..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Bir kitabın kaderi okuyanın zekasına bağlıdır." -Latin Atasözü
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > özden özerdem




16 Ocak 2010
Başlangıç  
geçmişime bakış

özden özerdem


Bugün canım baya sıkıntılıydı ve kendimi kendimle yüzleşmeye bıraktım


:BJAC:
İlk kelimeleri bulmak herzaman zordur. Çünkü herşeyin bir başlangıcı vardır vede kendini ifade etmenin başlangıcıda kelimelerdir. Herşeyin başlangıcı zordur her zaman ilk adımlar sancılı olur çünkü insan bilir, adımı attıktan sonra devamı gelicektir ama insan nedense korkar durduğu noktada olmuyacaktır artık korkar çünkü bulunduğu durduğu noktaya öyle alışmıştır ki eksilerinide artılarınıda bilmektedir ama yeni bir adım attığında ne eksilerle ne artılarla karşılaşacağını bilemez fakat durduğu noktada duramaz insan bir yerden sonra ilerlemesi gerekir.İşte bu gerçekle ve alışmış olduğu koşullar arasında kalır ve o yuzden ilk adımlar hep güç içinde atılır.
Bende uzun süredir adımlar atıyorum ama hepsi geriye doğru …Kendime dünya üzerinde bir koordinat belirledim o noktanın üstünede eskiden kalma bir iskemle yerleştirdim ve uzun süredir hiç yerimden kımıldamadan geriye doğru adımlar atıyorum oturduğum iskemlenin üstünden .Aslında yıllar önce kendime belirlediğim bu koordinatta amacım adımlarımla yeni alanlar belirlemekti.Büyük büyük hayaller ,ideallerle geldiğim burda şimdilik sadece eskiden kalmış bir iskemlenin sahibiyim. Ve birde düşüncelerimi doldurduğum şu allahaddinin sihirli lambasını andıran lambam..İçine her türlü düşüncenin girebildiği anlayışla empatiyle kaynaşan ama ilgilenimedikçe dışarı hiç çıkmayan düşüncelerim bulunduğu lambam.
Buraya ilk adımımı atarken çok şüphelerle doluydu içim. Çünkü hayallerimde,ideallerimde hiç burası yoktu. O zamana kadar kendimi çoktan tanımıştım .Kendimle muhabbeter eden biriyimdir ve bunun sayesinde ne istediğimi ,nerde ne yapmam gerektiğini iyi biliyodum. Ama bilmediğim bir şey vardı.Hayallerim ve ideallerim konusunda kararlı olmak…Bunu hiç öğretmemişlerdi . İsteklerimin ,doğru bildiklerimin peşinden gitmeyi öğretmemişlerdi. Hep başkalarının fikirlerine tavsiyelerine ihtiyaç duyan biri olarak yetişmiştim .Kendi istediklerimde olmuyomuydu oluyodu .Çocukken mesela her istediğim oyuncağı ağlayarak bir güzel aldırırdım ama o zamanlarda isteğimi ağlayarak değilde çaba gösterek almaya gitseydim belki şimdi herşey bambaşka olucaktı.
Öğrenemediklerim ve seçimim sonucunda burda oldum işte .Ama bu durumuda hiçbir zaman gerimde bırakamadım .Sanki o istediğim oyuncak alınmamış ve ben dükkanın her önünden geçtiğimde ağlayarak bu deği bu oyuncak benim olmayıydı ,şöyle yapsaydım o oyuncak benim olucaktı ama ben böyle yaptım olmadı die pişmanlık ve iç geçirmeyle bazen dükkanın önünden ayrılıyorum bazende hiç ayrılmayıp önünde oturup elimdekini bir kenara atıp gözyaşlarımı topluyorum ellerime….Ve ben bunu bıkmadan usanmadan 3 yıldır yapıyorum.Aslından bıktım mı? Hemde çoktan….Ama öyle şeyleri kaybettim ki bu bekleyişimde biliyorum bekledikçede kaybedeceğim ama sanırım artık bacaklarım uyuştu ve hissetmiyorum onları..

.Eleştiriler & Yorumlar

:: İyi ki yazıyor ve paylaşıyorsunuz
Gönderen: Didem Duruöz / , Türkiye
16 Ocak 2010
Merhaba, yazınızı ilgiyle okudum.iyi ki yazıyorsunuz ve iyi ki paylaşıyorsunuz.Duygu ve düşüncelerinizi cesurca paylaşımınızdan etkilendim.Yeni yazılarınızı merakla bekleyeceğim.İnsanın kendi ile yüzleşmesinin yararına inananlardanım.Geriye gidişler can yaksa da, ilerleyişlerin değerinin farkına varmamıza zaman zaman yardımcı da olabildikleri kanısındayım.İstediklerimize ağlayarak sahip olmanın bize verdiği zararlar hakkındaki gözleminize ve fikrinize katılıyorum.Sevgi ve Saygılarımla.Didem




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


özden özerdem kimdir?

Kendiyle çok konuşup fazla çelişen,çelişkelerinden yeni çıkarımlar elde eden ve sonuçlara geç ulaşan


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © özden özerdem , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.