Öylesine ciddiye alacaksın ki yaşamayı, yetmişinde bile mesela zeytin dikeceksin. -Nâzım Hikmet |
|
||||||||||
|
Bir hain pusu yapıldı askerime Demek şehit oldun, alamazsın teskere Onüç yiğit demek yere serildi yazık Anasına yazık ah, babasına yazık Ah sizleri nasıl toprağa vereyim Elimde olsa size şu canı vereyim Kara toprağa düşmüş olmuş al Yazık mehmedimin üstünde hilal Acı haberi geldi canlar acıyor Ah yara ki içten içe kanıyor Ölüm sizi kucağına aldı demek Mehmet demek vatan demek Musalla taşında kefenin bayrak Nurun beyaz mı beyaz, ak, pak Allahım şimdi al onu cennetine Uyusa da orda, devam eder ibadetine Ah yürek yaralı mı yaralı Mehmedimin bahtı karalı Vatan sizi unutmaz ne mümkün, Allah bir, bayrak bir bu ülkün Yıkamaya gerek yok, aldın sen abdesttini Kanınla aldın, şehadet şerbetini Son yolculuk sizin kutsal mekan Son yolculuk sizin kutsal kan Haşa siz şehitsiniz bilin Makberde rahat uyu korkuyu silin Siz can verdiniz vatan sağ olsun Şehitlik ne güzel bizi de bulsun Herkes okusun ruhuma fatiha On üç şehit verdik bu vatana Hep verdik şehidi bu bitmeyecek Vatan sayenizde Mehmetçik rahat edecek Vatanda bir karış toprak size Mehmetçik düşmanı getirdi dize Bu nöbettir son olmayacak Vatan tabi askersiz, sahipsiz kılmayacak Makberi derin kaz askerim rahat uyusun Sen fatihlere eş, kanuni soyusun Atan da senin gibi çok savaştı İnan bilesin o çok engelleri aştı Yürü asker ey şehit ol, vatan sağ olsun Uyu ey asker rahat uyu vatan sağ olsun (Serdar Sayıl-2007)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © serdar sayıl , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |