|
Deneme Kümeleri (Toplam 8823 Deneme, son bir ayda 211 yeni Deneme) |
Anýlar (8) |
Din (9) |
Doða ve Dünya (7) |
Düþler (39) |
Estetik (2) |
Gelecek |
Gülmece (Mizah) (1) |
Günlük Olaylar (5) |
Ýliþkiler (17) |
Ýnternet (1) |
Ýstanbul (2) |
Ýtiraflar (4) |
Meslekler & Ýþ Yaþamý |
Modernizm |
Post-Modernizm (1) |
Sanat (1) |
Sevgi ve Aþk (34) |
Toplum (14) |
Türkiye (4) |
Unutulamayan Dönemler (2) |
Uzay |
Yapýtlar (1) |
Yaþam (36) |
Yazarlar ve Þairler (4) |
Yerler (1) |
Yüzleþme (18) |
Denemede
Ýlk Yirmi |
1
|
|
|
 |
RÜYA ÇÖZÜMLEMEK |
|
2
|
|
|
 |
Çoðumuz için ev, sadece bir evin içi deðil, bir mahalle, kasaba, köy veya bir adadýr.. Hatta milyon metre karelik bir memleket topraðý.. |
|
3
|
|
|
 |
Sadece canlýlar mý ölür, peki ya kitaplar? Kitaplarýn da bir ruhu yok mudur?
Kitap sektörünün ve yayýncýlýðýn zor günler geçirdiði günümüzde, acilen bir þeyler yapýlmazsa eðer kitaplar ölecek ve kültür büyük bir darbe görecektir. Kitaplarýn ölmesi demek, toplumun hafýzasýnýn ölmesi demektir ki bu da ciddi bir zihin krizi yaratýr. Bizler sadece iklim krizi ve küresel salgýnlar deðil farkýna varamasak da, zihin krizleri ve teknolojik salgýnlar da yaþarýz. Kitapsýz kalan bir milletin hayat damarlarý yavaþ yavaþ kurur ve fikir yakýtýyla aydýnlanamayan beyinler gün geçtikçe karanlýklarda boðulmaya baþlar. Buna ben ‘’modern cehalet’’ adýný veriyorum. Bizler kitaplardan uzaklaþýp modern çaðýn cahilleri hâline gelirsek eðer, geçmiþle baðlarýmýz kopar; kültürel mirasýmýz ve geleneklerimiz yok olmaya baþlar, düþünce ve bilinç eksenimiz ise gittikçe daralýr.hâlde -kitaplar ölmesin, fikirler ve eserler silinmesin- parolasýyla çýktýðým bu yolda hem bu projeme hem de doðaya katký saðlayacaðýný düþündüðüm projeme destek veriniz ki güçlü bir sinerjiyle saðlam köprüler kurup geleceðimizi koruyabilelim.
Tüm bu önemli noktalardan hareketle ve çok daha güçlü bir sesle diyoruz ki: ‘’Kitaplar ölmesin, fikirler ve eserler silinmesin’’
Yolu kitaptan geçen herkesle bir gün bir yerlerde görüþmemiz ve sinerji yaratmamýz dileðiyle...
Haydi katýlýn bize, kitap ve doða sevgisiyle el ele, gayece.
Gaye Dilek GEZER. (Kitap kalpler)
|
|
4
|
|
|
 |
Yaþamak yazmak, yazmak ise yaþamaktýr. |
|
5
|
|
|
 |
Umarým ben ölmeden insanlýk dirilir. |
|
6
|
|
|
 |
Sanýyorum Ýslam’ýn iç sesi, yeryüzünün halifesi olan insanýn, Allah için yaratýldýðýný, geri kalan her þeyin de insan için yaratýldýðýný fýsýldýyor hepimize.. |
|
7
|
|
|
 |
Önceki yazýmda sýnýrsýzlýk kavramýndan bahsetmiþtim. Bunu sonsuzluk kavramý ile eþanlamlý kullanmýþtým. Ama üzerinde biraz düþününce ve eski bir kitabý tekrar okuyunca farkettimki ayný þey deðiller. |
|
8
|
|
|
 |
Bilgi çaðýna girdiðimiz geçen yüzyýlda bilginin ve aklýn uðradýðý ihaneti görmek, çok hüzünlendiriyor beni. Yaþantýsýyla, sözleriyle “çaðdaþ ve modern” olduðunu iddia eden insanlar, bilgi ve bilgiyi kullanmaya bir sokak kedisi kadar deðer vermiyor. |
|
9
|
|
|
 |
Oysa kadýnýn elinin deðdiði yer güzelleþirdi. Kadýn, erkek hiç farketmiyor teröre her kim bulaþmýþsa insan asla deðil. Ýnsan dediðin merhametlidir. Bunlar ise cani. |
|
10
|
|
|
 |
Yakup Kadri Karaosmanoðlu’nun “Hep O Þarký”sýný okudukça, “Roman” diyordum kendi kendime, “silinip gitmiþ, herkesin artýk unutmuþ olduðu acýlarý anlatmalý…” Niye peki? Vallahi hiç bilmiyordum niyesini, nedenini, nasýlýný… Baþkalarýnýn fark etmediði, hissedemediði acýlarý yüzlerine çarpmak hoþuma gidiyordu belki de kim bilir… |
|
11
|
|
|
 |
Zaman çok uzaklarda deðil soluklandýðýn anda. |
|
12
|
|
|
 |
Bu gün 19 Eylül Gaziler Günü. Bildiðim kadarý ile Ýstiklal Savaþý gazilerimizin hiç biri kalmadý hayatta. Bir iki tanesini üç beþ sene önce televizyonlara da çýkarmýþlardý. Aksakallý, onlarca oðlu, torunu torbasý olan, nur yüzlü, buram buram Anadolu kokan dedelerimiz, mübarek insanlar. Onlara çok þeyler borçluyuz. Hayatýmýzý, namusumuzu, vatanýmýzý, geleceðimizi, cumhuriyetimizi...
|
|
13
|
|
|
 |
Bir edebiyat sitesine ilk þiirimi astýðým 18 Ocak 2009 tarihidir. O zamana kadar yazdýðým þiir sayýsý yirmi ya da bilemedin yirmi beþ kadardýr... Hani der ya merhum Aziz Nesin ''Türkiye de her üç kiþiden dördü þairdir diye.'' kýsmen de doðrudur. Rahmetli Bedri Rahmi'de ''Þairim, Zifiri karanlýkta gelse þiirin hasý, Ayak seslerinden tanýrým. Ne zaman bir köy türküsü duysam, Þairliðimden utanýrým.'' demiþ... Aslýnda bu cümle benim gönlümde birinci cümleden daha fazla yer edinir...
Günümüz yazarlarýnýn yüz tanesinin en az doksan doksan beþi, araþtýrýn bakýn ilk defa þiirle baþlamýþlardýr yazýn serüvenine... Biz de o tanýnmýþ edebiyat sitesine ilk þiirimizi asýnca, koltuklarýmýz biraz kabarýr gibi olmuþtu. O içimizdeki geveze ses durmadan söyleniyordu. ''Tabi oðlum ilk þiiri ile bu kadar popüler olan var mý, breh breh ne yazarým ama, daha da güzellerini þýppadanak yazacaðým, hem de görsünler ben nasýl bir þairim, kitap teklifleri de gelir yakýnda aslansýn sen Ahmet aslansýn, aslaným yani ben.'' Böyle düþünceler varken kafamda, site yöneticisinden kýsa bir mesaj ''Daha düzenli, düzeyli ve itinalý emek ürünü þiirlerinizi de bekleriz Ahmet bey.'' |
|
14
|
|
|
 |
Herkesin hak ettiðini vakti zamaný geldiðinde Hakk’tan bulmasý dileðiyle… Hepsi bu… |
|
15
|
|
|
 |
Olasýlýklar evreninde varolma çabasý. |
|
16
|
|
|
 |
Bazý þeyler daha güzel baþka türlü anlatýlamaz. |
|
17
|
|
|
 |
Kapý deyip geçmemek gerek. Her kapý açýlmaz, her kapýdan da girilmez. |
|
18
|
|
|
 |
Düþündüðünde Yunus’un zamanýný yedi Taptuk Emre
Yetmez idi herkes gibi Yunus’a da söylediði masallar ile
Haliyle her Ademoðlu yaþar bu hayatý kendi bildiði ile
Gün sonunda sonuna kadar ilerlemeli güvendikleri ile |
|
19
|
|
|
 |
Pazarda ve markette sebze ve meyve alýrken ‘doðal’ olanýný arýyor,
hýzlý büyüme seansýna maruz kalmýþ hormonlularýndan kaçmaya çalýþýyoruz.
Niye ? Çünkü biliyoruzki onu pre-matüre olarak sofralarýmýza sunan katkýlý karýþýmlar
vücudumuza sirayet ettiðinde yýllar içinde bizde tamiri mümkün olmayan arýzalara yol açacaklar, |
|
20
|
|
|
 |
Beklenti arttýðýnda mutsuzluk çoðalýr mý? Olabilir, ama umudun kaybolduðu nokta daha çok mantýksal olarak ilgi kurduðumuz ahlaki ve inanýþ sisteminin beklediðimiz gibi sonuç vermemesinden kaynaklanýyor olabilir. |
|
|
|