..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kendinden daha uyanık insanları işe aldığın zaman, senin onlardan daha uyanık olduğunu kanıtlamış oluyorsun. -R. H. Grant
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İtiraflar > Birkan ASKAN




16 Aralık 2002
Herşey benim yüzümden../değil..  
Yüzüne karşı değil, yüzündeki karşı kıyıya..

Birkan ASKAN


Herkes sevmez benim kadar bu uzaklığı, /Takvimde koparılmamış günler durur, /Bir çocuk zemheri vakti, /Ben beklerim, /O uyur...


:BDEJ:
Ne seninle, nede benimle başlamayacaktı bu satırlar. Başka düşlere olta atacağım bu gece. Yeni aldığım ayakkabıların canımı acıtması bile daha çok düşündürüyor beni şimdi. Acılar düşündürür kendini.

Düşlerim var elbette, ama ben yokum, içinde birbirimiz olan bütün düşlere. Bu yüzden, birkaç satır şiir yazarak geçiştireceğim bu zamanı ağırlığınca...duracağım kısaca burada. Kısaca içimi parçalayan kelimeler pazarlayacağım bir anlamda..Yüzüne karşı değil, yüzündeki karşı kıyıya. Kendi yüzümle...

Bir yığın işe yaramaz cümle..kamp ateşi yakılmış tenimde yüzüme kapaklanan..alev mavisi bakışlar altında, oldukça eprimiş bir şekilde..duracaksın kısaca orada. Sürekli yüzüme baktığını, sürükleyerek tekrarlama safhasında. Anlamış gibi yapıp, susacağım. Ne sen olacaksın, ne de ben..birarada..Yüzümdeki yüzüne dair..Birkaç kendini bilmez kelime..Nasıl başladığını bilmeden..Kendi yüzünü doğuracak herşey..Hiç yüzünden.

...
Herkes sevmez benim kadar bu uzaklığı, /Takvimde koparılmamış günler durur, /Bir çocuk zemheri vakti, /Ben beklerim, /O uyur...aşk değilse de bu..bilirim benim yüzümden..sonra, sana döner yüzünü zaman, anlatır bana.. iki duvarın kesiştiği noktada, kapatır gözlerimi, dinlerim...

Dağınık bir ev gibi yüzün şimdi, dumanlanmış bir sevişme..ve yüzümde bıraktığın dağınık kırkyama..zamana soğuyan.. Alıntılı bir hayatın, dar koridorlarında yaşamaya dair..kendi halinden içedönük bir ifadeyi değiş-tokuş ederek kimseye göstermeden..Derli-toplu bir sisteme ayakizi bırakmadan, (sistem nedir bilmeden, bilinen sistemden burun bükerek..) usulca terkederek kendini..ve sadece senin gözlerinde yer ettiğimi, düşündürmeden bana bu hayat..terkederek gözlerinden kendimi...yüzümden kovdurana dek..hangi fırtınadan daha sessiz..

Şimdi soğuk mevsimler zamanı..peşinden gidilen bir serüvenin kısık sesleri ardında. Ne çok derdi vardır elle tutulmayan bir yüzün. Herşey onun yüzünden olur, dokunulmayan gözyaşlarını rüzgarda kurutan bir yüzün. Nasıl, niçin, neden sorularını aynalara saklayan bir yüzün. Benim göremediğim, benim dışımda, benden habersiz, onarımsız bir yüzün. Yüzüm kadar acıya dayanıklı. Benim yüzüm.

Herşey benim yüzümden oldu..benim bile ulaşamadığım bir hiç yüzünden..Hiç yüzünü gördün mü, karanlığın.. Kaç kez seviştin hiç yüzünle..Kırılan hayallerinle kaç soğuk odada, kaç kez bir hiç yüzünden barıştın..Sonrasız ve yorgun..kendine ait sandığın gerçek yüzünle..kaç kez karşısına çıktın hayatının, ‘gerçek sevda’ büyüsüne kapılarak..kaç kez öldün hiç yüzünden, benim yüzümden, kendi yüzünden..olmayan..kaç ölüm eder, bu hüzün...

Neden bu kadar düşündürür beni bilemem..gece dediğin zaman, neden gökyüzü soyunur karşımda..aynalarda bir başka bahar..sevdanın anlamına ‘lal öpüşler’ yakışır. Sabahlar senden önce yapar makyajını..senden önce uyanır yüzün..yüzüne, senden önce tarih düşürür zaman...körpe bir utangaçlık ellerin..titredikçe..

Kandırır kendini sonuçta..ne derse kim, kim nasıl emrederse karşısındakine..Ne seninle, nede benimle olmayacaktı..sonuna kadar başlanılan, sonuna kadar gidilemeyen bir gece için. Böyle sonlanmayacaktı yaşanılanlar..(ne kadar yaşanıldı, neden, niçinlerle sürüp giden bir hayata sataşmalar yığıntısı..) Böyle başlamayacaktı iç kanamalar..böyle durmayacaktı..

Şimdi, bu çıplaklık giyinilmez bir hiç yüzünden..benim yüzümden değil, yüzümdeki yüzünden..iğnelenen acılarla..birikerek daha da acıtan tarafından.. Usulca yoruluyorum zamana, /Acelem yok, /Sokak aralarında düşürdüğüm cümleler var, /Kaybettiğim baştan...

Belki de bu yüzden..Hızlı geçilen bir hayatın, seyrekleşen takıntısında yakıştırıldı bize yaşamak..Yenik sayılmadıkça, uzak olsa da umutlar..birgün belki diyerek..hangi yüzle..

Ne seninle, nede benimle bitmeyecekti bu gece..burada yazılanlar..burada kalacak olanlar..Ben başka düşlerin balığı..bilmediğin okyanuslar renginde.. unutulmuş..çarmıha gerilen yüzümle..Düşlerim var elbette, ama ben yokum, içinde yüzün olan bütün düşlere...Kıyısız bir geçmişte..ellerim denizfeneri...






www.designsione.cjb.net (Aralık 2002)

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ne söylemeliyim..?
Gönderen: pelin / izmir
16 Aralık 2002
içeriğinde sorduğun bir çok soruya, gözlerim satırlardan geçerken,evet, cevabı verdim...sevişmek insanın kendi yüzüyle,barışmak kırıldığımız hayallerimizle soğuk odalarda..tespitlerin insanı kendine döndürüyor ve kendini sorgulamasını sağlıyor desem, bir çok şeyi anlatmış olabilir miyim..?..ne olursa, ne yaşanırsa yaşansın, gecelerin hiç bitmesin ve düşlerinde senin de suretin olsun, kendini de ekle düşlerine..kutlarım Birkan..sevgimle..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İtiraflar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Geldigim Yerden
Kendimi elde ettiğim gün
Sevdanın yüreğine dair düşünceler
Dökülen renkleri fotoğrafın

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir aşk'a kaç aşk sığar..?/
Zahrad"a Bir İki...
İsmini unuttuğum bir zamandı
Sarılmak gelir içinden
İstasyon
Öldümse senin için öldüm
Sen hayatın bir ucundasın
Assos kıyılarında iki melek
Suçlusun... /otur
Daha saklı bir yalnızlık

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yokluğuna adandım [Şiir]
Hüzünde eskiyen bir geceyim [Şiir]
Seni yaşamaktan dönüyorum [Şiir]
Deli Mavi [Şiir]
Çünkü [Şiir]
Yüzü koyun günaha [Şiir]
Ne Diyorsun [Şiir]
Düşdenizim [Şiir]
Vakitsizce [Şiir]
Pencereler [Şiir]


Birkan ASKAN kimdir?

Kim olmadığımı biliyorum en azından. . /Bir öncesizlik mi desem, bir sonrasızlık mı, ya da evvel zaman içinde bir masal. . /kahramanlarının hepsi ölen. . /tarafından. . Kuru bir kuyu mu desem, gidemediğim bir uzak mı. . hiçbir an, göremediğim bir sevda mı, manası olmayan bir bakış mı. . /bilemedim. . Ama herşeye rağmen, kim olmadığımı biliyorum. . /Artık kullanılmayan bir köprüden. . aşk’ı sallandırıyorum. . Bilmem. . / Kimi anlatmak gerekir kendi yerime. . /ya da kim beni anlayabilir. . /Sadece kim olduğum mu önemlidir, yoksa kimse olamayacağım mı. . /Bunu da bilmek gerekir. . / Birkan tekilden sakin, çoğuldan delidir. . /Kelimesiz değildir. . /Kendidir. . /Kısaca kim ne şekilde düşünürse, öyledir. . /Bırakın öylece kalsın. . /Önemsizdir. .

Etkilendiği Yazarlar:
Lorca / O. Auroba / M. Mungan / B. Brecht / E. A. Poe / Gülten Akın / C. Süreya / E. Batur / H. Hesse / Nietzsche / C. Ersöz / P. Celan..


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Birkan ASKAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.