..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Yalnýzca sevgiyi öðret, çünkü sen osun. -Anonim
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Dostluk ve Düþmanlýk > ömer akþahan




30 Ekim 2003
Dilek Kutusu! Peri Olmak Ýstiyorum!  
Antalya Aksu Ýlköðretim Okulundan Ýlginç Bir Deneyim...

ömer akþahan


O gün, ilk kez ziyaret ettiðim okul hakkýnda, burasý da her zaman örneðini gördüðüm normal bir okuldur, diye aklýmdan geçmiþti.


:FABB:


Ömer AKÞAHAN

O gün, ilk kez ziyaret ettiðim okul hakkýnda, burasý da her zaman örneðini gördüðüm normal bir okuldur, diye aklýmdan geçmiþti. Ancak Müdür odasýnýn önüne geldiðimizde çoðu okulda görmediðimiz bir manzarayla karþýlaþtýk. Müdür odasý içerisi çok rahatlýkla izlenebilecek büyüklükte bir camla açýlmýþtý. Ýçerde oturan vardý ve doðal olarak içeri girmekte tereddüt ettik. Okul Müdürü bizi eliyle içeri buyur edince, kapýyý týklatarak içeri girdik. Bu tür davete doðrusu pek alýþýk deðildik. Konuklar hemen bize yer verdiler oturmamýz için.

Müdür Mehmet Karakaþ genç görünümlü ve gözlerinin içi parlýyordu. Kolayca sohbete daldýk. Temel gündem maddemiz eðitimdi. Bizlere okulunu aydýnlýk yüzünü gösterirken yüzü gülüyordu. Bu arada boynuna astýðý yaka kartlarý da bizim yabancýsý olmadýðýmýz türdendi. Ciddi firmalarýn ancak kullandýðý, satýþ pazarlama, teknik destek birim elemanlarýnýn kullandýðý türdendi. Hoþuma gitmiþti. Okulunda atandýðý günden bu yana baþlattýðý deðiþime olan dirence karþýn çok þeyi baþarmýþ anacak yorulmuþtu. Onun da herkes gibi motivasyona gereksinimi vardý.

Bu yürekli ve yenilikçi müdürün baþlattýðý Dilek Kutusu bir çok yerde olduðu gibi yalnýzca göstermelik bir iþleve sahip deðil. Bilakis içi kýpýr kýpýr kaynýyor. Her gün en az otuz kýrk en safiyane dilek önerilerle dolu olarak açýlýyor ve haklý, yerinde eleþtiri ve öneriler en kýsa zamanda hayata geçiriliyor. Ayrýca Müdür beyin her Cuma günü bayrak töreninde dilek kutusuna atýlan dilekler hakkýnda neler yapýldýðý tek tek açýklanýyor. Yani bir bakýma okul müdürü hesap veriyor öðrencilerine.

Müdürümüz Mehmet Karakaþ sohbet sýrasýnda çok ilginç bir dilekten söz etti. Bir öðrenci “Kimse benim doðum günümü kutlamýyor.”demiþ. Bu dilek karþýsýnda þaþýran müdür, derhal ilgili rehber öðretmene konuyu iletmiþ ve bu öðrencinin doðum gününden bir hafta önce kendisini hatýrlatmasýný istemiþ. Doðum günü öðrenci bir bahaneyle okulda tutulmuþ. Öðleden sonra okulda eðitici kol çalýþmasý yapan öðrencileri bir sýnýfa toplamýþ. Öðrenci ise yapýlanlardan habersiz okul müdürü ile birlikte girer girmez tüm öðrenciler sevinç içinde “Ýyi ki doðdun!”diye seslenince, varýn öðrencinin halini...

Böylesine eðitime duyarlý bir okul var Antalya Aksu’da... Yolunuz düþerse bir gün, Mehmet Karakaþ öðretmenimin bir çayýný içersiniz... Lütfen benim de selamýmý söylemeyi unutmayýnýz...

Þimdi sizlere herhangi bir yorum getirmeden iki günlük dilek kutusundan seçtiðim örnekleri sunuyorum... Yorumsuz.

 

23.10.2003 Günlü Dilek Kutusundan:

*“Sevgili Öðretmenim

Ben ../.. sýnýfýndan ............... Benim sizden isteðim Burgazada’ya gelen yangýn faciasýndan dolayý millet olarak çok üzüldük. Her gün onbinlerce aðacýmýz, yaþamamýza yardýmcý olan aðaçlar yanýp kül oluyor. Bunun için Tema’ya üye olanlarla beraber aðaç dikmeye gidebilir miyiz? Lütfen öðretmenim izin veriniz. Sizi çok seviyorum. Sevgilerimle.”

*”Sayýn Müdürüm,

Kullandýðýmýz tuvaletlerin kirli ve çamurlu olduðunu gözlemliyoruz. Bu nedenle haftada en az iki defa temizlenmesini istiyoruz. ...........”

*”Öðretmenim ben ../.. sýnýfýnýn öðrencisiyim.

Haftada 4 saatimiz kantinin katýnda geçiyor. Kantinden çok aðýr ve rahatsýz edici kokular geliyor. Derse olan dikkatimiz önemli ölçüde bozuluyor. Rica ederiz bu konuya bir çare bulun ve Cuma günü olan konuþmada belirtiniz. Kantindeki bayan yerleri süpürüp silip ellerinin yýkamadan döner etlerini koyuyor. Biz bu derece saðlýksýz bir ortamda yemek yemek istemiyoruz.

Biz bazen memur odasýndaki bilgisayarlarýn boþ yere kimse olmadan çalýþtýðýný ve hizmetli odasýndaki televizyonun açýk olduðunu görüyoruz. Okulumuza devletin yardýmý olmuyor olsa da fark etmez fakat her þey boþ yere çalýþýyor.

Öðretmenim bilgilerinize saygý ve sevgilerimle sunarým. ................”

*”Sýnýf kitaplýðýmýza 10 tane kitap istiyoruz. .............”

*”Öðretmenim tuvaletlerimizde sabun yok. Sabun yerine su katýyorlar. ............

*”Biz masa tenisi isteriz ve futbol sahasý tenis raketi istiyoruz.

*”Sevgili,

Aksu ilköðretim Okulu Müdürü: Mehmet KARAKAÞ

Okulumuzda kantinden gelen kokular ve bahçenin durumu iyi deðil. Lütfen kantininin kokusuna bir çare bulun ve bugün törende açýklayýnýz.

*”Öðretmenim,

Teneffüslerde test çözmek istiyoruz, ama nöbetçi öðretmenler dýþarý çýkarýyor. Test çözenleri öðretmenler çýkarmasýn.

*”Öðretmenim klimamýz yapýldý ama eskisinden daha az ses çýkýyor acaba tekrar yaptýrabilir misiniz? ...........

*”...........öðretmenimizin deðiþmesini istiyorum. Öðretmenimizin ismi ......... ..............”

*”.../... sýnýfý adýna Ýsmail öðretmenimizin geri gelmesini saðladýðýnýz için yürekten teþekkür ederiz.

*”Okulumun önüne park kurulmasýný istiyorum.

*”..................Dileðim peri olmak. Bütün derslerim 5 olsun. Annem ve babam mutlu olsun. Kardeþim okulda baþarýlý olsun. Dileðim bunlar.

*”..................Dilek kutusu benim bir dileðim peri olmak istiyorum.

*”Sýnýfýmýzýn askýsýnýn bazý yerleri kýrýk, onarýlmasýný istiyoruz.

*”1. Müzik öðretmeni artýk dersimize girsin.

2. Bazý sýnýflarýn erkekleri iyice terbiyesizleþti.”23.10.2003

17.10.2003 Günlü Dilek Kutusundan:

*” Aksu ilköðretim Okulu Müdürlüðüne,

Kooperatifte çalýþýyorum. Saçma sapan isteklerle karþýlaþýyorum. Bozuk para olmuyor. Sonra ya da öbür teneffüste vereyim, diyorum. “olmaz, þimdi vereceksin.”diye baský yapýlýyor.

Rahatsýz oluyorum. Gereðinin yapýlmasýný arz ederim. ...............

*”Voleybol takýmýyla ilgilenen Beden Eðitimi Öðretmenlerine,

Öðretmenim geçen sene takýmda olan (A takýmý) oyunculardan çoðu antremana gelmeyip direk maçlara gireceklerinin söylüyorlar ve bunlarýn içinde takým kaptanýmýz da var.

Takýmda oynayan bütün sporcularýn birbirleriyle irtibatý olmadýðý sürece siz böyle bir takýmdan nasýl baþarý bekleyebilirsiniz?

Takýmdaki oyuncularýn hepsinin mutlaka antremana gelmeleri lazým, biliyorum çoðunun ailersi izin vermiyor antremanlara gelmesine amam, o zaman çýkarmalýsýnýz. Böyle bir takýmla asla baþarýlý olamayýz. Ya hepsi gelsin, ya gelmeyenleri çýkarýn. Yeni öðrenciler seçin.

Okulda öðrenci bitmedi öðretmenim. Saygýlarýmla. Kýz Voleybol takýmýndan ................imza”

*”Sayýn öðretmenim;

Kantinden aldýðýmýz tost, döner gibi yiyecekler bozuk çýkýyor. Bunun için hastalanýyoruz ve okula gelemiyoruz.

*”Ýnkilâp öðretmenimiz (..............)in Ýnkilâp ve Vatandaþlýk dersinde konunun önemli yerlerinin defterimize not olarak yazdýrmasýný istiyorum. Ezber ders olduðu için kitaptan tamamýný okuyana kadar öðretmenimizin yazdýrdýðý notlara çalýþýrsak daha baþarýlý oluruz. Mesela geçen sene .................... öðretmenimiz konunun olduðu sayfanýn kenarlarýna not aldýrýr veya kitapta yazýyorsa renkli kalemle altýný çizdirirdi. Geçen sene sosyal notum 5 di ama bu sene onu göremeyeceðim herhalde.

*”Haftanýn temiz sýnýfýný seçenler neden öðrenciler? Artýk seçmesinler.

*”Kýzlar tuvaletinin kapýsýnýn arkasýna terbiyesiz sözler yazýlý. Yazan bulunsun.”

*”Sayýn Müdür Öðretmenim;

*”Sizden bir dileðim var. Ben de öðretmenlerimizin ki gibi yaka kartýmýzýn olmasýný istiyorum.

*”Okulumuzun spor koluna para verdik. Ýlkokullara top vermiyorlar. Biz spor koluna para verdik. Biz d top istiyoruz.

*”Ýngilizce öðretmenimizin anlattýklarýndan hiçbir þey anlamýyoruz.

*”.../... sýnýfý olarak memur odasýndan gelen sigara kokusu fena halde sýnýfýmýza gelmektedir. Rahatsýz oluyoruz. Derslerde öðretmenlerimizde rahatsýz oluyor. Zehirleniyoruz.

*”Sayýn Müdürüm, ben .../... öðrencilerinden ..................Sýnýfýmýzdaki .......... ve .............. yüzünden hiç ders iþleyemiyoruz. Lütfen size yalvarýyorum bir þeyler yapýn. Gereðini arz ederim.

*”Kantinden simit almýþtým. Ýçinden kýl çýktý. Lütfen satarken saðlýklý, iyi ve temiz þeyler satsýnlar.

*”.../... sýnýfýnýn ingilizce dersine .........................öðretmenimizin girmesini istiyoruz. Çünkü yeni öðretmenimizin dediðinden hiçbir þey anlamýyoruz. Bu ricamýzý lütfen kabul edin.”

*”Sayýn öðretmenim,

............................nýn okulumuzda öðretmenlik yapmasýný istiyoruz. Bu isteði sizden çok çok özenle istiyoruz.

*”Sayýn Müdür Öðretmenim,

.../... sýnýf baþkan yardýmcýsý olarak .....................ve ..................arkadaþlarýmýz sýnýfýn huzurunu bozuyor ve ........................... öðretmenimiz her zaman derse sinirli baþlýyor. Çünkü sýnýftaki bütün herkes ............... ve .................’tan þikayetçi oluyor. Öðretmenimiz de onlara sinirleniyor, baðýrýyor, kýzýyor ama onlar bir tülü huylarýndan vazgeçmiyorlar. Þikayet etmiyorum. Ýkisinin birbirinden ayrýlmasýný istiyorum. Ayrý ayrý sýnýflara koymanýzý istiyorum.”

*”Aksu Ýlðretim Okulu Müdürlüðüne / ANTALYA

Ben .../... sýnýfý öðrencilerinden ................................. Öðretmenlerimizin geneli ders sýrasýnda telefonlarýný açýk tutuyorlar ve tam dersin ortasýnda çalmasý dikkatleri daðýtýyor.

Gereðinin yapýlmasýný arz ederim.”

29.10.2003/Antalya/Ömer Akþahan

 



Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.


Yazarýn eleþtiri ana kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Eleþtiri Ya Da...
Yazar Adaylarýna...
Aforizmalar, Kafka
Eðitim, Ama Nasýl?
Eleþtiri mi Özeleþtiri mi?
Öðretmen Benisa
Seçim Potporisi
Tazlar Köyünden Borusan'a
25'le 35 Kelimelik Bir Yaþam
Folklor Þiire Düþman

Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Hiçliðe Övgü [Þiir]
Kayýtdýþý Þiir [Þiir]
Gece Dokunuþlarý [Þiir]
kalem [Þiir]
Meðer [Þiir]
Güz Yaðmurlarý [Þiir]
Küçük Mariya Ýçin Kar Senfonisi [Þiir]
Giderken Düþürdünüz 'Ben'i Çantanýzdan [Þiir]
Issýz Sokak [Þiir]
ayrılıklar [Þiir]


ömer akþahan kimdir?

Kendini nasýl anlatýr ki insan… Oturup yazýlmaya kalkýlsa, her edebiyat iþçisinin yaþamý kalýn bir roman olur. Ben bunu zaman zaman yazdýðým denemelerde ve þiirlerimde yansýtmaya çalýþýyorum. Yapýtlarýmý izleyenlere küçük birer ipucudur; söylenen her bir sözcüðümüz, tümcemiz. . Kendimi þiirde ilk keþfediþim beni ayný zamanda büyük bir hayal kýrýklýðý yaþattý ve düzene yenik düþtüm. Yol göstericim de yoktu yanýmda; düzene isyan edeceðime, þiire küsüp öyküye yöneldim. Bütün bu yaþananlar ortaokul dönemime rastlar. Yine bir gün düzen beni aldý, bir sonbahar yapraðý gibi Aydýn Daðlarýnýn zirvesine fýrlattý. Yýl 1981. Ve beni yeniden hayata baðlayan sihirli gücün þiir olduðunu orada anladým. O gün bugündür, can yoldaþým, arkadaþým, sýrdaþým ve en büyük sýðýnaðýmdýr ÞÝÝR! Ýnanýyor ve haykýrýyorum; þiir mabedinde yanmayan hiç kimse, ben buyum, ben þuyum diyemez. Tek inancým, ömrüm oldukça yazmaya, gerekirse yazdýrarak da olsa þiire ihanet etmeyeceðim. Aydýn’ýn Ýncirliova ilçesinde, ‘53 yýlýnýn Ocak ayýnda, bir Kova erkeði ve sevgili annemin tek eþinden 14. yavrusu olarak dünyaya gelmiþim. Babam ve annem ümmiydi. Okul yüzü görmemiþ bir ailenin ilk üniversite mezunu olarak kutsal öðretmenlik uðraþýmý resmi düzeyde ‘99 yýlýna dek sürdürdüm. Halen özel sektörde iþimden arta kalan zamanlarda, öðrencilere Türkiye’nin hemen her noktasýnda þiir dersleri veriyorum, gönüllü. Yeni Türk þiirini mevcut Türkçe ve Edebiyat kitaplarýndan öðrenemeyen gençlere yeni Türk þiirinin kapýsýný aralamaya çalýþýyorum. Ýnanýn bu çalýþmalarda þiir adýna öyle ilginç olaylara tanýk oluyorum ki, gözyaþlarýnýzý inanýn tutamazsýnýz. Tüm uðraþlarýmdan edindiðim çok önemli bir gerçeðin altýný kalýnca çizmek istiyorum: ÞÝÝR ÖYLESÝNE SÝHÝRLÝ BÝR ANAHTAR KÝ, AÇMADIÐI BÝR KAPIYI GÖSTEREN HENÜZ ÇIKMAMIÞTIR! Bugüne dek, bir çok edebiyat dergilerinde þiir, deneme, öykü, inceleme, gezi , aný yazýlarýmla yer aldým. ‘90’da Ödemiþ EFE dergisi yöneticiliði, Almanya’da Almanca yayýmlanan GEMEÝNSAM adlý yayýnýn sorumluluðunu yaptým. Almanca þiir, öykü denemelerinin yaný sýra yurda döndükten sonra da Almancadan Türkçeye þiir kazandýrma çalýþmalarýmý yayýmladým. ‘90’da “Nasýl Çalýþalým? Nasýl baþaralým?” adlý çalýþmam M. E. B. ca tavsiye edildi. Egebank tarafýndan 3000 adet basýldý. ‘98’de ilk þiir kitabýmý Sivas’ta yakýlan 37 güzel insana adadýðým için yalnýzca 37 þiir içermektedir. Evliyim. Eþim de emekli sýnýf öðretmeni olup, bir oðlum ve bir kýzýmla beraber yaþamýmýzý renklendirmeye çalýþmaktayýz.

Etkilendiði Yazarlar:
Mayakovski, Cemal Süreya, Sabahattin Ali, Cahit Tanyol


yazardan son gelenler

bu yazýnýn yer aldýðý
kütüphaneler


yazarýn kütüphaneleri



 

 

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © ömer akþahan, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.