..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Seviyorum, öyleyse varým. -Unamuno
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Deneme > Toplum > Mehmet Kýyak




25 Kasým 2007
24 Kasýmlarýn Anlamý ve Önemi  
Tüm öðretmenlerimizin öðretmenler günü kutlu olsun!

Mehmet Kýyak


Saygýdeðer öðretmenlerimize...


:DCGH:
24 KASIMLARIN ANLAMI VE ÖNEMÝ

Mehmet KIYAK*


24 Kasým, Cumhuriyetimizin kurucusu büyük önder Atatürk’ün Millet Mektepleri Baþöðretmenliðini kabul ettikleri tarihtir. Bu bakýmdan 24 Kasým, Atatürk’ün doðumunun 100. yýldönümü olan 1981 yýlýndan bu yana, “Öðretmenler Günü” olarak kutlanmaktadýr.

Tüm saygýdeðer öðretmenlerin “Öðretmenler Günü” kutlu olsun!

Öðretmenin eðitimdeki misyonu düþünüldüðünde tabii ki 24 Kasýmlarýn anlamý çok büyüktür. Ancak bu gün 24 Kasýmlar, Devletimiz için, Milletimiz için, veli, öðrenci ve öðretmen için ne anlam ifade etmektedir? Aslýnda hepsi için de ayný anlamý ifade etmesi gereken bu gün, ne yazýk ki ayný anlamý ifade etmemekte! Yani söylemde öðretmene hepsi ayný deðeri verirken, eylemde hiç de öyle olmadýðý görülmekte… Söylemde toplumun en önünde yer aldýðý ifade edilen öðretmen, bu gün gerçekten toplumun önünde midir?

Ýþte bu söylem ve eylem farklýlýðý bu kutlamalarýn inandýrýcýlýðýný ortadan kaldýrmakta, öðretmenin 24 Kasýmlarý buruk kutlamasýna neden olmaktadýr. Öðretmen için en inandýrýcý deðer, öðrencinin öðretmenine verdiði deðerdir. Çünkü onlarýn sevgisi, saygýsý çok samimi ve çok sýcaktýr. Bunun dýþýndakiler genel olarak söylemden öteye gitmemektedir. 24 Kasýmlarda göklere çýkarýlan öðretmen daha sonra unutulmakta, kendi dertleriyle baþ baþa kalmakta… Öyle ki kimi zaman okullarda kendi hazýrladýðý programla kendi gününü kutlamakta…

Gerçekte öðretmen, sadece 24 Kasýmlarýn öðretmeni midir? Gerçekçi olmak gerekirse ne yazýk ki bu böyle olmakta…24 Kasýmlarda eðitim, öðretim, öðretmen çeþitli yönleriyle ele alýnýr, sorunlar ortaya koyulur; ama bunlarýn ne kadarý gerçekleþtirilir? Yýllardýr dile getirilen sorunlarýn bu gün, ne kadarý çözülmüþtür? Bu gün öðretmenin sorunlarý bitmiþ midir? Aslýnda öðretmenin, öðretmenliðin sorunlarý giderilmeden, eðitimin sorunlarý giderilemez!

Eðitim; devletin, hükümetlerin en öncelikli politikasý olmalýdýr. Çünkü eðitim, bir toplum için geliþmenin ve çaðdaþlaþmanýn tek anahtarýdýr! Uluslarýn bu günkü refah ve mutluluklarý, ekonomik ve uygarlýk seviyeleri eðitime verdikleri önemle ölçülür.

Bu gün tüm geliþmiþ ülkeler, nitelikli insan ve eðitilmiþ beyin gücünün yetiþtirilmesindeki önemden dolayý, eðitim sistemlerini, öðretmen yetiþtirme politikalarýný, öðretmen ve öðretmenliðin sorunlarýný tartýþmaya açmakta, mevcut somut sorunlarý ve hatta gelecekte karþýlaþýlabilecek sorunlarý belirleyerek acil çözüm yollarý aramaktadýrlar.

Bu bakýmdan, bu politikalar bizim de amacýmýz olmalý, bu amaca ve bu anlayýþa uygun hedefler belirlemeliyiz. Öncelikli hedefimiz de öðretmen ve öðretmenlik olmalýdýr. Çünkü öðretmen, eðitimin temel unsuru, eðitimin tamamlayýcýsý ve uygulayýcýsýdýr. Onun için de acilen öðretmenin ve öðretmenliðin sorunlarý belirlenmeli ve acil çözüm yollarý bulunmalýdýr.
Çünkü öðretmen bu gün pek çok sorunla karþý karþýyadýr. Okuldaki sorunu baþka, evdeki sorunu baþka, sokaktaki sorunu baþka, kýrsal kesimdeki öðretmenin sorunu baþka, büyük þehirdeki öðretmenin sorunu baþkadýr.

Ama çözüm sadece bu sorunlarý gidermek deðildir; ayný zamanda öðretmenin niteliðini artýrmaktýr. Bu, eðitim-öðretimi aksatmadan yaz tatillerinde, hizmet içi eðitim kurslarýyla, seminerlerle, konferanslarla vb. etkinliklerle pekâlâ mümkündür. Bu, öðretmen için geliþen eðitim teknolojileri, yeni yöntem ve teknikler, bilimseler ve mesleki çalýþmalar bakýmýndan hem bir eðitim olacak, hem bir sosyal etkinlik olacak, hem de bir tatil olacaktýr. Bu bile öðretmen için bir ödül, bir onure etmedir.

Bilim ve teknolojinin hýzlý bir geliþme içinde olduðu dikkate alýnýrsa, öncelikle nitelikli öðretmenin yetiþtirilmesi gerçeði ortaya çýkar. Bu da göstermektedir ki etkin, nitelikli bir eðitimin belirlenmesinde ve uygulanmasýnda da yine karþýmýza nitelikli öðretmen, en önemli unsur olarak çýkacaktýr.

Bu da gösteriyor ki mevcut geliþmelere paralel olarak, nitelikli öðretmene bugün olduðu gibi, gelecekte de çok büyük ihtiyaç duyulacaktýr.

Öðretmene bu açýdan bakýldýðýnda, geleceðin öðretmenin de dünyayý daha iyi tanýma ve kavrama, alanýnda kendini yetiþtirme, ileriyi yakalama azmi ve bilinci içinde olma, bilgili ve teknolojik alandaki geliþmeleri yakýndan izleme, kendini sürekli geliþtirme gibi niteliklere sahip olmasý gerektiði gerçeði ön plana çýkmaktadýr.

Bütün bunlar gösteriyor ki, bu gün olduðu gibi, geleceðin de en önemli olgusu bilgidir. Bu gün gerekli olan bilgi ve birikim, gelecekte daha çok gerekli olacaktýr. Buna ulaþabilmenin yolu da eðitim ve bunun en önemli unsuru olan öðretmen ve öðretmenliktir. Bu da demektir ki, bu gün olduðu gibi gelecekte de eðitimin en önemli sorunu, öðretmene bu niteliklerin ve bu olanaklarýn saðlanmasý olacaktýr. Çünkü nitelikli genç yetiþtirmek, nitelikli eðitimle; nitelikli eðitim, nitelikli öðretmenle mümkündür!

Cumhuriyet öðretmeni, uygarlýk yarýþýnda Atatürk’ün çizdiði çaðdaþ uygarlýk yolundan ayrýlmamýþ, yarýn da ayrýlmayacaktýr. Türk öðretmeni O’ nun açtýðý aydýnlýk yolda dün olduðu gibi, bu gün de daha büyük azim ve kararlýlýkla yürümeye devam edecektir. Yeter ki öðretmenin önü açýlsýn, yeter ki öðretmene gerekli olanaklar saðlansýn!

Ýsterim ki bundan sonraki 24 Kasýmlarda bunlar sorun olmasýn, isterim ki 24 Kasýmlarda sorunlar deðil, yeni yeni projeler konuþulsun! Ýsterim ki bu ülke öðretmeni, 24 Kasýmlarý buruk geçirmesin, daima toplumun önünde, devletinin ve milletinin baþ tâcý olsun!

Bu duygularla tüm öðretmenlerin Öðretmenler Gününü kutlar, daha nice mutlu kutlamalar temenni ederim!

Sevgi ve saygýlarýmla…


Mehmet KIYAK*
24.11.2007

mehmetkiyak@gmail.com



Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.

Yazarýn toplum kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Savaþtan Barýþa / 23 Nisan Çocuklarýna / Mektup

Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Sen Ne Bileceksin [Þiir]
Susuyorum [Þiir]
Giz [Þiir]
Sürgün - 2 [Þiir]
Þans Kapýsý [Þiir]
Bitmez Benim Dertlerim [Þiir]
Terkedilmiþ Yuva [Þiir]
Biliyor Musun? 1 [Þiir]
Umutur Muyum Öðretmenim [Þiir]
Gidenler Ýçin [Þiir]


Mehmet Kýyak kimdir?

Ýnsanýn her zaman hem kendisiyle hem de bir baþkasýyla konuþmaya ihtiyacý vardýr;bu ister sözlü,ister yazýlý olsun. Bu,kimi zaman da bir tutkudur. Kimbilir benimki de öyle bir þeydir. Hayat bir paylaþýmdýr. Sevginin paylaþýmý kadar duygularýn,düþüncelerin ,bilgi ve birikimlerin paylaþýmý da önemlidir. Dostlarýmla birlikte olmak ve paylaþmak için buradayým.

Etkilendiði Yazarlar:
Hiçbir þey yoktur ki hiçbir þeyden etkilenmemiþ olsun.Hassas bir ruhun etkileneceði pek çok þey vardýr,elbet...


yazardan son gelenler

yazarýn kütüphaneleri



 

 

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Mehmet Kýyak, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.