..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşam ciddi, sanat neşelidir. -Schiller
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
İzEdebiyat - Bilimsel
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri

Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  

Hatırlama Yolculuğu
Aysel AKSÜMER
Deneme > Yüzleşme

"Normal" veya "anormal davranış"ın tanımı tamamen kişiye özel. Esas olan TDK'daki anlamları ama gel de bu sözcükleri gerçek hayat cümlesinin içinde fiilen kullan. Elbette ki mümkün değil. Bize aykırı gelen tavır ve davranışlar bir diğerinin normali oluveriyor. Şu sıralar hayat pahalılığına karşı "ne ucuz ki artık?" tepkisi, davranışlar için de "Kim normal ki?" repliğine dönüştü. Dünyayı saran pandemi illeti, garip giden akışın seyrini bi

[DEVAMI]




Arama Motoru

Bilimsel Kümeleri (Toplam 220 Bilimsel, son bir ayda 6 yeni Bilimsel)
21. Yüzyıl
Akımlar
Biçimler
Bitkibilim
Çevrebilim
Dilbilim
Dinbilim (2)
Estetik
Felsefe (2)
Fizik (2)
İnternet
Kimya
Politika
Ruhbilim
Suçbilim
Tıp
Tüze Felsefesi (Hukuk)
Uzaybilim

Bilimselde İlk Yirmi
 Kopya Yapılar 1  (Bayram Kaya)
Felsefe

Hiç kuşkusuz ki canlı veya cansızlar nötr durumuyla en az bir enerji tüketimi içinde olurlar. Evrendeki yıldızlar, kara delikler gibi enerjisi çok çok artmış enerji öbekleri, nötr veya düzenli yapıların enerji verici beslenim kaynağıdırlar.
 Kuantum Maceram  (Gökhan)
Fizik

Bu yazıya bilimsel denemez sanıyorum. Sadece bir denememi anlattım.
 Bir Ahlak ve Vicdan Sorunu Olan Utanç 1  (Bayram Kaya)
Felsefe

"Servet düşmanı, millet düşmanı, ezan, bayrak düşmanı" diye gruba bağlılık duygularınızı bilişsel düzeyde azalttıkları gibi; Yine "vatan sevgisi, millet sevgisi ölürsem cennetliğim gibi şehitlik" söylemleriyle gruba bağlılık temelli utanma duygularınızı bilişsel olarak çoğaltırlar.
 İttifaklar Birer Referans Noktasıydılar 68  (Bayram Kaya)
Felsefe

Yüksek potansiyelin düşük enerjili (açlık veya boşluk) alana doğru olan akışı nedenle yüksek enerji burada açlık gibi bir parça belirişler (enerji zayıflığı olmakla) eksiği tamamlayacak yeni bir olgu ve olayların biçimlenişine yönelmekle hayat, (açlığın, olgu ve olay) doygunluğuna (şarjına) dönüşür.
 Sreç Başlatan Yapı 2  (Bayram Kaya)
Felsefe

El mana anlayışı içinde eksik olan “ortaklaşmaydı. Ortaklaşma süreci zaten doğaya yönelimle olan kişilerin “yönelimle olan eylemlerini” ortak aştırıyordu. Ortaklaşma karşılıklı olarak kişilerin eksiğini birbirinde tamam ettiği süreçlerdi. Ortaklaştırma kendi kendisini başlatan ve kendi kendisini devam ettiren süreçti.
 Erdoğan Neden Muhteşem?  (Yûşa Irmak)
Politika

2023 seçimleri yaklaştıkça Türkiye’de muhalif siyasi partiler de Erdoğan başta olmak üzere, Ak Parti’ye karşı saldırıların dozunu arttırmaya başladı. Peki nasıl oluyor da onca saldırı ve itibar suikastlarına rağmen Erdoğan kan kaybetmiyor, tersine güçlenmeye devam ediyor?
 Kopya Yapılar 4  (Bayram Kaya)
Felsefe

Yazı tura gibi para fırlatma örneği makro durumu değiştirmez. Oysa para atma yerine iki atomu sürecin içine dâhil edersek atomlar girişir. Girişme sonrasında mikro durum, yani öz değişir.
 Kopya Yapılar 2  (Bayram Kaya)
Felsefe

Cansızlar elektron transferli "+ ve - yük bağlamında ve moleküler bağlamla" aktif veya inaktif düzenli olup "seçici" olmaya hem pasif hem de aktif eylemleriyle yönelimlidirler.
 El Felsefesi ve Tarihsel Yaratılış 14  (Bayram Kaya)
Felsefe

Eşitleşme yansımasında MÖ. 73 de Spartaküs gibi, MS.840-886 yılları arasında kuzey Afrika ve Irakta Abbasi Halifelerine karşı başlatılan zenc ayaklanması gibi "dirençler" çıkacaktı. Biat yansımasında kadere boyun eğişin tevekkülü çıkacaktı.
10 
 Emperyalizmin Oyunları  (Ahmet Zeytinci)
Politika

Emperyalistler ve baş emperyalist Sam Amca ve aveneleri uzuneşek oynamayı çok severler. Uzun eşek oyununda Sam Amca yastık olur ve mazlum milletlerde başlarını birbirlerinin bacak arasına geçirerek altta kalırlar, her zaman üste çıkma umutları olsa da genellikle alttadırlar. Sam Amcanın aveneleri tek tek alttakilerin üstüne atlarlar. Daha sonra o bilindik cümleleri söylerler ''Pensilvanya İmamı alttan verir samanı üstten çıkar dumanı çattı pattı kaç attı.'' Altta ki vatandaşlar çoğu zaman çatıp patıp söylenen sayıyı bilemezler... Uzun eşek oyunu böylece sürer gider. Yastık bazen değişir, oraya başka başka biri gelir, ama sonuç değişmez...
11 
 İttifaklar Birer Referans Noktasıydılar 69  (Bayram Kaya)
Felsefe

Bilgi, buluş, tasarım, araştırma geliştirme şu veya bu biçimde, eninde sonunda insanlığın gelişmesi ve insanlığın kullanımı oluyordular. Üretim hareketi olan eylemler, kişisi aklı, kolektif aklı, teknik teknolojileri etkiliyordu. Kişisi akıl ve kolektif akıl da; üretimi, bilişi, buluşu ve teknolojik eylemleri etkiliyordu. Bunlar bir sarmal ve zorunlu olarak karşılıklı bağıntı girişmeydiler.
12 
 İttifaklar Birer Referans Noktasıydılar 66  (Bayram Kaya)
Felsefe

Buradaki köşkerlerin tarımcıları giydirmesi. Tarımcıların da köşkerleri beslemesindeki MANA anlayışı vicdani değer yargısı içinde adalet, sadaka, acıma, lütfetme, velinimeti olma, hayır dua alma gibi köleleşişi absürt anlamlarıyla, yoktular.
13 
 El Felsefesi ve Tarihsel Yaratılış 5  (Bayram Kaya)
Felsefe

Yani oyuk eylemi tekrar oturulmayı çağırır. Bu olgu da öz yineli hareketlerin temelidir. Bu kendisini çağıran temel üzerine bindirişler yapılır. Nötr olmuş ikili durum yüklerine dıştan bir kuvvet uygularsanız nötr durumlu yükün biri nötrlükten ayrılıp bir alan içinde gider.
14 
 El Felsefesi ve Tarihsel Yaratılış 6  (Bayram Kaya)
Felsefe

Doyma hali zamanla ve türlü enerji sarfları nedenle eksilir. Boşalır. Bileşenlerine ayrışır. yani eksilme; boşalma, acıkma olarak ayrışır. Her iki tür belirme uyarılmış iyon hareketidir. İyonize eylemler seçme ayıklama yapacak çekme-itme yapmanın iyon hareketine dönüşürler.
15 
 İttifaklar İrer Referans Noktasıydılar 80  (Bayram Kaya)
Felsefe

Burada bir geri bağlanım yapıp şunu da belirtmeden geçemeyeceğim. Kolektif alan oluşurken kişinin bir birim ve beş parçalı bitişik zamanı tek tek düzenlemeye tabi olur. Beş parçalı zaman tek tek eş güdümle başlayan zamana dönüşür. İşte tekil kişiler üzerindeki beş parçalı bitişik zaman, kolektif alan içinde ayrı ayrı zaman olgularına dönüşecekti. Ayrı ayrı ama birbirine bağıl oluşan bu olgular tek tek savunmacı, bakıcı, avcı gibi isim alacaktı. Hem de üreten ilişkinin bileşen ayrılan dağılım yansımaları içinde “daha adı yokken demet edilen ekinin” gibi anlatımlarla süreç isim koymanın ve tekil kişi ile bitişik zamanın kolektif organizasyonla ayrışmanın “yaratılış hikâyelerine” dönüşeceklerdi.
16 
 İttifaklar Birer Referans Noktasıydılar 18  (Bayram Kaya)
Felsefe

Kolektif alan, kendisini özelleştiren iştaha göre bir kezlik dağıtılıyordu. Hikâyeye göre ilk dağıtım sürecinde kolektif güç kimi kişilere verilmişti. Her şey dört dörtlük değildi. Bu eylem alanına göre yaşandıkça aksamaların düşünce, eylem, söylem davranışları ortaya konup geliştirilecekti.
17 
 El Felsefesi ve Tarihsel Yaratılış 17  (Bayram Kaya)
Felsefe

Böylece yükseltgenmekle ayrışan enerji paketleri iş yaptıktan sonra indirgenip ilk durumun nötr haline geçerler (geri bağlanım yaparlar). Ayrışan süreç oyuk ve yük hareketinin tekrar birbirini tamamlamasıyla sonuçlanır.
18 
 İttifaklar Birer Referans Noktasıydılar 65  (Bayram Kaya)
Felsefe

Ne kadar kundura demekten kasıt; kundurayı yapan sektörün nüfus sayısı kadar bir nüfusun besin teminini karşı taraftan buğdayla karşılanması demek olan MANA anlayışıydı. Ya da buğday üreten sektörün nüfus sayısı kadar bir nüfusun kundurasını da kunduracıların sağlayıp giydirme yapacağı MANA anlayışıdır.
19 
 İttifaklar Birer Referans Noktasıydılar 18/2  (Bayram Kaya)
Felsefe

İmanın ilk bildirgesi içinde kölelerin mülk sahibi efendilerine karşı kutsayıcı bir anlayış çerçevesindeki eylemleriyle efendilerine sadık olmaları şarttı. Köleler efendilerine teslim olacaktı. Hem de köle imanı gereği bir köle "teslim olanların ilkiyim" diye övünecekti.
20 
 İttifaklar Birer Referans Noktasıydılar 74  (Bayram Kaya)
Felsefe

El mana anlayışı ideolojik düşünceleriyle kolektif akıldan kopmuştu. Mülk sahibi bazlı söylem ve fiili kolektif alanın merkezine oturtmuştu. Mülk sahibi gibi yanılsamaları nedenle inanıcı düşünce nereden kalkıp; nereye gelmişti? Kolektif alandaki üreten kolektif düşüncelerden kalkıp, sonu gelmez hayallere yelen fikir çıvlaması çıkmazın kısır döngüsü içine gelmişlerdi.




son gelen bilimseller
Kuantum Maceram
Gökhan
Bilimsel > Fizik
Kastımca
Funda PAKTAN
Bilimsel > Felsefe
Kopya Yapılar 4
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Kopya Yapılar 3
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Kopya Yapılar 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Kopya Yapılar 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 



| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Okur Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | Okur Üyeliği | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Sahne Arkası |

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2023 | © Eser sahipleri, 2023
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.