..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçek bir sevgide diğer insanın iyiliğini istersin. Romantik sevgide diğer insanı istersin. -Margaret Anderson
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Özcan Nevres




6 Ekim 2004
İşkence Suç Mu  
Özcan Nevres
Her çocuk güzeldir. Bazı çocuklar ise çok daha güzeldir. Derler ya olacak çocuk kakasından belli olur. Minicik bir kız. İleride güzeller güzeli bir kız olacağı şimdiden belli. Deli Ali bas bas bağırırdı.


:BFJG:
İşkence Suç mu
Her çocuk güzeldir. Bazı çocuklar ise çok daha güzeldir. Derler ya olacak çocuk kakasından belli olur. Minicik bir kız. İleride güzeller güzeli bir kız olacağı şimdiden belli. Deli Ali bas bas bağırırdı. Herkesin anasını kör talih öpmüş, benimkini de Kör Salih. İnsanlar şansı kendi yakalar derler. O halde Deli Ali’nin isyanı niye idi? Üç buçuk yaşındaki bir çocuğun şansı yakalaması olası mı? Çocuğun hastanede yatarken çekilmiş görüntülerini izlerken insanlığımdan utandım. Yüzü şişmiş, gözleri mosmor. Onu bu hale koyan ise ne bir üvey ana ve ne de bir üvey baba. Kendi öz annesi ve babası. Peki bu kötü şansı çocuk kendisi mi? yakaladı. Yoksa kör talihin bu çocukta iki gözü de mi? kör oldu.
Ne yazık ki bazı insanlar Darvin teorisini kanıtlamak istercesine insanlıktan çıkıyorlar. Aslına dönüşüyorlar. Aslında bu kadar vahşeti hayvan bile yapmaz ama, yapanlar çıkıyor. Çok merak ediyorum. Bu ülkede işkence AB uyum yasaları çerçevesinde yasaklanmıştır. Bu yasağa rağmen bu anne ve babaya nasıl bir ceza verilecek? Aslında bu ana babaya en uygun olanı eski zamanlarda uygulanan kırk katır mı? kırk satır mı? yasası. Şükretsinler ki eski dönemlerde yaşamıyoruz. Dileğim bu işkenceyi çocuğuna uygun gören anne ve babanın hak ettikleri cezayı almaları. Bu kafada olan başka anne ve babalara örnek olmaları.
İnsan bir devletin devamlılığını sağlayan en önemli etkendir. Bu nedenle insanların iyi eğitilmesi için devletin her türlü olanakları sağlaması gerekir. Eğitimsiz insanın ne devlete, ne de topluma hiçbir yararı olmaz.
Tarih derslerimizde Amerika’ya ilk göç eden insanların karanlık geçmişleri vardı. Bu nedenle uzun yıllar hukuk devleti olmakta çok zorlanmıştı. Yakın zamana kadar siyah renkliler ve kızıl derililer insan sayılmıyorlardı. Kelle avcılığı işsiz ve serseri ruhlu insanlar için en geçerli ve iyi gelir getiren bir meslekti. Amerika’nın yazgısını değiştiren devlet başkanı ise Abraham Lincolin’dir. Devlet başkanı seçildiğinde ilk icraatı okul inşaatlarının dışındaki tüm yatırımları durdurmak olmuştu. En küçük yerleşim birimlerinde dahi okul inşaatları yükselirken bir taraftan da bu okullarda görevlendirilecek öğretmenler yetiştiriliyordu. Okul inşaatları tamamlandıktan sonra diğer yatırımlara yönlenmişlerdi. O okullar sayesinde bu günkü Amerika yaratılmıştır.
Kelle avcılığı konusunda çok hoş bir Karadenizli fıkrası vardır. Temel ile Dursun Amerika’ya zengin olma hayali ile giderler. Ne umdukları altın madenini ve ne de para kazandıracak bir iş bulamazlar. Aç perişan bir haldeyken biri akıl verir onlara. Gidin Kızıl derili avlayıp kellesini getirin. Kelle başına on dolar alırsınız. Teklifi kabul ederler. Kısa zamanda bir kızıl deriliyi yakalayarak kafasını keserler ve götürüp on doları alırlar. Ertesi gün erkenden ava çıkarlar bu defa daha şanslılar. İki kelle götürürler. Her gün iki üç kelle getirerek iyi para kazanırlar.
Adamlarının her gün bir kaçının kaybolduğunu öğrenen kızıl derililerin reisi kayıpları ve nedenini belirlemek için bir alanda toplanırlar. Dursun Kızılderili topluluğu görünce Temel’e ula Temel, ha şimdu bulduk sermayeyi der. Ne büyük bir sermaye değil mi?
Evet, her şeyin başında eğitim gelir ama yetmiş seksen öğrencili sınıflarda yasak savar gibi bir eğitim değil. Tüm gelişmiş ülkelerde olduğu gibi modern bir eğitim olmalıdır. Bunu sağlamak için okul ve dershane sayılarının yeterli düzeye çıkarılması gerekir. Çağa uygun bir eğitim için bir okula bir veya birkaç bilgisayar alınması yeterli değildir. Her çocuğa yetecek sayıda olmalıdır. Bırakınız okullara bilgisayar alınmasını, ısınmaları için kömür bile alınamıyor. Okullara temizlikçi kadrosu verilmediği için öğretmenler tuvaletler dahil her türlü temizliği dahi yapmak zorunda kalıyorlar. Bu koşullarda çalışmak zorunda kalan öğretmenlerden başarılı bir eğitim beklemek olası mı?
Ah Hasan Ali Yücel ve Tonguç baba. Köy Enstitüleri ile başlattığınız o müthiş eğitim seferberliğinizin tekerleğine çomak sokanları nasıl lanetlediğimi anlatacak kelime bulamıyorum. Çok ama çok yazık oldu.
Özcan Nevres






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Baykuş ve Serçeler
ADD nin Uyarıları
Bozuk Orman Arazisi Arıyorum
Bir İstek Üzerine
Uyan Ey Türkiye Uyan
Televizyonda İçine Eder Hanım
Küçükçekmece Gölü
Yeni Yıla Bakarken
Dürüst Olabilmek
Geçmiş Zaman Olur ki

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bilim Nereye Gidiyor?
Siyasetin İçinden
Pazar Günkü Gezimiz
Çok Sevmiştim Bu Kenti

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Acılarla Yaşamak [Şiir]
Özleyiş [Şiir]
[Şiir]
Bir Dosta Mektuplar 1 - 12 [Şiir]
Sevgiliye [Şiir]
Seni Düşündüm Yine [Şiir]
Alın Götürün Beni Dalgalar [Şiir]
Ah Bu Sensizlik Yok Mu [Şiir]
Bir Rüzgardır Yaşamak [Şiir]
Uyan Be Memet [Şiir]


Özcan Nevres kimdir?

1958 de gazetecilige basladim. O zamandan beri yazmaktayim.

Etkilendiği Yazarlar:
Yaşar Kemal, Ümit Yaşar Oğuzcan Fazıl hüsnü Dağlarca


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Özcan Nevres, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.