..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Ölümden sonra yeni birþeylerin olduðu konusunda umutluyum. -Platon
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Öykü > Aþk ve Romantizm > Nezihe ALTUÐ




9 Ocak 2010
Üþüdüm  
Ben Güzel miyim? Adlý öykünün devamýdýr.

Nezihe ALTUÐ


yakýn dostum Naz ailesi bunlara bir örnekti. Kadýn, kocasý ve kýzlarý estetik harikasý, çok güzel üç kiþiydiler. Naz’da konakta büyümüþtü. Bu konaklarý anlatmazsam hikayem anlaþýlmazdý. Þaþalý görünen ama içlerinde ruhlarý çöküntülere uðramýþ insanlar barýndýran mekanlar olarak görüyorum onlarý. Zaten baþlangýçta olan taþ temelleri kimse yýkamazdý ama binalar hep ahþap olan üst bölümlerinden yýkýlýr veya yanardý. Taþ temellerden sonra tamamen kesme taþtan olan birinci kat üzerine ahþap çatkýlarla kurularak, çatký aralarýnýn ise moloz taþlarla veya kerpiç doldurulduktan sonra, duvar yüzeylerinin tatlý ve acý kireçle sývanmýþ olmasýdýr.


:BJFJ:
Ben Güzel miyim? Adlý öykünün devamýdýr.

Bay K Bayan Nez’ in de çok çabuk üþüdüðünü bilirdi. Naz’ýn avukatý Bayan A’da o gün çok üþüdüðünü söyleyerek anlatmaya baþladý. Çocukluðumda kýz ve oðlanlar karþýlýklý birer dizi teþkil ederlerdi. Bir erkek çocuðu kýzlara dönerek (1) numarada gösterildiði üzere söylemeye baþlar. Kýzlar da (2) numaralarýna göre cevap verirlerdi.1-Üþüdüm, üþüdüm, al beni caným üþüdüm. 2-Kürkünü giy, kürkünü giy, al beni caným kürkünü giy1-Kürküm yok, kürküm yok, al beni caným kürküm yok2-Alsana, alsana, al beni caným al sana1-Param yok, param yok, al beni caným param yok2-Çalsana, çalsana al beni, caným çalsana1-Tutarlar, tutarlar al beni caným tutarlar2-Duydurtma, duydurtma, al beni caným duydurtma1-Asýlýrým, kesilirim, ben bu güzel kýzý alýrým2-O güzelin, o dilberin adýný bildirsene1-Adý da kendi de …dýr.2-… Nazlýdýr, gizlidir, kýlavuzsuz o varamaz hiçbir yere. Bunun üzerine erkek çocuk adý söylenen kýza doðru ilerler. Onu kolundan tutup dýþarý çeker ve karþýlýklý oynamaya baþlarlar.”Ahýrdan atlar boþanýr, üstüne kýzlar atýlýr, güzeli böyle seçerler, gül suyu üstüne serperler.”sözlerini söyleyerek eþlerini bulanlar oyundan birbirlerinin bellerine sarýlarak ayrýlýr ve oyun böylece sýra herkese gelip, geçerek sona erinceye kadar sürerdi. Oyunun sonunda artýk herkesin bir eþi vardýr. Ben hep oyunlarda en sona kalýr, en zor seçilirdim. Eþsiz kalýr, oyunun sonunu hiç oynayamazdým! Çünkü çok güzelsin seni seçmekten korkuyorum! Derlerdi erkekler! Bu yüzden güzel kadýnlarý seçemeyen her erkeðe kin duyardým! Estetik ve sanat harikasý her nesneye ve insanlara bayýlýrdým. Güzel olan bu insanlarýn ruhlarý hep üþürdü. Ruhun üþümesi hiçbir þeye benzemezdi. Ruhun derinlik boyutu hiçbir zaman ölçülemezdi. Ýþte bu gelgitler, gitgeller ruhu üþütürdü. Çok çabuk hastalanýrlardý. Ruhum üþüyor! Diyerek yardým isteseler de kimse onlarla ilgilenmezdi çünkü onlar zaten çok güzeldiler neye ihtiyaçlarý olurdu ki onlarýn. Ruhlarýnda üstün insan ögelerini barýndýran insanlara hizmet etmek ve onlar için var olmak isterdim. Bu yüzden Amazonlar ekibine katýldým. Amazonlar ve ben insanlarýn dünyaya bakýþ açýlarýný deðiþtirmek için bilmeleri gereken kuramsal bilgileri insanlýða vermek için var olmuþlardý. Bu umut yolculuðunda zihinleri verimli hale getirerek, fikirleri aydýnlatýp aralarýnda bir baðlantý kurmak, düþüncelerin, olgularýn ve deðerlerin sürekli bir etkileþim içinde birbirleriyle ne kadar ilintili olduklarýný farklý bakýþ açýlarýyla anlatmaktý. Birey olarak kadýnlarla baþlatýlan bu yolculukta evren ile olan beraberliðini derinleþtirip güçlendirirken, kopmuþ olan tüm baðlarý ile organik bir bütün oluþturmak ve kendisiyle, insanlýkla ve toplumla olan iliþki kurmak zorunluluðunu hissettirmekti. Böyle bir anlayýþý yerleþtirmek düþünce ve davranýþlarýna yansýmasýný saðlamaktý. Çünkü bu kaçýnýlmaz bir gerçekti. Yüzleþmeydi bunun adý! Nesneler dünyasýndaki her þeyde de güzellik, estetik ve perspektif arardým. Estetik harikasý bir konakta doðmuþtum. Tüm arkadaþlarým ruhun ve insan güzelliðinin estetiðiyle uðraþan doktorlar ve estetikçilerdi. Bende bu güzelliklerin adaletli bir þekilde daðýlýp daðýlmadýðýna yardým edendim. Üstün insanlarýn var olduðu ülkenin hayalini kurar mesleðim gereði adaletin terazisini doðru tartmak için elimden geleni yapardým. Estetikçiler ve sanatçýlar için ileri sürülen önemli iddialardan biride onlarýn nevrozlu bir hasta olduðu yönündeydi. Ýþte intihar eden kocasýnýn savunmasýný üstlenen yakýn dostum Naz ailesi bunlara bir örnekti. Kadýn, kocasý ve kýzlarý estetik harikasý, çok güzel üç kiþiydiler. Naz’da konakta büyümüþtü. Bu konaklarý anlatmazsam hikayem anlaþýlmazdý. Þaþalý görünen ama içlerinde ruhlarý çöküntülere uðramýþ insanlar barýndýran mekanlar olarak görüyorum onlarý. Zaten baþlangýçta olan taþ temelleri kimse yýkamazdý ama binalar hep ahþap olan üst bölümlerinden yýkýlýr veya yanardý. Taþ temellerden sonra tamamen kesme taþtan olan birinci kat üzerine ahþap çatkýlarla kurularak, çatký aralarýnýn ise moloz taþlarla veya kerpiç doldurulduktan sonra, duvar yüzeylerinin tatlý ve acý kireçle sývanmýþ olmasýdýr. Genel olarak ikinci kat üzerine daha küçük olarak planlanan yerel adýyla selamlýk da denilebilen çatý katý ile üç kattýr. Yapý cephelerinde girinti ve çýkýntýlardan kaçýnmayarak hareketli satýhlar oluþturulmuþ birinci kattan ikinci kata geçerken bindirmeler ve sundurmalarla üst katlar dýþarýya doðru taþýrýlmýþtýr. Saçaklar ahþap iþçiliðinin en güzel örnekleriyle süslenerek duvardan yaklaþýk bir metre öne çekilmiþtir. Giriþlerinde kuþ deliði bulunan çatýlar, kiremitle döþenmiþtir. Pencereler çok özenli yapýlarak alt katlarda dikdörtgen ve ferforje demirli, üst katlarda ise cami pencereler þeklinde yerleþtirilmiþtir. Bahçeye açýlan binanýn kanatlý kapýlarý demir kabaralarla iþlenerek deðiþik þekillerdeki kapý tokmaklarý ile tamamlanmýþtýr. Orta sofalý bu evde bina kapýsý sofaya açýlýr. Sofa giriþinde üst kata çýkýlan merdivenler ve iki tarafýnda sofaya açýlan odalar bulunur. Bu odalardan birisi mutfak diðerleri ise oturma ve alt yatak odalarý olarak kullanýlýrdý. Odalarýn içinde ahþap dolaplar vardýr. Bu dolaplardan en büyük olaný yatak ve yorganlarýn konulduðu yüklük olarak düþünülmüþtü. Bu büyüklükteki bir dolap diðer bir odada banyo, yýkanma yeri olarak(cað) planlanmýþtýr. Sevdiklerimle buluþmak ve ýsýnmak için saklandýðým bu yerde hayal hýrsýzý beni bulamasýn rüyalarýmý çalamasýn! Diye dua ederdim. Hayal hýrsýzý beni yalnýz býrakýrdý ama evdeki büyüklerim bir türlü yalnýz býrakmazdý. Sürekli bir hareketlilik vardý bu odada. Kimi evlerde çimecek makat tabir edilen odanýn bir köþesinden diðer bir köþesin uzanan ahþap sedirin soba kurulan köþesine, makat yüksekliði seviyesinde yapýlýrdý. Benim dolapta saklý olduðumu bilemeyen büyüklerimin cað kaplý odalarda yaptýklarý o esinlenme anlarýný birlikte yaþadýðýmý hiç biri bilmezdi! Büyüyünce öðrendim! Soba üzerine konulan kazanlarda kaynayan sularda büyüklerimin de yine o esrime anýndan sonra yýkanacaklarýný! Esrime anlarýnda kadýnlar hiç ses çýkarmazdý, yine bütün yaygarayý erkekler yapardý. Bir keresinde caðdan fýrlayarak üzerine atýldýðým erkeði dövmeye bile kakýþmýþtým. Çaðdan çýktýðýmýn farkýnda bile olamayan bu buluþmayý hep korkuyla hatýrladým. Ýþte o Odalarda alçý, ahþap süslemeli çiçeklikler ve lambalýklar bulunurdu. Buluþma anýndan sonra lambaya ‘püf’ derler ve lambayý söndürürlerdi. Ben biliyordum ki kadýnlar içlerinin yangýlarýný hiç söndürmeden kalkarlardý bu buluþmalarda. Çok çabuk ve acele olmalýydý ya bir gören olursa ne yaparlardý. Üst katlarda bulunan büyük odalarda ise en deðerli halý ve kilimlerle daha özenli döþenirdi. Nakýþlý örtüler raflarýmýzýn vazgeçilmez süsleriydi. Motiflerin diliyle anlatýlan bu yaygýlar kýzlarýn da vazgeçilmez olan çehizleriydi. Ben bu çehizleri kendime hiç hazýrlamadým. Mutfakta ahþap çatkýlý kireçle sývanmýþ ocak bulaþýklarýn yýkanabilmesi için caðlar yapýlmýþtý. Avluya sofadan geçilir. Avlunun bir köþesin de ahýr. Ahýrda atlar, koyunlar ve inekler vardý. Bir köþesinde bulunan odalarda bakýcýlar kalýrdý. Bir köþesinde tuvalet bulunur, çam viþne, elma, akasya, kuþburnu ve gül aðaçlarý ve hatmi çiçekleri bahçeyi süslerdi. Çocukluðum bu hiç ýsýnmayan evlerde geçmiþti. Isýnmak içinde kendimi kapadýðým o yüklüklü caðlý odalarda uyuyakalýr, saklanýrdým. Hep öyle olmuþtu. Ne zaman üþüse kendini o dolapta zannederdi. Bu ürperiþler büyüyünce bedeninin fark edilmesine, varlýðýnýn hissedilmesine yaramýþtý. Artýk korkmuyor, eðleniyordu bedeniyle. Çocukluðundaki o tekerlemeler aklýna geliyor en sona kalacaðýný fark edilemeyeceðini biliyordu. Birden içinde yaþadýðý o derin uyuþukluktan biraz olsun çekip çýkaran o ürperiþleri duydu. Yürüye, yürüye kendisiyle ayný yaþta olan müvekkili ile Taksime inmiþler bir açýk hava bahçesinde oturmuþlardý. Yýllar içinde birbirini eskitmiþ anne oðul a benziyorlar, Taksimin o donuk büyüsüne kapýlmýþ sessizce çaylarýný içiyorlardý. Adam spor giyimiyle kendinden daha genç görünüyordu, sürekli konuþuyor, anlatýyordu durmadan, sýraladýðý sözcükleri dinlemek için çok çaba sarf ediyordu.‘ Yolculuktur önemli olan! Nasýl yolculuk ettiðin, nerede durduðun, hangi sapaklarý kullandýðýndýr önemli olan! Ne zaman yavaþlayýp, ne zaman hýzlandýðýndýr! Bak! Nasýl da vakit geçti ikimizde bilemedik. Her yol fare kapanlarý ile dolu! Ýstersen birlikte Olmak Þehrine doðru yola devam edelim. Bizi üzen tüm çirkinliklerden öç alalým! Ýkimizde birbirimizin çaresizliðini birlikte kullanýrýz. Bazen kötü bir yol insaný iyi bir sona ulaþtýrýr. ”Hayat dersi” dedikleri iþ iþten geçmeden bunlarýn farkýna varmaktýr’. Hatta tanýdýðý bir þairde ‘hayat dersi iki kere iki beþ edendir! Asýl olan odur! Onu arayýp yaþamalýsýn! Dördü herkes yaþýyor!’ Demiþti.’ Sana talip olan müstakbel bir koca adayý deðilim! Asýl olan senin bakire olup olmamandýr. Hissettiðim kadarýyla sen bakiresin deðil mi? Normal zamanlarda yüzüne bakmayacaðý nice çirkin, cýlýz, þiþman çarpýk, çurpuk kýzlar sýrf bakire olduðu için çok deðerlidirler erkekler için! Benim için de bu böyle deðildir diyemiyorum! Ýlk ve tek geceliktir onlar diyemeyiz nadir bulunurlar ama ben arar bulurum onlarý. Bilinmez deðillerdir! Hemen anlaþýlýrlar hareketlerinden. Asýl bilinmez olan sekstir. Kimle ne yapacaðýný hiç baþlangýçta keþfedemezsin! Seks de ölüm kadar bilinmezdir aslýnda! Ben neden böyleyim hiç sorma arýyorum! Sekste hiçbir þeyi açýklamayýz. Sadece kabul ederiz. Hayallerimi sekse emanet etmedim. Seks öyle uzun boylu hayalleri kaldýrmaz zaten, sýnýrlý bir þeydir. Sýnýrlý fantezilerle idare edilebilecek dar bir alandýr. Dar alanda önemli olan kadroyu geniþ tutmaktýr. Senin hiç kadronun olmadýðýný biliyorum! Sekse dayanan her þey bir orgazm kadar kýsa sürelidir. Orgazm, bir iþarettir. Marka gibi! Orgazm seksin deðil insan hayatýnýn da bir iþaretidir. Yaþamak zevki de týpký orgazm gibi, ne kadar kýsa sürer. Aradýðým! Bu! Bütün kadýnlarýn ortak bir yanýlgýsý var, hepsi diðer kadýnlardan farklý olduklarýný zannederler. Kendilerinde olup ta diðer kadýnlarda olmayan bir þeye sahip olduklarýný düþünüler. Bu yüzden de baþka kadýnlarýn yaþadýklarýna pek kulak asmazlar, tecrübelerinden yararlanmazlar markalaþmak istemezler senin anlayacaðýn! Her biri, her þeyi diðerlerinin yaþadýklarýna aldýrmaksýzýn, bir de kendileri denemek ister bunun sonucunda uðradýklarý yenilgi karþýsýnda durumu enayilikleriyle deðil kaderleriyle açýklamayý tercih ederler. Patentleri almak için uðraþýp durular. Bilmezler ki en iyi olan farklý olandýr. Sende onlardansýn farklýsýn! Sende olup da diðer kadýnlarda olmayan hiçbir þey yok bakireliðinin dýþýnda! Kýzlýðýný bozan adamla evleneceksin diye bir þey yok. O zaman benim iþimin adýna zevk ticareti ve kadýn sarrafý diyebilirsin! Hayattan alacaðýn en büyük intikam zamaný en iyi biçimde kullanmayý, onlara yaklaþmak için öðrenmeyi bilmektir. Sana ortaklýk teklif ediyorum. Sadece ahlakýmýn deðil mesleðimin de iþini yapýyorum. Bir tek ahlak vardýr meslek ahlaký baþka ahlaklarý tanýmam ben! Her þeyi kaybedebilirsin ama onu asla kaybetme! Mesleðinin bütün inceliklerini öðrenmelisin! Mesela erkeklere rüya satmayý öðreteyim sana! Evlenme! Evdeki kadýn erkeðin kaderidir. Rüyayý deðil sen o erklerin rüyasý olmaya bak! Söylenenlerden nefesi kesilmiþti. Üþümesinin dinmesine karþýlýk, varlýðýný dipdiri hissetmeye devam ediyordu. Dünya içinde görünmeyen bir dünyanýn ilk iþaretlerini almýþtý! Kendimden kadýnlarýn dünyasýna yeni bir marka yaratabilirim belki! Böylelikle de Olmak Þehrine doðru bende artýk yola çýkmalýyým! Dedi içinden. Kalktýlar yolda neredeyse hiç konuþmadýlar ikisi de kendi rüyalarýný kuruyorlardý. Ayrýldýlar. O gece uyumak istedi, rüya görmek istedi ama nafile! Uyumadan kayboluyorum! Kayboluyorum! Diye kilitli kaldýðý o çocukluðundaki evdeki banyo niyetine kullanýlan (cað) aklýna geldi! Umutsuzluklarýndan bir türlü kurtulamýyor, uyuyamýyordu. Rüya satmakmýþ! Bana göre bir iþ deðil bütün bunlar! Ben uyumayý bile bilmiyorum dedi. Uyumadan görülen rüyalarýn içinde, rüyalarýna ulaþamayanlarýn sabahlarý gibi yataðýndan nasýl fýrladýðýný, adliyeye nasýl koþtuðunu, marka, patentçilerle olan randevusunu nasýl unuttuðunu sekreterine söylerken hayli yorgundu. Yüzünde kendinin olmayan bir dirilik vardý. Hal bu ki üþümüyordu. O adamla birlikte tüm dünyada iyi bir marka olmaya kendi içinden yemin mi etmiþti. Hatýrlamýyordu. Saklambaç adlý öyküsünde buluþmak dileðiyle. Sevgilerimle.
Nezihe ALTUÐ 02.01.2010



Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.

Yazarýn aþk ve romantizm kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Bu Ben Miyim!
Motifler
Ben Güzel Miyim?
Rehgüzar
Acý...
Saklambaç
Kül Kaldý
Ýþte Bu!
Amazon
Haykýrýþ!..

Yazarýn öykü ana kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Ben Kimim Ki!
Ben Ýstanbul"luyum!
Hiçin Kýsýr Çölündeki Savaþ
Adamýn Adasý
Ýstanbul'a Çaðrý!
Ýstanbul (Olmak Þehrinde Þey Olmak)
Sihirli Kutular, Sihirli Deðnekler
Kaybedenler
Þimdiki Zamanda Çok Özel
Dirim Damla


Nezihe ALTUÐ kimdir?

Yýllarca okumayý kendimi hobi, hatta dost edindim. Artýk bu dosta bir dost daha katmak istiyorum ve kendi öykülerimi yazýyorum.

Etkilendiði Yazarlar:
Orhan Pamuk, Oðuz Atay, Dante, Ahmet Hamdi Tanpýnar, Alev Alatlý, Milan Kundera, Kafka, Dostoyevski, Nazým Hikmet, Akþit Göktürk, Mevlana, Çehov, Halid Ziya Uþaklýgül, Yaþar Kemal, Bertol Brecht, Shakespeare, Kemal Tahir, Orhan Kemal, Turgenyev, Gorki, Ba


yazardan son gelenler

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Nezihe ALTUÐ, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.