýmayan ve yalnýzca canlý bir organizmadan baþka bir þey deðildir. Çocuk büyürken ailesi ve yakýn çevresini oluþturan kiþilerle olan iliþkileri kendi karakterini de þekillendirmeye baþlýyor. Eskiler bu yüzden "Sýçandan doðan daðarcýk keser" ya da "Katraný kaynata kaynata olmaz ki þeker, cinsi bozuk olan cinsine çeker" demiþler. Çocuk daha da büyüyerek delikanlý oluyor. delikanlý olurken bu tür bir ailede yetiþen biri olarak muhtemelen kavga etmesi de öðütleniyordur. Hatta kavgada yenik düþerse ceza olarak evde de dayak yeme ihtimali olabilir. Ýlk kez bir kýzdan hoþlandýðýný söylediðinde çevresindekiler belki de çok sevindiler. Bir kýzý aþaðýladýysa eðer, bunun onun en doðal hakký olduðu söylendi belki kendisine. Kendisi bir kýz tarafýndan azarlandýysa, kýz gibi niye üzüldüðü, dik durmasý, bunlarýn üzerine gitmesi gerektiði söylendi kendisine. Bütün alçaklýk ve namussuzluklar öðretildi, ama insanlýk öðretilmedi. Çünkü bu alçak ve namussuzluklarý öðretenler arasýnda insanlýðý bilen yoktu. Gün geldi bir kýz bulup evlendirdiler. Bu delikanlý öðrendiði bütün ahlaksýzlýklarý kendi hanýmý üstünde denedi. Kadýn belki de yýldý. Kendisine sahip çýkmayan bir aileye mensup olduðu için, bu zayýf yaradýlýþlý korkak adamýn egolarýna teslim olmaktan baþka bir hayatýn olabileceðini düþünemeyecek kadar çaresizdi. Zorla girilen iliþki ve olan çocuklar... Ayný namussuzluk ve ahlaksýzlýkla yetiþtirilen çocuklar... Onlarýn evlenmesi... Eve gelen gelin... Ýliþkide farklýlýk düþüncesi ya da ruhsal bozuklukla oðlu askerdeyken gelinine zorla tecavüz ediyor bu garip yaratýk. Kendisi ne hissetti, gelin ne hissetti acaba? Adamýn gelininin ne hissettiðini zerre umursadýðýný sanmýyorum. Gelin bu tecavüz sonucu gebe kalýyor ve bir kýz çocuðu dünyaya getiriyor. Daha sonra bu kýz çocuðuna da tacizde bulunduðu, arkasýndan gelininden olan Müslüme adlý kýz çocuðunun dünyaya gelmesi, bu çocuðun üç yaþýna ulaþmasý ve bu yaratýðýn bu çocuða da tecavüz edip öldürmesi akla ziyan bir davranýþ, ama gerçek. Ben, bu tecavüzlerin bu kadarla sýnýrlý olmadýðýný, kim bilir daha kaç kadýnýn, kýzýn ve çocuðun bu adam tarafýndan ziyan edilerek olaylarýn örtbas edildiði kanaatindeyim. Bu tür alçaklara ciddi müeyyideler uygulanmadýðý taktirde bu olaylar baþkalarýna da sadece cesaret verecektir diye düþünüyorum. Toplumda bu olay medyaya yansýdýðý için haberdar olduðumuz bir insanlýk trajedisi. Bizim bilmediðimiz kim bilir daha nice Müslümeler her yaþta heba olup gidiyor. Ben bu olayda taraf mýyým? Evet, ben bu olayda tarafým. Kadýn ya da erkek olsun evlenecek çiftlerin akli dengelerinin yerinde olmasý, herhangi bir ruhsal bozukluklarýnýn olmamasý ve çocuk yetiþtirmeye muktedir olmalarý koþuluyla evlenmelerine izin verilmeli, bu koþullarý taþýmayanlarýn evlenmelerine kesinlikle izin verilmemelidir. Ýþte görülüyor ki, bir melekten bir þeytan çýkabiliyor. Saf, masum ve herkesin gözbebeði nerede, kendi çocuðuna tecavüz edip öldüren yaratýk nerede? Umut ediyorum ki, iktidar, iktidar kavramýna yakýþaný yapar ve bu alçaklýklara kalýcý çözümler üretir. 23 Þubat 22 Gölcük
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Osman AKTAÞ, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |