..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Yaþamým boyunca, ondan birþey öðrenemeyeceðim kadar cahil bir adamla karþýlaþmadým. -Galilei
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




17 Eylül 2022
Ön Ýttifaklar Bir Referans Noktasýydýlar 12  
Bayram Kaya
Ana zemine göre olan totemi referanslar üzerinde yapýlacak ekleme çýkarma olan geliþtirmeler ittifaka göre deðiþtirilmelerle sürecekti. Yeni tema karþý grup kardeþliði ya da birlikteliði üzerine ikame edilecekti


:BGG:
Duyurmanýn ya da seslenmenin olduðu yerde zýddý durumlara duyuramama veya seslenememe de vardý. Bu doðal hal madde anti madde karþýtlýðý içindeki durumlarla, boyutsal farklýlýðý olan durumlarla ortaya konabilir olduðu gibi; gerçeðin karþýsýna gerçek olmayaný koymakla da olasýdýr.

Örneðin, Amazon Ormanlarýnda þurada burada hala bulunan ilk sel dönem yaþamlarý gibi bir yaþamlarý olan totemdi düzeyli gruplarda güncelimizdeki kolektif kapasite, günceldeki kolektif zekâ ve bilimsel bir sosyolojik algý kalýbý oluþturulmadýðý için siz hemen güncel deðerlerle bir giriþim baþlatamazsýnýz.

Bunlar duymanýn veya seslenmenin olduðu yerde geçici de olsa kalýcý da olsa duyamamanýn ve seslenememenin oluþmasýdýrlar. Bu nedenle köleci sistem bunu önce bilmeden zýt durumla; sonrada bilerek iyi kullanmýþtýr.

Genel olarak Ortadoðu toplumlarý hem çok duygusaldýrlar. Hem de hayale çok inanýp; hayale sahip çýkarlar. Kýsacasý Ortadoðu toplumlarý duyamamanýn seslenememenin en çok oluþturulduðu yerler olmakla buralarda en çok hayal satýlýr. Bu nedenle bilime az inanýlýr.

Bu dün de böyleydi bugün de böyle. Buna biz de dahil olmak üzere orta doðuda hayal gerçekten çok daha bir getiridir. Ve orta doðuda hayal rahatlýkla paraya tahvil edilir.

Medyumluk, üfürükçülük, fal, içi boþ siyasetler, burçlar, din ticareti vs. bu nedenle buralarda çok çok gözdedirler.

Ortadoðu’nun bu hayalciliðini köleci toplum baþlangýcý içindeki kolektif sahipliðin zýddý olan özelleþme ve özel sahipliði olma gibi o masum, hayali, soyut tartýþmalarla ortaya konan "rýzkýn sahibi olan ve rýzk veren El" tasýmlý, hayali duygu kalýplarýn oluþtuðu köleci zamana kadar doðrulukla götürebilirsiniz.

Ýttifaký baþlatanlar totemi mana deðil, ilahý manaydý. Ýlahlardý. Totem yine ittifak içinde az çok cari olacaktý. Çünkü kiþi, totem kardeþi ile yatmamak için totem kardeþini (etnik sosyolojisini) bilecekti.

Çünkü artýk "etnik sosyoloji" dediðimiz "totem kardeþinle yatmayacaksýn" denecekti. Yani ittifak totem kalýplý örekelerde hareketle, yine bu örnek çeler daraltýlýp geniþletilmekle totemin sesi kýsýlacaktý.

Totemi örnekli ana kalýplarýn içi ittifakýn istendiði gibi doldurup boþaltacaðý eylem alaný bir kalýp olarak kalacaktý. Ama anlamý deðiþen kalýp içeriðinin boþluk enerjli eylem alanýn yönü; içten dýþa doðru deðiþecekti. Yani kalýbýn iç alaný o kalýp üzerine olmanýn korunum yasasý ve baþlangýç koþulu referansý olmanýn temel düzlem, eylem referansýydý.

Bu kez de ittifak alaný içindeki referans kalýbýn içi; nakil olan, ya da nas olan totem atalar sözü deðil de, söz söyleyen ilahlarýn sözü ile doldurulacaktý. Bu referansa göre ittifaký grubun ilahlar kurulu bu alanýn içindeki melezlere iki grubun ilanen ilahtan kardeþ gruplar olduðu söylenecekti.

Gruplarýn buluþma yeri olan yönetim yeri tapýnakta (tampon ara bölgede) iki grubun kardeþ olduðu ilan edilecek ya da duyurulacaktý. Veya gruplarýn "ilah kardeþliðine" þahadet (tanýklýk) getirilecekti.

Böylece melezlerde ilahi ahde vefa için söz alýnýp ant içirilecekti. Ki grup melezleri ya doðuraný olarak ya doðurtanlarý olarak karþý gruptan biriyle yatma zorunluluðu nedenle karþý ilahlardan olma kardeþtiler.

Totem gruplar birbiri ile ilanen Ýlahi kardeþler olunca ne olacaktý? Bir grup karþý grupla yatýnca melezler doðacaktý. Melez doðumlar ilanen kardeþlerin ilah çocuklarý olacaktý. Çocuklar paylaþýlacaktý.

Çocuklar paylaþýlana kadar hiç kimse tarafýndan emzirilmeyecekti. Paylaþým olmadan emzirme çocuðu murdar eder tabusu, yerleþecekti. Murdar olma tabusu, grup totem aitliðe geçecek olmanýn kontrol mekanizmasýydý.

Eðer çocuk paylaþýlmadan önce doðuran tarafýndan emzirilirse, o çocuk emzirenin totem grup aiti olmak zorundaydý. Bu eski bir totem yasaydý. Bu nedenle olupbitti yapýlmasýn diye murdar olma tabusu konmuþtu.

Melezler iki karþýt grup ilahlarýnýn çiftleþmesinden doðalardý. Melezi kim doðurtursa doðurtsun ve melezi hangi grup doðurursa doðursun; o melezin doðuran aitliði ve doðuran sahiplik yetkisi yoktu.

Çocuk doðum sonrasýnda paylaþým yoluyla hangi gruba düþmüþse o grubun kadýnlarý melezi emzirmekle; melez de o totem grup aitliðine ve o grup sahipliðine geçiyordu. Emzirme tabusunu gözeten totem yasasý bakiydi. Ancak doðuran bu ilahi gruptansa, doðurtan karþý ilahi gruptan olmalýydý. Ya da tersi olmak zorundaydý.

Yani doðuran ve doðurtanýn baþka baþka totemi kiþilerden olmasý zorunluydu. Totem kardeþliði bir grup aitliði olmakla birlikte, sosyolojik olarak kiþi öznelerin bir anlama algýlama kalýbý olan edimsellerdi.

Ýlk totem kardeþliði tanýmý totem eþlerle yatmaydý. Totem eþlerden doðmaydý. Totem eþlerden emzirilmeydi. Totem eþler tarafýndan, doyma ve doyurulma, koruma korunma vs. olmakla sosyolojik ana zemin referansýydý.

Ana zemine göre olan totem referanslar üzerinde yapýlacak ekleme çýkarma olan geliþtirmeler ittifaka göre deðiþtirilmelerle sürecekti. Yeni tema karþý grup kardeþliði ya da birlikteliði üzerine ikame edilecekti.

Bu durumda kardeþlik kalýbýnýn totem yasalara göre olan yalýtým sekanslarý deðiþip düzenlenecekti. Totem kardeþine dokun, meþruiyeti olan yalýtým sekansýnýn yerine “totem kardeþinle yatmayacaksýn. Karþý gruptan ilah kardeþinle yatacaksýn” yalýtým ilkesi getirilecekti.

Artýk ittifak içinde totem kardeþlere dokunmak (cinsel temasta bulunmak) yasaktý. Totemdi dokunum yasasý (cinsel temas) meþruiyeti, önce yalýtýma bir totem alan inþasýný olanaklý kýlmýþtý. Þimdi de ittifaký.

Ýttifak içinde yasaklanan totem alanlý dokunum yasasý “ittifaký kardeþler arasýnda dokunum meþruiyetine dönüþür olmanýn” ilahi yasalarý nedenle, gruplar arasý ittifaký olanaklý kýlmýþtýlar.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.

Yazarýn felsefe kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Ölçü 3
Kendisini Kopyalama 2
Kendisini Kopyalama 1
Ölçü 1
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 4
Hemcinslerin Tarihi 11
Ölçü 4
Hemcinslerin Tarihi 14
Kolektif Alan 24

Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Bülbülü Öldürmek [Þiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Þiir]
Bildin mi? [Þiir]
Hata Yapmak [Þiir]
Bildin mi? III [Þiir]
Bildin mi? II [Þiir]
Köle 2 [Þiir]
Asuman [Þiir]
Yol Yolcudan Habersiz [Þiir]
Köle 3 [Þiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eðitimci. 1950 Mucur / Kýrþehir doðumlu.


yazardan son gelenler

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.