..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Dengeli bir rejimde yemeðin yeri çok önemli. -Fran Lebowitz
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Öykü > Deneysel > Hakan BENLÝ




14 Þubat 2008
Radyo  
Nogayca hikaye

Hakan BENLÝ


Erttemen kenþek erken turdu mallarý,koylardý cemledi,sütlerini savdu,tavuklarman itge karadý.Çaydý salýp sýpradý hazýrladý.kün tuvmay beri bir oyaka bir buyaka cuvurup turgandý.Ketip bayýný, ballardý þagalardý turguttu, anasýman akasý da turdu,hepsi barabar epteklerini cediler. Kisilerge bardak þay yasap berdi.Kene radyodu týnlap oturu ediler.


:BEHD:
                    
     Kün tuvuyatýrý edi,erttemendin suvugu cataktan cengi turgan bikedin iþine iþleme basladý.Titredi.
     Odadýn iþi birtikiy ýþýk aldýgýndan carý aydýnlýktý.Gözleri ýþýkga alýþga gadar töseginden turmadý.Cataktýn canýndaki kibritge uzanýp gaz lambasýný cagtý.Lambadýn titreytan ýþýgý odadý carýttý.
     Tösekten turup,canýnda catgan kisige karadý,ta uklabýyatýrý edi.Turgutmaga pek makýl bolmadý.Odadan þýgýp aþenege ketti.Ocaktý cagýp þaydýn suvunu saldý.Þaydýn suvu kaynaga gadar cerge sýpra bezini cayýp ,sýpra astýný saldý.telli dolaptan þökelek,cuvurt sarýmay, zeytin ne barsa saldý sýpraga…
     Kümesge barýp tavuklardý cemledi,astlarýndaki cýmýrtgalardan dörtöv beþov alýp aþenege keri ketti.Ocakga saldýðý su kaynabyatýrdý. Suga þaydý kattý,dolaptaki tostakaydaki süttü aldý þayga kattý.Terezedi aþýp iþgerdeki dumandý celledi sonra raflardan tostakaylardý,kasýklardý alýp sýpraga saldý.Eptek kabýndan kalakayman bazlamadý çýkardý,bir tanede cayma salýp üstüne su çýrptý.Epteklerdi de sýpra bezine salýp aþenedin kapýsýný kapap kerisin keri odaga kirdi.Bayý ta catýbyatýrýydý. Koluna türttü.
- Yasin,yasin,tur gayrý.Üyle boldu.Hadi tur sýpra hazýr,þay suvumasýn.
     Bayý gözlerini yarý aþýp bikege karadý. Biþiyler homurdanýp,
-Aruv.Sen ket men kelyatýrman bike,dedi.
Bikesi,
- Uklap kalma tünevinkindey gene,keþ kalmýyak bakþaga.Ballardý da turgut.
Bayý,
-Tamam dedim bike ,keteþ gayri…

     Bike aþenege barýp cýmýrtgalardý koltabaga sýndýrdý.Þayga sütmen tuzdu da katýp karýstýrdý.Þömüþmen tostakaylarga þaydý kuydu.Keri turup ballardýn cattýðý odaga ketti.ballarda Catýbyatýrýydýlar.Ekövüne birden türtüp bakýrdý ballarga,
-Üylen boldu turunuz gayrý,hadi tez bolunuz.
     Ballardýn ekevüde zorman turdular,sýyaka þýkýp tenha bir yerde þaptýrýp çeþmege keldiler,betlerini cuvup aþenege kirdiler.Babalarý sýpraga oturgan þayýný iþibyatýrýydý.Hemen canýna oturup onlarda eptek cemeðe basladýlar.Bike de kelip oturdu.Bazlamadan üzüp cýmýrtgaga bandýrdý.
     Karýnlarýný arüv etip toyurduktan sonra ballar sýyaka þýktý ,bike sýpradý toplamaga basladý.Yasin kisesinden bir cigare þýgarýp cagtý.Derin bir nefes aldý öksürmege baþladý.Bikesi,
- Ýþmeta nav soykadý.Bir aruv taslabedin. Birtda baslap kaldýn.
Yasin,
- Taslýyakman, ballarda oksuredi men iþgende.Biþiyde anlamayman zaten..
-Aruv etersin aþe,dedi bikesi.
     Bike sýprabezini toplayýp sýyaktaki tavuklardýn aldýna þýrptý.Cerdi sýpýrgýþman sýpýrýp býlaþýklardý cuvmaga basladý. Yasin'de aranga ketip sýyýrlarga karadý., aldýlarýna cemmen saman töktü, attlardý býraz týmarlap süydü. Onlardýnda aldýna cem tögüp astlarýndaki pisliklerdi küredi. Küredigi pislikleri kolarbasýna cýgýp sýyakta yerlerine töktü.Arandan þýgýp agýlga kirdi.koyunlardýn ,toklulardýn cemini berip astlarýný temizledi sonra þeþmege barýp kolunu betini cuvdu.Sývazladýðý paçasýný düzeltdi.
     Ballar sýpradan tutup kümesge ketgendiler.Kümesteki cýmýrtgalardýn hepsini toplap bir ekevünü cerge tüsürüp sýndýrdýlar. Üken bolgan bala,kiþikiyge,
- Aytýyakman,seni aytýkayman anamga. Sýndýrdýn cýmýrtgalardý dep bakýrdý.
Kiþikiy bala cýladý cýlýyak bir gözmen,
-Men de sen aytýyakman.mende seni aytýyakman anamga.Tünevün töbelestinya,aytýyakman iþte..
     Eki balada bakýrýp þakýrýp aþenege bardýlar. Barmalarýman susbalarý bir boldu. Analarý,
- Ne bakýrasýnýz gene þoþkalar,ne boldu ? dedi
Ballardýn ekevüde bir avuzdan,
-Ana,ana cýmýrtgalardý topladýk. Keteyikbe gayrý ? dediler. Analarý,
- Ketiniz þurdan gavur þoþgalar.kayerge ketiyiksiniz bu saatte ? Anavyerde cal bar,onu itge beriniz. Sokmanýz hayvanga.Tiymeniz.
Ballar,
-Yok ana ne sokmasý, süyemizbiz onu,oynaymýz. Analarý,
-Hadi ordan,cal ciyatýrýkende kuyrugunu tartýpyatýrý ediniz tünevün.Tislep oturur sonra.
- aruv,tiymeyiz aþe..
     Ballar Garabaþtýn canýna barýp tastan oyulgan calakga caldý kuyup ittin ciyiþini seyretmege basladýlar.Hayvan caldý pitirip avzunu calapyatýrkende babalarý keldi.
- Netesiniz ekevnüz birden bu yerde ?
- Ýtge cal berdik baba.
- Aferim sizge. Hayvanlarga aruv davranýnýz onlardý süyünüz,eziyet etmeniz da.. Hadi barýp anandan azýkdý alda bakþaga keteyik gayrý.
Ballar,
- Bizde mi ketiyikmiz bakþaga baba?
- Ketmiyiksiniz me ?
- Ballarman oynamaga ketiyidik.
- Aruv aþe ketiniz.
     Aranga keri barýp atlardý þýgardý.Arbadý hazýrladý.Atlardý arbaga koþtu.Hepsini bir tamam etti.Sonra aþenege barýp bikesine karadý.O da azýktý hazýrlap þýgýyatýrdý. Ekevüde gonuþmadan kapýdý kapatýp arbaga aketyikleri eþyalardý saldýlar, colga þýktýlar. Ketiyikleri cer cakýndý. Arbada þalgý, bir toprak testi, azýk þantasý kapkacak bardý.Bostanlardý sulap,yoncalardý þalýp, bavdaki cüzümlerdi toplýyaklardý.
     Bakþaga bardýklarýnda arbadaki azýklardý bir agaþtýn tuldasýna saldýlar.Yasin atlardý þeþip bakþadýn iþine yoncalardýn bolduðu yerge çaktý. Biraz soluklanýp iþge basladýlar. Yasin, elinde þalgý yoncalardý þalmaga basladý.Arada bir toktap çalgýdýn avzunu kayradý.Bikesi ise harýmdýn týsýndaki deredin suvunu bakþaga çevirdi. Arklardan akgan sularga biraz karap biryaktan da bostandý sulamaga basladý. Su arkga toluyatýrkende de bos turmayýp gýzargan tomatislerdi bir kapga toldurdu. Tomatislerden sonra kambalalardý toplama basladý. Sonra arktýn suvunu deðiþtirip paklalarga geþti. Kavunlardý,karpuzlarý cýynastýrýp saldý.gene arktý deðiþtirip üylege kadar heþ gonuþmadan çalýþtýlar.
     Yasin köp yerdi þaldý.Kanaat akelip bavga geþti.Bavdun olgunlaþgan cüzümlerini sepetlerge toldurmaga basladý. Yorulgan bolsa kerek agaþtýn astýna gelip kölgege uzandý. Güneþ iyice töbege çýkmaga baslagan edi.Uklap kaldý. Bir zaman sonra bike de topladýklarýný hep bir araga cýydýktan sonra canýna keldi. Bikede yorulgandý.Alnýndan tamla tamla ter sýzýpyatýrdý. Toprak testideki suga karadý ,suvuktu. Bir bardak toldurup iþti. Sonra bir kapga kuyduðu cuvurtga su töküp takta kasýgman iyice togudu. Eki tane kasýk alýp ayrandýn yanýna saldý.Tuzunu atýp birtta karýstýrdý.Þantadan býþaktý kaplardý þýkarttý. Sýprabezini cayýp hepsini üstüne saldý. Topladýðý tomatis,biber ve kambalalardan biraz akelip tuvradý. Þarpaga sardýðý kalakayman bazlamadý da þýgardý. Anav bir kaptaki þökelekti sonrada haþlangan cýmýrtgaman kumpurdu saldý sýpraga. Bayýný turguttu. Bayý turup arktaki suda betini cuvdu kelip otordu sýpraga.Ekevü barabar cemege basladýlar.
     Kýrda yemek cemek,üyde cemekten ta arüvdü. Adamdýn iþtahý ta köp aþýladý. Biryaktan bazlama,kalakay,anav yakta bostanda dalýndan ccangý üzülgen tomatis,kambala,biber,kavun veya karpuz ,kaysýný canýn þekerse onu alasýn.
     Aþýk havada agaþtýn dallarýnýn hýþýrtýsý,cardeki yemyeþil otlar , kuþlardýn sesleri, köyde oynaytan ballardýn bakýrtýlarý, coldan gelip geþgen arbalardýn sesleri, topraktaki karýncalar,börtüler böcekler, tosbaðalar…
     Karýnlarýný toyurduktan sonra yasin gene iþinin basýna ketti. Bike sýpradý topladý,býlaþýklardý alelüsül cuvup þantaga saldý. Sonra o da iþinin baþýna bardý.
     Ballar keldi aklýna.Eptek cemege kelmediler dedi özü özüne.herhal emmilerinin üyünde cediler. Yoksa þimdige gadar kelirlerdi dedi .
     Üyleden sonra hava serinlemege basladý. Bu günlerde telaþeleri bardý. Onun üþün üyge erken ketiyiklerdi.Aketiyiklerini toplayýp bakþadýn týsýna saldý. Bavga barýp bayýna yardým etmege basladý sonra bir ara toktap,
- Hadi keteyik gayrý,kelirler belki. ta üyde yasayaðým bir sürü iþ bar dedi.
Yasin de,
- Nav sepetlerdi ýsla kötereyim dedi.
     Omzuna aldýgý sepetti arbaga tasýdý,sonra býrtda,býrtda,býrtda… Bikesinin tuvar tibine saldýðý bostanlardýda arabaga salýp,atlardý bayladýktan sonra özleride mindiler. Akýrýn akýrýn taslý topraklý colda diðerþiktin colda þýgardýgý seslerdin eþliginde köyge bardýlar.
     Bike köyge bardýktan sonra ballardý þakýrdý.hepsi barabar arbadý bosalttýlar.Sonra aþenege girip ballardýn sýprasýný hazýrladý.Ballar epteklerini ceditken sonra sýpradý topladý, uyerden aranga ketti beþ altý tane sýyýrlarý bardý,onlardý savdý.Sütlerdi aþene akelip tastarmýnan üken bir kazanga süzdü.kazandý ocakga salýp ocaktý þalý þýrpýman caktý.Bayý agýldý temizlep bolgandý.agýlga bardý , ballarýna koyunlardýn baslarýný ýslatýp özü sütlerini savup aldý.Onlardý da aþenege aketti.Sütlerdin hepsini üken bir kapga gene tastarman süzüp saldý.Bunu da kaynatýyaktý. Sýyaka þýgýp tavuklarga cem, itge cal berdi. Üydün aldýný þalý sýpýrgýþýman temizliyatýrken de köy colunda bir toz bulutu kördü.Bayýna þýnladý,
- kaynatamlar mý keliyatýrlar ,dedi
     Alamanya'dan bugün yarýn kayýnatasýman kayýnanasý keliyekti.Onlardý beklep turulardý.
     Köy colundaki toz bulutu köyge kirdi. Ak,üken bir arba edi. Mezarlýktýn üyerden,camidin yanýndan üylerinin yanýna gadar keldi. Kaþ yýldýr kelmeytan ediler.Dört cýl bolgandý en son. Bu sefer ketiyatýrganda bayýný da alýp aketyiklerdi.Eki üþ yýl sonra da belki özüde ketiyedi.
     Yasin, bikesi, ballarý,yakýndaki komsularý karþýladý arbadý. Babasýnýn sonra anasýnýn kolunu aldý yasin,sonra bikesi ballarý.hepsi hoþ geldiniz dep ayttýlar. Köyden arbadýn keldiðini körgen komþular, cuvurup keldiler.ballar bakýrýp þakýrdýlar,
- Ayem keldi ,atam keldi…Ayem keldi ,atam keldi…
     O telaþta üyge kiribyatýrkende Yasin'din emmisi,emmisinin ballarý, akrabalarý keldi.Anav köylüler de cetiþtiler. Hepsi sýyakta hoþ geldiniz dep ayttýlar. Köbü kerisin keri ketti,kalganlarman barabar üyke kirdiler. Kenþek ,yasinmen barabar hemen gaz lambalarýný caktý,ortaga da bir lüküs lamba alýpsaldý.Lüküs lambadý da cakganýman üydün iþi iyice aydýnlandý.
     Kenþek ,gözüaydýnga kelgenlerge eltilerimen , kenþeklermen barabar þeker tuttu,þay saldý,sýpra hazýrladý.Aksam epteðini kalabalýk cediler.kalgan komsularda akýrýn akýrýn ketmege basladýlar.Sonra özü özlerine kaldýlar.
     Kayýnatasýman kayýnanasý Alamanya'dan akeldikleri hediyelerdi ballarga berdi. Bir aruv oyuncaklar bardý iþlerinde .Gonuþatan bebekler cürüytan arbalar ,dýgýratan biþiyler.Özüne de entari,ayna , tastar, kapkacak akelgenlerdi.Kenþek utanýp,kayýnatasýna , kayýnanasýna kýsýk sesminen,
- Ne zamet ettiniz ana,baba dedi.
     Bayýna da üken bir kutu akelgenlerdi.Ýþinden þýkardýlar kutudun. Kayýnatasý, balasý Yasin'ge,
- Kara bir,ne eken bu ? dep ayttý.
     Bayý evirdi þevirdi karadý biþiy anlamadý.Üstünde yazýlar,tüymeler bardý.
- Bilmeymen aka dedi. Babasý,
-Gavurdun icadý ulum. Dedi. Ýþinde adam barday aytadý.Ne bolsa aytadý cýrlaydý.
-Alla alla,kaydiy biþiken sosu bu ? dedi Yasin. Baba,
- Alamanya'da bundan köp bar.Bu yerde ta cok olay dedi.Sonra ballardýn birövünü þakýrdý,
-Ket ananýndý þakýrýp kel dep ayttý.
     Bala aþenege cuvurup anasýný þakýrdý.Hepsi toplandýlar odaga.Akasý þantadan birköp biþiy þýkardý,
- Bunlarga pil diydiler bunlarman þalýþadý soyka dedi.
     Þýgardýðý pillerdi o kutuga taktý sonra arkasýndan biþiy uzattý.tarttýkca uzaytan bir þýbýk..
- Buga da anten diydiler,sesti bu toplaydýken,
     Odada gene Alla Alla sesleri yükseldi.Gözlerdin hepsi o kutudaydý.Kahverengi ,avur biþiydi.Ýþinde canatan bir lambasý,üstünde yazýlarý bolgan uzun bir camý bardý.
     Akasý ne gadar akýrýn hareket etse de anavlar bir o kadar sabýrsýzlanýp turdular.
     Adam bir tüymedi çevirdi.Canatan lambadýn boldugu cerde bir þýbýk saðga solga hareket etetandý.Bir baþka tüymedi þevirdi,kutudan cýzýrtýlar keldi. Hepsi birden susup týnlamaga basladýlar.Akalarý tüymedi þevirdikce ses düzeldi.Anlamadýklarý bir tilde biþiyler aytýbyatýrdý.
- Bu alaman radyosu dedi akasý.
     Tüymedi her çeviriþinde
-Bu Moskof radyosu,bu büküreþ radyosu, bu iran bu þam radyosu dep ayttý. Sonra toktadý, býrttda þevirdi.Bu sefer türkce gonuþupyatýrdý. Hepsinin bir acayibine ketti makine. Biraz korktu kenþek , býraz þaþýrdý .Susup týnladý aytýklarýný anlaytandý. Özlerindey bolmasada konuþtuklarý til bizim tilimizdi.
- Aha taptým, bu da Ýstanbul radyosu.. dedi aka,
Hepsi barabar týnlamaga basladýlar,
     …..
     Evlerinin önü yoldur
     Yoldan geçen karakoldur
     ….
     Ballar hopladýlar,zýpladýlar,þorþudular,sordular,
- Ata,ata bunun iþinde adam mý bar ?
- He ,adam bar kiþikiy kiþikiy adamlar,dedi.
     Hepsinin bir tuhafýna ketti,essaktan adam mý bardý iþinde,yok caným kayerde bolsun sosu dedi kenþek özü özüne.
Ballar da inanmadýlar,karadýlar makinaga,
- Buga kaydiy sýyyak adamlar,dediler.
     Bir yaktan radyodu týnlap bir yaktanda köydü gonuþtular.Kim ölgen,kim kalgan,kim üylengen,kimdin balasý bolgan,kim ne etgen tutas hepsini tek tek ayttýlar kartman kurtgaga.
     Kenþek catmadan avel bir ayakþay saldý,sýpra hazýrladý.barabar cep sonra cattýlar.
     Erttemen kenþek erken turdu mallarý,koylardý cemledi,sütlerini savdu,tavuklarman itge karadý.Çaydý salýp sýpradý hazýrladý.kün tuvmay beri bir oyaka bir buyaka cuvurup turgandý.Ketip bayýný, ballardý þagalardý turguttu, anasýman akasý da turdu,hepsi barabar epteklerini cediler. Kisilerge bardak þay yasap berdi.Kene radyodu týnlap oturu ediler.
     O gün kelgen ketgen kop boldu,tutas köylerden gözaydýnga keldiler.Akasý, kelgen ketgen üþün bir koy kestirdi.kelgen ketgenge cedirdi.
     Bir eki gün sonra kelgen ketgendi ardý ayaðý kesildi.Özü iþlerine töndüler,bavga bostanga karadýlar,mallardý savdular.Ballar, capcangý oyuncaklarýmýnan köydün iþinde gýdýrýp turdular,akranlarýnýn gözlerini kýzdýrdýlar.
     Yasin radyodu hergün bostanga akelmege basladý.Coruldukca aþýp týnlaytandý.Üþ dört kün sonra bayý, akasýmýnan barabar Gonyaga ketti. O da akasýman bir bolup Alamanyaga ketiyikti.Keri keldiklerinde süyünüpyatýrý ediler.Ketiyekti.Bayý köydeki akranlarýndan en avel ketiyik bolgandý.Ýþinden küyezlendi.Bayý kettikten sonra özünüde ballarman barabar aketyikti.
     Her gün bostanga ketetandýlar.O gün güneþ töbege þýgýp baryatýrdý.Bayman bike yorulup tuldadýn astýna keldiler,suvuk suvdu iþtiler oturup solukaldýlar.Yasin gene radyodu aþtý.Bir türkü cýrlabyatýrdý,
     ….
     Daðlar seni delik delik delerim,
     Kalbur alýr topraðýný elerim
     Aman aman…
     ….
     Bike bu türküdü kop süyatandý.Ýþi bir hoþ , gözleri yaþlanganday bolup týnlabyatýrganda bayý,
-Tur üyge bar,karným aþýktý dedi.
     Bike býras ta oturup turtu biþiy aytmay.Bayý bakýrdý bu sefer,
- Tur hadi gayri…
- Kapa aþe navdu da kelgende týnlayým ,dedi þugul þugul cürüp ketti.
- Boldu kapýyatýrman dedi arkasýndan bayý.Kapadý.
     Özüde süyatandý bu türküdü.Kelgende barabar týnlarmýz dedi iþinden.
     Bike üyge bardý ,sýpradý hazýrladý,epteklerini cedirdikten sonra topladý,býlaþýklarýný cuvdu,bayýnýn azýgýný hazýrldý, ittin calýný berip kerisin keri bavga ketti.Bayýnýn azýðýný berip canýna oturdu. Yasin,
- nav turküdü týnlayak endi, dedi. Radyodu aþtý.
- kani cokta,baska biþiyler aytadý sosu,dedi bike.
     Tüymelerdi þevirdiler, anyerimen niyerimen oynadýlar,gene coktu. O zaman anladýlar ki türküdü þalgan zamanýnda týnlamak kerek eken. Ekevüde birbirlerine karap küldüler.
     Künler gene bavman ,bostanman þalýþmaman keþti.Kün keldi bayýnýn ketiyik künü keldi.
     Köy gene toplangandý baslarýna.Kalabalýk,ballardýn þakýrtýsý, kiminin cýlayýþý… Bayý ,kayýnatasýman kayýnanasý herkesminen helallesip arbaga mindiler kol sallay sallay üydün aldýndan colga þýktýlar.Özü bir yaktan eltileri anyaktan arkalarýndan su döktüler. Ballarý ta biþiyden anlamanga ,oynap külüp cürü ediler.
     Bike bir basýna kaldý eki balasýman.Gene iþler bardý ,mallar sýyýrlar tavuklar bardý karayýgý,üydeki ballardýn telaþý bardý. Bir oyaka bir buyaka cuvurdu, kýslýk ciyeklerini hazýrladý. Bir zaman sonra kýsta keldi. Aksamlarý radyodu alýp týnlaytandý. Pili tavsuldumu akeldiretandý.Her ay bir mektup keldi bayýndan,mektupmunan barabar para da … Bazý kün boldu gardaþýmýnan,bazý kün kayný ,eltisimen üken þeerge ketip telefonda bayýman konuþtu.Üþ sene dedigin göz aþýp kapaga kadar geþti.O yaz bayý calgýz keldi.Alyaklarýný beryeklerini hazýrlap bir eki hafta sonra ballarýmýnan Alamanyadýn colunu tuttular.
     O radyo kaldý özlerinden hatýra,yasindin emmisinin uluna. Ta castý,cangi cetip keliyatýrdý.O týnladý serin yaz,suvuk kýþ aksamlarýnda,o cýladý bazen türkülermen bazen küldü anlatganlarýmýnan. O radyo senelerce köyde elden elge gýdýrdý.


                                                  22.02.2007                    Antalya / güllük



Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.

Yazarýn deneysel kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Hýdrellez
Kýs Kelmeden - Kýþ Gelmeden - Nogayca Hikaye
Av - Nogayca Hikaye
Cigare

Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Köyümü Özledim [Þiir]
Nogay Kültüründe Çocuk Oyunlarý - 1 [Ýnceleme]
Ertengi - Nogayca Masal [Ýnceleme]
Gündemdeki Sabantoy [Ýnceleme]
Zaman , Kültür ve Nesil [Bilimsel]


Hakan BENLÝ kimdir?

Konya'da yaþayan bir Nogay Türküyüm. Bulunduðumuz çevrede kaybolmaya yüz tutan dilimizi ve kültürümüzü yeniden canlandýrabilmek için çalýþmalar yapma gayreti içerisindeyiz.

Etkilendiði Yazarlar:
Yaþar Kemal,


yazardan son gelenler

yazarýn kütüphaneleri



 

 

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Hakan BENLÝ, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.