..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Düþgücü güzelliði, adaleti, mutluluðu yaratýr. -Pascal
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Sinema ve Televizyon
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri

Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  

Santaronide Bu Kaçýncý Senfoni
Mesut Kuntan
Þiir > Yaþam

Diyorsun ya, Kýyýlarým, eteklerine sarýlmadan Deli fýrtýnalar, diner bakýþlarýnda Kirpiðin arasýndan, süzülür mehtap Gözü nemli ürkek, çocuk edalarýnda Yalan! Yýldýzlardan kalplere düþen Notasýz bestenin sahibi Anmayýn o yalancý þairleri Eðin, kýrýn, yakýn kalemlerini Diyorsun ya, Gün ayar ya, o an aklýna Sonradan gelir cevaplar Dün, bugün den ziyan olur Hayýrsýz boþ bu telaþlar Yalan! Öyle savrulsun da, sarsýn tenimi

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Sinema ve Televizyon
61 
 Medya Kaçýncý Kuvvet?  (Fuat Türker)

"Televizyon ne derse onu yapmaya baþladýnýz. Onun gösterdiði gibi giyiniyor, onun gösterdiklerini yiyorsunuz. Çocuklarýnýzý onun dediði gibi yetiþtiriyorsunuz; hatta onun istediði gibi düþünüyorsunuz. Allah aþkýna, sizler gerçeksiniz! Hayali olan ekrandakiler…”
62 
 Suçlu Çocuk Girdabý "Tanrý Kent / Cidade de Deus"  (rey'an yüksel)

Koca bir girdap Tanrý Kent . 80'li yýllarda Rio'nun en tehlikeli bölgesi haline gelen Tanrý Kent aslýnda yoksullarý kent merkezinden uzaklaþtýrmak için 60'larda inþasýna baþlanan bir mahalle, doðduklarý andan itibaren çocuklarýn birer suçluya dönmeleri g
63 
 "Sýnav" Hedefi Olmayan Ok  (osman tatlý)

Eðitim, bir düþünüþ biçimi; duygunun karanlýktaki rehberi; eylemin öncüsü. Eðitim insanlarýn hayatlarýný inþa ettikleri iskeletin projesidir. Eðitim dünyaya açýlan gözlerin ýþýltýsý, umududur. Eðitim insanýn kendi benliðinde bir bilinç oluþturma sürecidir…
64 
 Televole Yüzünden Bu Çocuklar Bu Hale Geldi  (Kâmuran Esen)

Mudurnulu bir babaannenin sýzlanýþý:
65 
 "Muhteþem Yüzyýl"  (Þevket Baþýbüyük)

Yüzyýl' dizisini her izlediðimde kan beynime sýçrýyor, tansiyonlarým bilmem kaç derecelere fýrlayýveriyor. Ýki elimi yumruk yaparak, ‘600 yýl boyunca üç kýtaya hükmetmiþ ecdadýmýz bu hakareti, bu ihaneti asla hak etmemiþtir’ þeklinde kendi kendime baðýrarak, kime salladýðýmý bilmeden; rasgele boþluðu yumruklayýp duruyorum. Çünkü Harem, Harem’i hiç görmemiþ bazý yabancý yazarlarýn romanlarýnda tasvir ettikleri gibi deðildir. Harem-i hümâyûn: duvarlarla çevrili, dünyanýn en güzel kadýnlarýnýn padiþahýn gönlünü almak için birbiri ile yarýþtýðý, en büyük dedikodu ve entrikalarýn döndüðü, en acýmasýz cinayetlerin iþlendiði bir “Altýn Kafes” asla deðildir…
66 
 Teþekkürler Ebru Gündeþ  (BÝNNUR EDÝSAN)

Uzun süredir televizyonda,klip yarýþlarýný izlemiyordum..takip etme þansýmda olmadý!..Duydum ki Ebru Gündeþ’in yeni bir klipi varmýþ..
67 
 Hotel Rwanda  (osman tatlý)

Güç, üstünlüðün ifadesi olmasýnýn yanýnda kültürel ve siyasi geliþmelere yön verilmesiyle kendini hissettirir. Gücü temsil edenlerin yaþattýklarý ya da yaþananlara karþý duruþlarý genelde olaylarýn yaþadýðý dönem içinde olaylarýn gündeme gelmemesi ve geliþmelere duyarsýz dururlar. Olaylar gündem olsa da geliþmelere yön vererek durumu lehlerine çevirirler. Kitlelerin ilgisizliði ve bilgisizliðinden yararlanýlarak ellerindeki araçlarla zihinleri kontrol altýna alýrlar. Kitlelerin olaylara nasýl yaklaþmasý, olaylar karþýsýnda neler hissetmesi gerektiðini sinema yoluyla empoze ederler. Bu durumun sadece zihinlerin kontrol edilmesi olmadýðýnýn kanýtý, seyircilerin yaþanan acýlara, katliamlara duyarsýz kalýþlarýdýr.
68 
 Þimdi de Fatih Sultan!..  (Þevket Baþýbüyük)

Dün, “Muhteþem Yüzyýl” dizisiyle Kanuni Sultan Süleyman’dý, þimdi de Fatih Sultan… Kim bilir sýrada daha kimler ve neler var? Þimdiden büyük tartýþmalarýn sinyalini veren bu kitap henüz çýkmamýþ ancak anlaþýlan o ki; birileri bizden bizim Fatih’i de çalmak istiyor, sanat adý altýnda, birçok deðerlerimizi çaldýklarý gibi…
69 
 Transamerica  (rey'an yüksel)

Transamerica bir yol öyküsü, bir geçiþ öyküsü. Hem erkeklikten kadýnlýða geçisin, hem baba/anne(ya da kýsaca "banne") -oðul geçiþinin, hem baba-anne-kýz/oðul (ya da kýsaca “koðul”), hem de koskoca bir ülkeyi doðudan batýya geçiþin öyküsü.
70 
 Sinemanýn Ýletiþim Engelleri  (Mikail Boz)

Sinemanýn kitle iletiþim aracý ve bir sanat olarak karþýlaþtýðý iletiþim engelleri nelerdir? Bu yazýda film ve seyirci arasýndaki sinemasal iletiþim engelleri tanýmlanmaya ve bunlarýn nasýl aþýlacaðý üzere fikirler geliþtirilmeye çalýþýlmýþtýr.
71 
 Fetih 1453 Gösterimde  (Müþerref ÖZDAÞ)

17 milyon dolarlýk bütçesi olan,16 bin yardýmcý oyuncunun rol aldýðý ve oyuncularýn kýyafetleri için 44 bin metrekare kumaþ kullanýldýðý, 5 bin metrekarelik kapalý stüdyoda dekor hazýrlandýðý, özel olarak 10 bin silah ve silah aksesuvarý üretildiði ,dekor, kostüm ve harika efektlerle bezeli bir Faruk Aksoy filmi... Özellikle filmin 2. yarýsýnda mükemmellik daha ön plandaydý, tavsiyemdir. Yaklaþýk 3 yýllýk bir emek ve profesyonellik örneði...
72 
 Konumuz Televizyon  (Kâmuran Esen)

Diyeceksiniz ki:” Televizyon izlemeye mecbur deðilsin. Ýstemiyorsan izleme.” Keþke o kadar basit olsa. Bu neye benziyor biliyor musunuz? Aile fertlerinden biriyle hiç yüzyüze gelmemeye, onunla konuþmamaya benziyor. Hem ayný evi paylaþaca
73 
 Köstebekgiller: Çocuklara Algý Oyunu  (osman tatlý)

Her çizgi film, kendi merkezine bir mesaj alýr ve bunu çocuklarýn sofrasýna kor. Belki çocuklar hepsini yiyemez ama tadýný alýrlar. Çizgi filmlerin mantýðýnda bu yeterlidir. Çocuklar tadýný alsýnlar, gerisini nasýl olsa getirirler. Çocuklarýn ayný çizgi filmi izleme ýsrarýn altýnda bu tat alma yatar
74 
 Cnn Türk'e Yakýþmadý!  (Nükhet Everi)

17 Ekim 2004 Pazar gününden itibaren yýllardýr vazgeçilmezler listemin en baþlarýnda olan CNN TÜRK televizyon kanalýna ekran kararttýrýyor, CNN TÜRK radyosunu da kapatýyorum. Artýk ikisini de boykot ediyorum, bundan sonra ne izleyeceðim ne de dinleyeceðim
75 
 Toplumda Ahlaksýzlýk Nasýl Özendiriliyor? - II  (Fuat Türker)

Televizyon programlarýnda ve magazin dergilerinde , her tür ahlaksýzlýk sergilenir, yolsuzluk yapanlar, eþcinseller kýsaca ahlaki deðerlerden uzak kiþiler özenilecek kimselermiþ gibi tanýtýlýr ve karanlýk yaþamlarý çekici gösterilmeye çalýþýlýr. Bu kimselerin ahlaksýzlýklarý cesaret ve modernlik olarak adlandýrýlýr. Reklam, sinema, edebiyat, mizah gibi kültürel araçlarda hep ayný mesajlar iþlenir, toplumlar din ahlakýnýn deðerlerini göz ardý etmeye, inançsýzlýk ve ahlaksýzlýða özendirilir.
76 
 Bir Playboyun Aþkýyla Kitlelerin Aldatýlmasý  (osman tatlý)

Aþk kirlendi. Kirletenlerde oturmuþ hallerine aðlýyor. Saç baþ yoluyor. Sessizliklerine bürünmüþ, aþkýn tekrar kucaklarýna düþmesini bekliyor. Aþkýn nasýl kirlendiði her bireyin yaþadýðý hikâyelerde saklý. Ama ilginçtir, bütün aþk hikâyelerinde aþkýn renkleri farklý, kokularý ayný. Aþk hikâyesi olanlar, aþký yaþadýlar mý yoksa aþkla mý karþýlaþtýlar bilinmez
77 
 Veda'nýn Ardýndan  (Müþerref ÖZDAÞ)

‘’ Sen bize veda ettin ama Türk milleti olarak biz sana hiç veda etmeyeceðiz.’’
78 
 Ýþte Trt Farký / Eleþtiri  (Kâmuran Esen)

Teþekkürler TRT.
79 
 Nurdan Tümbek Tekeoðlu"yla "Öyle Sevdim ki Seni" Filmi Üzerine…  (M.NÝHAT MALKOÇ)

Aslen 1965, Ýstanbul doðumluyum. Avusturya Lisesi’ni, sonrasýnda ise Boðaziçi Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nü bitirdim. 40’ýma doðru Metro AG’nin Türkiye Temsilcilik görevini yürütürken, Marmara Üniversitesi’nde Üretim Yönetimi ve Pazarlama alanýnda yüksek lisans ve doktora yaptým. 1988- 2013 yýllarý arasýnda Galleria, Ram Dýþ Ticaret, Geliþim Yayýnlarý, Güneþ Gazetesi, Turquoise Dergisi, Egebank, Garanti Bankasý, Bayraktar Holding, Siemens, Ritz Carlton, Metro AG gibi firmalarda orta ve üst yöneticilik kademelerinde çalýþtým. 1983-1988 yýllarý arasýnda okuduðum Boðaziçi Üniversitesi’nde daha sonra çalýþmaya devam ettim. Profesyonelliðin ilkelerini öðrencilik yýllarýnda çalýþtýðým Tekfen, Vip,Vizitur, Setur, Entaþ, Ufaþ gibi firmalarda yarý zamanlý çalýþarak öðrendim. 2010 yýlýnda Ýstanbul Aydýn Üniversitesi’ne yardýmcý doçent olarak atandým ve 2012’de de Okan Üniversitesi’ne Ýþ Geliþtirme Direktörü ve yardýmcý doçent olarak transfer oldum. Ayný zamanda eþimle ortaðý olduðum Medya Ton Ltd. isimli þirketimizle belgesel ve uzun metrajlý film üretimi de gerçekleþtiriyoruz. Toplumsal sorunlara vurgu yaptýðýmýz ilk filmimiz Ýfakat ile yurtdýþý ve Türkiye’de birçok ödüller aldýk. Þimdi de 3 yýldýr çalýþmalarý süren “Öyle Sevdim Ki Seni” isimli filmimizin çekimleri için Trabzon’dayýz. Medya Ton isimli þirketimiz ile Cisco, Praktiker, Arkas gibi þirketlerin kurumsal dergilerini eþim Orhan Tekeoðlu üretirken , ben de Alman kökenli Foreverclean Ltd., RWE, Tisva gibi kuruluþlara iletiþim ve iþ geliþtirme danýþmanlýðý yaptým. Sivil toplum çalýþmalarýný da severek yapýyorum. Rotaryenim. Alman-Türk Ticaret Odasý’nda, Kagider’de, Bümed ve ALD’de üyeliklerim var ve Türsak’ta Baþkan Yardýmcýsýyým.
80 
 Kader  (Barýþ Saydam)

Aþkýn ve tutkunun kan kýrmýzý akarak, insanlarý kesip geçtiði ve yürekleri daðladýðý Kader, varolmanýn dayanýlmaz hafifliðini beyazperdede en etkileyici biçimde sunarken, insanoðlunun da en yaman duygularýný dillendirmekten geri durmuyor.

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Yasak Ayva Yenir mi
Ahmet Zeytinci
Eleþtiri > Sinema ve Televizyon
Yan Yattý Çamura Battý Haberleri
Ahmet Zeytinci
Eleþtiri > Sinema ve Televizyon
Kurtlarýn Yavrularý
Ahmet Zeytinci
Eleþtiri > Sinema ve Televizyon
Bize: "Bol Acýlý" Aþk Lütfen…
Yûþa Irmak
Eleþtiri > Sinema ve Televizyon
Uyusun da Büyüsün Niiinniii
Ahmet Zeytinci
Eleþtiri > Sinema ve Televizyon
25. Saat Filmi
Yûþa Irmak
Eleþtiri > Sinema ve Televizyon
Yatakodasýnda (In The Bedroom 2001)
Yûþa Irmak
Eleþtiri > Sinema ve Televizyon
Yeniden Sev Beni (Reconstruction 2003)
Yûþa Irmak
Eleþtiri > Sinema ve Televizyon

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © , 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.