..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Öküzün rengini dışında, insanın rengini içinde ara. -Mevlânâ
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Zafer AKKAŞ




8 Haziran 2003
Güzel'e  
Zafer AKKAŞ
Gidişini Seyredip Dönüşünü Beklerken


:AGGFA:
Nasıl da güzel çalıyor ulan bu herif kemanı....... Çay da soğumuş. Isıtsam mı? Niye bitti ki bu rakı?... Başım dönse ya, midem bulansa bile razıyım.... Boğazım ağrıyor. Sigarayı mı değiştirmeli, bırakmalı mı yoksa?.... Nasıldı bunun sözleri? “Sevdim bir genç kadını....” ya sonrası?.... Bunaldım... İyi de çıkaracak bir şey kalmadı ki üstümde... Duşun altına giriversem bari... Ilık ılık akıverse... Yumuşacık, tertemiz... Ama daha demin kurulandım, saçlarım bile kurumadı henüz... Kenan mı çok seviyor Günsel’i , Günsel mi çok seviyor Kenan’ı?.........................................................................
Kaset bitti.... Çay soğudu.... Ben hala ayığım. Yetmedi ki iki kadeh....
Lanet olsun!.. Olmuyor, bir türlü veremiyorum kendimi... Yazmayı denedim, kelimeler kaçtı; iki tek attım, rakı bitti. Çay demledim... Tek başıma tango yaptım. Bir Gün Tek Başına’yı okudum, okumaya daldım. Şiir okudum... Türkü söyledim... Kovamadım seni!...

YOK BE GÜZEL, HATA ETTİM!.. TUTUP ŞAP DİYE ÖPMELİYDİM O KÜÇÜCÜK AĞZINDAN, AVUÇLARIMA ALIP YUVARLACIK YÜZÜNÜ... YA İTELEYİP TERSLERDİN YA DA .................

Salı günü miting var, şiir ezberlemeliyim. Koca okula ayıp olur elde kağıt şiir okursam. Sonar yazmalıyım biraz. Ama cümleler benden kaçıyor. Aklımdasın... Telefonum da açık arada bir dıtlıyor. Doğu, çocukları ayaklandırmış. Üstü kapalı teselli cümleleri sıralanıyor ardı ardına. Karşımda Güney... Yatırmış başını omzuma, çay içiyor. Dolanma be Zafer öyle deli dana gibi. Az sonra çıkar gelir alt katta ki manya karı. “Hayırdır oğlum? Apartmanı mı yıkmaya çalışıyordun?” Hadi oradan diyemem ki...

Aklıma Murathan’ın öyküsü geliyor. Boyacıköy’de Kanlı Bir Aşk Cinayeti” Film yapacaktım güya. Senaryosunu nereye koydum ki?..
“Adam durakta otobüs bekler. Gelin arabası gelir, duru durağın karşısındaki lokantanın önünde. Gelin, damat, üç de adam inerler arabadan, girerler lokantaya. Adam geline bakar, bir süre sonra da gelinin gözleri kilitlenir adama. Yemek biter. Gelin, damat ve adamlar kalkarlar. Adam duraktan çıkıp, gelinin yanına gelir. Elini tutar; “Seni seviyorum.” der. Gözleri açıktır, ama ıslak. Sonun başlangıcı gibidir gözleri. Tekrar eder; “Seni seviyorum... N’olur gitme...” Gelin adama bakar, sonun başlangıcını görmüştür o da... Gülümser yine de... Yine de iki damla yaş süzülür gözlerinden yanaklarına, kimseler görmez.Adama döner. daha bir sıkar, elini sıkan adamın elini. “Çok geç!” der, “Çok geç kaldın. ben de seni seviyorum ama geç kaldın.” Bu diyalog kimine göre uzun, kimine göreyse kısacık sürer. Adam elini redingotunun cebine sokar. Bir silah çıkarır. Bir gül uzatır gibi doğrultur geline. “Seni seviyorum.” der, “Seni çok seviyorum. N’olur gitme...” Gelin gülümser. Sonun da sonu gelmiştir. “Geç kaldın.” der, “Çok geç kaldın...” Adam tetiği çeker...
Bu benim özetim. Öykünün aslı çok daha uzun. Benim senaryom daha farklı. İstersen anlatırım.

Bir de şiiri var Murathan’ın, “Yalnız Bir Opera”. Orada der ki:
     “Ne sen dönebilirsin bana,
     ne de ben kapıyı açabilirim sana...”
Sen de kapılardan bahsettin bu gün. Aralık bıraktığın kapı var ya, o kapı işte. Sadece seyredebiliriz birbirimizi. Ben o kapıdan geçemeyecek kadar büyüdüm. Ne sen gelebilirsin bu yana, ne de ben geçebilirim öte yana...
Ben de bir masaldan, bir diyalog anlattım sana bu gün. Ne kavuşması mümkündür, ne de ayrılması... Sen de onayladın.

YOK BE GÜZEL, HATA ETTİM!.. TUTUTP ELİNİ, BAĞRIMA SOKMALIYDIM... YA KAÇARDIN YA DA ........

Saat 2’ye geliyor. Çayı ısıttım, tekrar soğudu. Kaset yine bitti. Ama bitmedi yazacaklarım... Telefonum açık hala. Ama neden çalmıyor? 5’e çeyrek kalaya var daha. Beklesem mi? Beklemeli miyim?

Bir Gün Tek Başına’yı okuyorum. Ama yine yalnız başıma. Dizlerin yok ki başımı yatırayım. Duymazsın ki sesimi, okusam da beyhude...

Üşüyorum güzel... Alnımda ter boncuk boncuk ama ben üşüyorum güzel... Ne diyordu Yunus “Ben güzele güzel demem, güzel benim olmayınca.” Ben diyorum işte, Yunus ne karışır?..
Midem kazınıyor. Ağzım zehir, sigaradan genzim yanıyor. Yesem mi kurabiyelerinden bir kaçını? Yersem biter... Toprak çanak bana bakıyor, ben ona... Ya sen neredesin? Dalga sesleri kulaklarımda.Sinsi sinsi yaklaşıyor baş ağrısı... Geç kalmıştı, buyursun gelsin. Bir o eksikti acıyan yerlerimin yanına!.. Dağılmıştım, artık hiç toparlanamam.

“Ne kavuşması mümkündür, ne de ayrılması. Zor iş bizim sevdamız.” dedi adam. Onayladı kadın, “Haklısın...” Hatırlayamadım, oraya da geliyor muydu dalga sesleri?...

Sevmek güzel şey be güzel. Dehşet güzel şey. Güzel de, dokunamazsam gül tenine, al al olmazsa yanakların sevgilim dediğimde, ağzından çıkmazsa sevda sözleri, ağzından çıkıp da kulağıma varmazsa ne işe yarar ki sevmek güzel?..

YOK BE GÜZEL, HATA ETTİM!.. KOACAMAN SARILMALIYDIM SANA... KOCAMAN SARILIP İÇİME ALMALIYDIM SENİ. DENEDİM... SOĞUKTUN BETON KADAR... ÇARPTIM DUVARA DÜŞTÜM. DÜŞERKEN GÖRDÜN MÜ BENİ GÜZEL?..
Keloğlan canavarın mağarasında, canavarın uyumasını beklerken, parmağını kesip tuz basarmış yarasına, uyumamak için... Yüreğim sancıyor güzel... Yüreğim yanıyor, dehşet acıyor. Parmağımı kırsam yüreğimin acısını bastırır mı güzel? İyi de duvar neden kaçıyor? Ben kanıyorum da sen üşüyor musun güzel?..

Uyku bastırıyor... Kaset yine bitti... Çay da bitti... Bir sigara daha yaktım yanan boğazıma inat. Telefonum hala açık. Ama o da bana inat çalmıyor. Çalsın be güzel!.. Dalgalar çarpıyor cümlelerime. Duyuyor musun dalga seslerini güzel?..

Yalnızım güzel... Çok yalnızım... Üşüyorum güzel... Gel güzel... Kaçma güzel... Kırma be güzel, kırdırma... Nen varsa al da gel güzel... Yükle sırtıma, korkma taşırım ben. Gel güzel... Gecikme güzel, geciktirme...

nisan’da......


.Eleştiriler & Yorumlar

:: merhabalar
Gönderen: yenihayat / İstanbul/Türkiye
17 Temmuz 2007
merhabalar arkadaşlar gerçekten çok güzel yorumlarınız var okudukça bir daha zaferin denemesine hayran kaldım edebiyata sahip çıkalım neyse umarım sizi sıkmadım bu yorumumu okuduğunuzda

:: merhabalar
Gönderen: yenihayat / İstanbul/Türkiye
17 Temmuz 2007
merhabalar arkadaşlar gerçekten çok güzel yorumlarınız var okudukça bir daha zaferin denemesine hayran kaldım edebiyata sahip çıkalım neyse umarım sizi sıkmadım bu yorumumu okuduğunuzda

:: Bu tek taraflı bir aşkın hikayesidir.
Gönderen: m ali / Diyarbakır/Türkiye
11 Haziran 2007
hayatımda duygularımı bu kadar guzel anlatabilecek başka guzel bişey gormedim... her sozcugu yuregimin derinliklerine işliyor beni alıp başka dunyalara götürüyor.. bu yapıt bir temuz gecesinde ılık bir rüzgarla insanı yıldızlara goturecek kadar derin ve sonsuz..İLAYDA da anladı ya artık olsem de gam yemem eline yuregine ve sesine saglık zafer abi..

:: harikaa
Gönderen: bugra kekik / İçel(Mersin)/Türkiye
18 Nisan 2007
yıllardır bu şiiri mersin radyolarında dinler dururum. fakat kimin okuduğunu yeni öğrendim. yıllardır seve seve dinlediğim bu şiir de o kadar güzel duygular var ki... anlatılmaz...

:: slm
Gönderen: özcan açan / Diyarbakır/Türkiye
12 Nisan 2007
slm herkese.zafer akkaş dedin mi bi dururum,bu şiirede gelince:3 yıldır dinlerim ve hala sıkılmadım.bende 10 küsür şiiri vardır.tüm şiir severlerle paylaşmaya hazırım.e-mail atmanız yeterli.insanlar duygularını yeterki daha düzgün anlamalndırsın die,fazla söze gerek yok,zaten o duygu anlatılmıyo ki...(allah_belani_versin_19@hotmail.com

:: bu şiir gerçekten bir sanat harikası
Gönderen: Ali Bozan / Diyarbakır/Türkiye
26 Mart 2007
Vallahi hocam doğruyu söylemek gerekirse süper olmuş. Ben bu şiiri en başta radyodan dinlemiştim ve anında aşık olmuştum bu şiire. Sanki benim hayatımdan bir parçayı koparıp kaleme almışsınız gibi.Sizi çok kıskandım çünkü ben de böyle bir şiir yazmak isterdim ama siz benden önce davrandınız üstadım gerçi isteseydim de yazamazdım. Çünkü böyle bir sanat harikasını ancak üstadlar yazar. Bu şiir her radyoda veya bir materyalde çaldığında kendimi bir başka hissediyom. cep telefonumda bile kayıtlı kısacası ben böyle bişey görmedim abi.

:: bu şiir gerçekten bir sanat harikası
Gönderen: Ali Bozan / Diyarbakır/Türkiye
26 Mart 2007
Vallahi hocam doğruyu söylemek gerekirse süper olmuş. Ben bu şiiri en başta radyodan dinlemiştim ve anında aşık olmuştum bu şiire. Sanki benim hayatımdan bir parçayı koparıp kaleme almışsınız gibi.Sizi çok kıskandım çünkü ben de böyle bir şiir yazmak isterdim ama siz benden önce davrandınız üstadım gerçi isteseydim de yazamazdım. Çünkü böyle bir sant harikasını ancak üstadlar yazar. Bu şiir her radyoda veya bir yerde çaldığında kendimi bir başka hissediyom. cep telefonumda bile kayıtlı kısacası ben böyle bişey görmedim abiiiii kayıtlı.

:: kaybeden aşığın çığlığı
Gönderen: ibrahim tarduş / Siirt/Türkiye
11 Mart 2007
edebiyat duygulara hükmetmeye çalışırken duyguların mahkımu olmaksa gerçekten o burda var.Okurken ve dinlerken bu şiirimsi denemeyi ya da şiir tadındaki denemeyi, zıt duygularla doluyoruz hem sevinip hem üzülüyoruz.Annemizin sütünü içmek ne kadar rahatsa dilini de anlamak o kadar rahat geliyor.Zafer Bey yüreğinden düşen parçalarla yazmış.tebrik ederim

:: açıklar mısınız???
Gönderen: nursaç doğan / Ankara/Türkiye
8 Mart 2007
merhaba ben nursaç.radyoda da sizi büyük bir beğeniyle dinliyordum, yazılarınız gerçekten çok güzel.özellikle güzele'yi çok beğeniyorum.yalnız söylemek daha doğrusu sormak istediğim bir şey var.'ben güzele güzel demem güzel benim olmayınca' dizeleri YUNUS EMRE'ye değil KARACAOĞLAN'a ait.sadece bu yanlışlığı ya da bilinçli yazdıysanız nedenini sormak istedim.yazın hayatınızda başarılar dilerim.

:: beni bana fısıldayan şiirsin sen
Gönderen: ercan temiz / İçel(Mersin)/Türkiye
7 Mart 2007
bu şiiri ilk dinledğimde tam 17 kez üst üste dinledim.beni o kadar çok etkiledi ki sanki ben o öykünün bir parçasıydım

:: lütfeeennnnnnnnn!!
Gönderen: efe gnr / Diyarbakır/Türkiye
26 Şubat 2007
merhaba ben diyarbakır'dan efe bende radyoda dinledim defalarca istedim tekrar çalmadılar..! diyarbakır da nereden ulaşabilirim acaba?? üsttki yorumu yapan arkadas sen buldun mu sarkıyı? ares-limewire-bearshare vs vs. hepsini indirdim bu siir icin bulamadım...:( bulan lütfen yollasın cominek@hotmail.com saol zafer bey..yüreğinize sağlık

:: süperrr
Gönderen: efe gnr / Diyarbakır/Türkiye
26 Şubat 2007
çok gusel bulan versin cominek @ hot....

:: kayıp bir cümle
Gönderen: seyhan birbudak / İstanbul/Türkiye
7 Şubat 2007
cümlemi kurdum kelimelerim deli halen ve ne sen benimsin ne de sana olan hisler benim ------------------- kayıp cümlem tahir olmak da ayıp değil zühre olmakta zühre yi tahir sevmiş hak etti diye değil sevmiş olmak için de değil sadece sevmiş aşkla istemiş bende aşkını mısralara döktüm arzusunu tutkusunu kadın oldu harfler dağıldı tüm gece yatağınma ben toparlamak istedim toparladıklarım utandırdı sus dedim kayıp bir cümle oldu gene de onlardan kaçamadım

:: güzel'e
Gönderen: kadir demir / Diyarbakır/Türkiye
30 Ocak 2007
sevgili arkadaslar siz bu şiiri bir de zafer abinin sesinden bi de dinlemelisiniz bu şiir zafer abinin dudaklarında o kadar akıcılaşıyo ki sizi alıp dipsiz kuyulara götürüyor.Ve fon müziğiyle o kadar uyumlu ki...

:: ssssssüüüüüüüüüüüüppppppeeeeeeerrrrrrrr bişey
Gönderen: ridvan / İstanbul/Türkiye
26 Ocak 2007
gerçekten duygularımı ancak birisi bu kadar anlatabiirdi...harika yazmış

:: GÜZELE
Gönderen: Kenan ERTAN / Adıyaman/Türkiye
21 Ocak 2007
belliki bu derin duygular birine yazılmış.bu güzel,gerçekten YUNUS'u da bir kenara atacak kadar güzelmi acaba.........

:: çok çok çok güzel
Gönderen: ibrahim / Urfa/Türkiye
7 Ocak 2007
Müthiş yazıyorsunuz.Ben çok beğeniyorum bilgisayarımda hep bu çalıyor başarılarınızın devamını dilerim sizi çok seviyorum bir fotoğrafınızı msn me yollarsanız daha çok sevinecem ibrahim halil

:: TEK KELİMEYLE MÜKEMMMEL
Gönderen: GÜLSÜM ŞEKER / Urfa/Türkiye
28 Aralık 2006
ÇOK ÇOK ÇOK ÇOK ÇOK KALİTELİ ÇOK SAMİMİ ÇOK BAŞARILI TEK KELİMEYLE MÜKEMMMEL TEBRİKLER AMA ÇOK ZOR ULAŞTIM GECE UYKUM KAÇMIŞTI RADYOYU AÇTIM VE GECE 1 30 GİBİ Bİ ZAMANDA BU DENEME OKUNUYODU VE ZAFER BEYİN SESİ ÇOK SAMİMİ GELDİ SONRA RADYOYU ARADIM YARDIM ETMEDİLER ÇOK ARADIM HEP O RADYO AÇIK KULAKLIK KULAĞIMDA BU DENEMEYİ BEKLEDİM NEYSE SONRA Bİ KASETÇİDE TEVAFUKEN DUYDUM VE KOŞARAK CD SİNİ TEMİN ETTİM TABİ KORSANINI ORJİNALİ YOKMUŞ NEYSE ŞİMDİ BEN DE BU DENEMEYİ EZBERE OKUYABİLİRİM ÇÜNKÜ ÇOK DİNLEDİM VE OKUDUM LÜTFEN REKLAMINI YAPIN VE BU DENEMEYİ HERKES OKUSUN DİNLESİN BU HERKESİN HAKKI.

:: şanslı güzel:)
Gönderen: eylül bitti / Ankara/Türkiye
19 Aralık 2006
ne şanslı güzelmiş bu güzel:)bi arkadaşım demişti ki gidecek olan niyeti bozmuşsa kalana kaç kez beklemek düşer? sizce kaç kez?

:: kelimelerin sustuğu an
Gönderen: ayhan cingöz / Maraş/Türkiye
2 Aralık 2006
ben gerçekten sizin hayranınızım hergün sizi dinlemek için radyo sesi dinliyorum ve yerel radyoda da sizin şiirinizi istek olarak istiyorum. ilkdefa bir şiirde kelimelerin okadar birbirine uyumlu ve yakıştığını duydum ve bu şiirinizi arkadasım radyodan kasede kayd etmişti bende ilkkez dinlediğimde hayran kaldım arkadaşımdan kasedi istedim vermedi bende gizlice aldım sadece sizin bu siirinizi dinlemek için ve hergün sizi dinliyorum hiç bıkmadan burda anlatmakla bitiremem size hayranlık duyuyorum hayatta başarılar saygılar

:: BEĞENDİM
Gönderen: mayıs / batman/Türkiye
9 Ağustos 2006
GÜZEL'E şiirini arkadaş tavsiyesi ile dinledim hatta telefonda dinlettirmişti ve çok iyi etmiş.Şiiri okuyanının,yazanın,bana dinlettirenin ve benim yüreğimize sağlık...İyi bir noktada buluşmuşuz...

:: ancak ulaşabildim size
Gönderen: handan aybar / Diyarbakır/Türkiye
13 Mayıs 2006
bu deneme için söylenebilecek tek şey MÜKEMMEL... alında tsadüfen dinlediğim ve bi daha unutamadığım bir dene. dinlediğim diyorum çünkü ilk defa bir radyoda dinledim. gönül isterdiki daha sık dinleme olanağı bulabilelim. hem bu denemeyi hele böyle bir yorumla dinlemek çok kişinin hakkı. lütfen bunu bir şekilde ulaştırın dinleyenlere öncelikle de bana. nerden bulabileceğimi söyleyebilirsiniz mesela. uzattığımı biliyorum ama bulmuşken de bırakamıyorum. neyse... hem yorum hem de deneme çok güzel ve de bunu mümkün olduğunca daha fazla kişiye de ulaştırmalısınız.devamını bekleriz. başarılar,

:: güzel
Gönderen: Mehmet Aslan / Batman/Türkiye
16 Nisan 2006
ßu denemeni ßend diyarbakır gün fm de dinledim ve ilk dinledigim andan beri büyük ßi haz almaya basladım gercekten cok güzel bi çalışma tebrik ederim ve mehmet kardes mümkünde o kopyenin bi kopyesini bana verirsen cok sevinirim saygılar

:: süper
Gönderen: memetdemir / Isparta/Cook Adaları
2 Mart 2006
Merhaba,güzel'e adlı denemenizi çok beğeniyorum.Ayrıca bende sizin seslendirdiğiniz güzel'e adlı denemeniz bulunmakta,radyodan bilgisayara çekmiştim.

:: harikaaaaaaaaaaaa
Gönderen: nesih esen / Diyarbakır/Türkiye
15 Kasım 2005
selam hocam, bu denemenizi diyarbakır da gün radyo da dinlemiştim. ve dinlediğim günden beri hayran kalmıştım. kaç kez gün radyoda gidip kaset kayıdınızı istedim ama vermediler. sizden ricam kitabın yada kaseti diyarbakırda temin edebileceğim yada ücret karşılığından posta yoluyla temin etmek istiyorum. bana bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim. başarınızın devamını dilerim... sayıgılar




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aksak Keman

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güzel'e
Ağzımda Yara
Sana
Yazıladıklarım - 2362002
Vesikalar (Gökhan Düz)
Vesikalar (Taşkın Ermişoğlu)
Vesikalar (Turgut)
Vesikalar (Demir... )
Yazıladıklarım - 2162002
Yazıladıklarım - 2462002

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Eylül [Şiir]
Gece... Sadece Gece... [Şiir]
Şehir [Şiir]
Yağmur ve Yaşam [Şiir]
Şimdi [Şiir]
İnadına Rüzgar [Şiir]
Yanılgı [Şiir]
Yanılgı II [Şiir]
Ardından [Şiir]
Tükenmeden [Şiir]


Zafer AKKAŞ kimdir?

"DÜŞLERİM yok ki peşlerinden koşayım. Bütün derdim KELİMELERLE benim. . . "

Etkilendiği Yazarlar:
Bu bölüm ben ne kadar iyi yazarım sorusuna, benim cevap vermeme benziyor... En iyisi siz bulun...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Zafer AKKAŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.