..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Herkes cennete gitmek ister ama kimse ölmek istemez. -Joe Louis
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Öykü > Deneysel > Gökçe Gün




2 Nisan 2006
Güneþ Tersten Doðarken...  
Gökçe Gün
Bu ses bana soðuk hücremde ellerimi uzatýp ýsýnmam için bir ateþ veriyordu.


:BAGE:
Önce yavaþ yavaþ, biraz utangaç baþladý. Her kelimede biraz daha güçlendi. Bir ilahi gibiydi, bu þarkýyý ilk duyuþum deðildi. Birbirinin ayný geçen bir kaç gecedir duyuyordum. Duyduðum ses o kadar güzel ve o kadar yumuþaktý ki kendimi aradýðým þefkati bulmuþ gibi hissediyordum. Bu soðuk hücrede bana ellerimi uzatýp ýsýnmam için bir ateþ veriyordu sanki. Yüzüme ister istemez bir glümseme yayýldý. Bu müthiþ sese sarýlarak uyudum.
Ertesi gün yine o sesi beklerken vakit geçirmek için bir þeyler okuyordum. Her gün güneþ batarken baþlýyordu, genelde güneþ battýðýnda da bitiyordu. Fakat bu sefer þarkýnýn baþlangýcýna baþka bir ses karýþmýþtý. Hücremin tek pencerisinden gelen çekiç sesleri. Arkadaki boþ alana (gardiyanlar bu alana arka bahçe ismini vermiþlerdi fakat o alan kendisini alandan bahçeye terfi ettirecek hiç bir özellik taþýmýyordu) bakan pencereye doðru yaklaþtým. Bu alaný gören tek hücre benimkisiydi. Alanda kurulan þey bittiðinde ne olduðunu anlamýþtým. Bu bir dar aðacýydý. Duyduðum ilahi ses þarkýsýný bitirmeden önce bir insaný daraðacýna getirdiler. Geri çekilip kulaklarýmý kapamak istedim fakat beni bu hücrede çýldýrmaktan kurtaran tek þey olan þarkýnýn bitmesini beklemeliydim. Þarký biterken çýðlýklarda en gürültülü haline gelmiþti ve þarkýnýn bitimiyle miðde bulandýrýcý bir ses geldi. Boðazdan gelen bir sesti, nefes almaya çalýþan mahkümun sesiydi bu. Kulaklarýmý kapayamamýþ ve her þeyi dinlemiþtim.
Bir sonraki gün hayalet gibiydim hiç bir þey hissetmiyordum, yemek yememiþ, uyumamýþ, tuvalete gitmemiþtim. Yaþamýyordum. Sadece dinliyordum her duyduðum sesi þarkýnýn baþlangýcý sanýyordum ve arkasýndan þarkýyý duymayýnca her bir seste ayný derecede þiddetli bir hayal kýrýklýðýna uðruyordum. O gün güneþ batarken ayný þarký ayný hislerle söylenmiþ ve bende de ayný hisleri uyandýrmýþtý. O akþam uyumuþtum, tuvalete gitmiþ, açlýðýmý hissetmiþtim. Þarkýyý dinlerken aklýma Tanrý geldi. Bu sesi yaratan ve hatta bu melodiyi yaratan o deðilmiydi. Bu ses beni Tanrý'ya yaklaþtýrýyordu. Bu çok ilginç bir histi çünkü daha önce hiç böyle bir duygu hissetmemiþtim. Hayatýmda herhangi bir duyguyu bu kadar yoðun hissetmemiþtim. Þarký devam ettikçe inancým pekiþiyor, inancým pekiþtikçe þarkýdan aldýðým haz artýyordu. Ýþte o an kendimi Tanrý'ya çok yakýn hissetmiþtim sanki bunu anladýðýmda artýk o benden çok yükseklerde çok uzaklarda deðilde hemen yanýmdaydý, belki de o þarkýyý söyleyendi, belki de o sesin ta kendisiydi.
Ertesi gün þarkýyý duyduðumda ise yine arka alana bakýyordum. Fakat bu kez yukardaki hücremin penceresinden deðil. Dar aðacýnda ilmik þekli verilmiþ halatýn yuvarlaðýnýn içinden bakýyordum ve o an neden kedimi Tanrý'ya bu kadar yakýn hissettiðimi anladým.

.Eleþtiriler & Yorumlar

:: Erken Anlatý
Gönderen: Orkun Levent BOYA / Ankara/Türkiye
27 Nisan 2006
Yazýyý okumaya baþladýðýmda,ilk cümlelerle birlikte beni gizeminin içine çekeceðini ve düþünceye sevk edeceðini düþünmüþtüm. Ancak kýsa bir süre sonra, öyküye temel teþkil eden hapishaneye ait kelimelerle ard arda karþýlaþýnca, baþlangýçtaki düþüncemin yanlýþ olduðunu gördüm... hücre, gardiyan, daraðacý vs. direkt olarak öykünün baþlarýnda söylenmeyip de okurun tasvirine býrakýlarak, okuru düþünceye zorlayýp, neyin ne olduðu konusunda çaba sarf ettirmesini beklerdim bu güzel yazýdan... Çünkü, anlatým diliniz ve sözcük seçiminiz çok baþarýlý... Konu ise harika... Dilbilgisi kurallarý açýsýndan da, çok dolusunuz... Bunlarýn hepsi bir araya geldiðinde, çok baþarýlý bulduðum bu öyküyü gölgede býrakacak eserleri de yazmanýz çok yakýn, diyor, baþarýlar diliyorum... Sevgi ve Saygýlarýmla... Orkun




Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.


Yazarýn öykü ana kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Ýntihar Planý

Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Gecenin Müziði [Deneme]


Gökçe Gün kimdir?

yazar

Etkilendiði Yazarlar:
Hayyam, Orhan Veli


yazardan son gelenler

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Gökçe Gün, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.