..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Prensiplerden hoşlanmam. Önyargıları yeğlerim. Daha içtenler. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Hakan Yozcu




11 Nisan 2011
Lefke"de Kahve Sohbeti  
Hakan Yozcu
Sohbet ede ede, güle oynaya gittik. Lefke’ye girdiğimizde bizi yeşillikler karşıladı. Bir tepe üzerine kurulmuş büyük bir belde idi Lefke. Doğrusu benim çok hoşuma gitti. Şehir havası var. Küçük; ama eksik olan pek bir şey yok gibi görünüyor. Şirin, güzel bir yer.


:BCID:
hakan.yozcu@hotmail.com
     
     Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları olarak 2011 Tiyatro Sezonu’nun son günlerinde Sema İslim Utandı’nın yazdığı, İslam Bahçe’nin yönettiği müzikli, danslı, eğlenceli bir komedi olan “Ah Aşk Ah” isimli kabareyi sahneliyoruz.
     Oyunumuz seyirciler tarafından büyük ilgi görüyor. Lefkoşa’da son iki gösterimdeyiz. Sonra turneye çıkacağız. 13 Nisanda Girne GAÜ Spectrum Salonu’ndayız. 15 Nisan Cuma akşamı Güzelyurt AKM’deyiz. 22 Nisanda ise Lefke Belediye Salonu’ndayız.
     Elemanlarımız daha önceden Girne ve Güzelyurt’a gidip afiş ve pankartlarımızı astılar. Bir grup da Lefke’ye gidecek. Önce salonun durumu incelenecek. Salon oyunumuza uygun mu değil mi ona karar verilecek. Sonra da afişler ve broşürler dağıtılacak.
     Lefke’ye oyunumuzun yönetmeni İslam Bahçe, teknik elamanlarımızdan Mustafa Kral, Yalçın Arıcı ile birlikte ben de gittim.
     Lefke uzak bir yerdi benim için. Her zaman gidemiyordum. Bu nedenle çok az sayıda gitmişimdir oraya.
     Sohbet ede ede, güle oynaya gittik. Lefke’ye girdiğimizde bizi yeşillikler karşıladı. Bir tepe üzerine kurulmuş büyük bir belde idi Lefke.
Doğrusu benim çok hoşuma gitti. Şehir havası var. Küçük; ama eksik olan pek bir şey yok gibi görünüyor. Şirin, güzel bir yer.
İnsanları da bir o kadar içten ve misafirperverler.
Salona vardığımızda kimseyi bulamadık. Çünkü o gün grev vardı. Ve tüm belediye çalışanları da greve katılmıştı. Bunu biliyorduk. Hatta telefon da etmiştik. Kimseye de ulaşamamıştık. Ama yine de biz Allah’a sığınıp yola çıkmıştık. Sadece salona bakıp inceleme yapacaktık.
Salonun önüne geldiğimizde orada bulunan bir beye sorduk. “Bura ile kim ilgileniyor?” Bize “Şu anda grev var. Kimseyi bulamazsınız. Ama isterseniz ben size yardımcı olayım” dedi. Biz, salonu görmek istediğimizi, şöyle bir göz atıp inceleyeceğimizi söyledik.
Adam, sağ olsun bizi alıp salona götürdü. “Yetkim yok ama, bir şey diyeceklerini sanmıyorum. Anlayışla karşılarlar” dedi. Bizi salona götürdü.
Burası eski bir sinema idi. Belediye burasını onarıp salon haline getirmiş. Dıştan görüntüsü hiç de fena değil. İçerisi çok karanlık. Arkadaş gidip ışıkları yaktı. Karşımıza güzel bir manzara çıktı. Salon koltuklarla döşenmişti. Sahne de yabana atılacak cinsten değildi. Biraz küçüktü ama oyun oynanabilirdi.
Yönetmen İslam Bahçe “olur” dedi. Işıkçımız Mustafa Kral, “Ben planımı kurdum. Siz onaylarsanız hazırım” dedi. Biz de onayladık. “Tamam” diyerek dışarı çıktık.
Yukarı da Asmalı Kahve vardı. Oraya gittik. Bir kaç kişilik grup sohbet ediyordu. Bizleri görünce hepsi ayağa kalktı. Buyur ettiler. Doğrusu çok misafirperver idiler. Çok hoşuma gittiler.
Sohbetleri futbol üzerineydi. İki yaşlı vardı. Gençliklerinde Lefke Futbol Takımında oynamışlar. Benim Mağusa’dan geldiğimi duyunca başladılar anlatmaya: “Mağusa’da maçtayık. Hisarlarda oynarık. Galligaların zamanı. Gavorkana seyirciler bize durmadan laf atar. Bu, bembeyaz bir yüze sahip. Süt gibi. Ona durmadan söylenirler. Bana laf attılar. Gızdım. Koştum seyircilere, bağırdım çağırdım. Güldüler. Sonra alkışladılar. Gavorkana Mağusa seyircisini hiç unutmam.”
Futbol muhabbeti uzadıkça uzadı. Yaşlı futbolcular büyük bir keyifle anlatıyorlardı o günleri. Diğeri başladı söze: “Biz Elyelilerle daha eyi anlaşırık. Onların düşmesini istemeyik. Gaziveranlılarınan annaşamayık. Onlar bizi kolayınan yenemezler. Bir sezon, ya Elye, ya da Gaziveran küme düşecek. Elye’yinan oynarık. Son maç. Adamlara bırahırık bırahırık atamazlar oğlum. Penalti yaptık. Kalecimiz dedi, topu sol tarafa atasınız. Gendi yattı sağ tarafa. Ahmak da gitti, topu sağ tarafa çekti. Kaleciden döndü. Bakarık olmaz. Atamazlar, en son biz kendi kendimize attık golü. Adamları küme düşürmedik.”
Öğle üzeri idi. Hemen yanda kebapçı vardı. Bizi kebapa davet etti. “Buyrun arkadaşlar. Yeylim.”dedi. Yolumuz uzak olduğu için kalkmamız gerekiyordu. Kahvelerimizi içtik. Sağ olsunlar hepsi de kahveyi ödemek için harekete geçtiler. “Ben ödeyeyim, ben ödeyeyim” diye büyük bir misafirperverlik örneği gösterdiler.
Biz, afiş ve broşürlerimizden de bıraktık. “Belediye görevlilerine verebilirseniz memnun oluruz” dedik. “Merak etmeyin siz” dediler.
Arabalara binip ayrılırken hemen oracıkta bir çok afişimizin duvarları ve camları süslediğini gördük.
Gerçekten ben Lefkelileri çok misafirperver, çok içten, çok samimi olarak gördüm.
Umarım oyunumuza da gereken ilgiyi gösterirler.
Bütün Lefkelileri oyunumuza bekliyoruz.


     



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Girne’de Kahve İçimi
Ben Olsam
Meyhi Keyf
Muhtarlarımızın İstekleri
önce Sağlık
Nkl Sanat Gecesi
Mehmet Ersöz’ün Ardından
İnsan Azim Ederse
Müjgan ve Naile Hanım’ları Ağırladık
ve Nihayet Su Damladı

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Mavi Köşk" Yazısı
Kıbrıs'ın İlk Yerli Komedi Filmi
Kadın Olmak Zordur
Öyle Bir Dünyada Yaşıyoruz Ki!
İstanbul Notları
Nerede O Eski Ramazanlar?
güvercinlik’te Hafta Sonu
Farklı Bir Yönetici,
"Kod Adı Venüs" Getto Çadırları
ipek Amber İle Gurur Duyduk

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kara Güzel [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Vakit Gelince [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.