Yazar Tanýtýmý | 1 Eylül 1983 Gönen/Balýkesir doðumluyum. Þu anda Çanakkale 18Mart Üniversitesi Turizm Ýþletmeciliði ve Otelcilik Yüksek Okulu Konaklama Ýþletmeciði bölümünde okuyorum. Þiir/deneme yazmaya 1996 yýlýnda baþladým ve bunun her zaman bir hobinin ötesinde gördüm. Yazmak, benim için hayatýn ayrýlmayan bir parçasýdýr. Buradaki þiir/denemeleri okuyacaklar belki de bu sebepten dolayý kendilerinde de bir þeyler bulacaklardýr. Kendi yaþadýklarýmdan öte þeyleri kaleme almaya çalýþýyorum. Çoðu zaman olan'ýn deðil olmasý gereken'in yazýlarýma yansýmasý bundandýr.
Aslýnda çok fazla bir þeyleri okurlara açmanýn pek doðru olmadýðýný düþünen biriyim. Çünkü, bence, okurun gözünde yazar ulaþýlmasý zor bir yerde durmaktadýr. Okur yazara ulaþýr ve onun kendinden farklý bir þeyler yapmadýðýný, sadece bunlarýn notunu tuttuðunu anlar ya da anladýðýný sanýrsa, bu yazar için pek olumlu olamayacaktýr kanýmca.
Bu yüzden kendimi tanýtmayý burada bitirmek istiyorum. Özel olarak gelecek sorulara, yukarýdaki gerekçe ölçüsünde cevap vereceðimi belirtmek isterim.
saygý ve sevgilerimle
celâl hikmet |
Yazýsýnýn Özellikleri | serbest vezin... görünenin arkasýndakiler.... |
Edebi Etkiler | Nâzým Hikmet RAN, Can YÜCEL, Yýlmaz ODABAÞI, Murathan MUNGAN |
Benzer Yazarlar | Yýlmaz ODABAÞI, Murathan MUNGAN |
Özgeçmiþ | 1 eylül 1983 Gönen doðumluyum. Ýlk öðrenimimi Gönen'in Bostancý Köyü'nde, orta öðrenimimi Gönen Turizm Otelcilik ve Meslek Lisesi'nde tamamladým. Hâlen Çanakkale 18Mart Üniversitesi Turizm Ýþletmeciliði ve Otelcilik Yüksek Okulu Konaklama Ýþletmeciliði bölümünde öðrenimime devam ediyorum. Çiftçi bir ailenin üçüncü çocuðu ve tek oðluyum. Asýl adým Mehmet Mustafa ÇUHADAROÐLU olup celâl hikmet adýný mahsal olarak kullanmaktayým. |
Bulunduðu Yer | Çanakkale |
|
Dinlenmesi ve söylenmesi yasaklanmýþ
her zaman dilin ucunda olan
fakat bir türlü hatýrlanmayan bir türküsün
Ne zaman söylemek istesem seni
dilimin ucuna takýlýyor bütün mýsralarýn
Akýp gitmiyorsun çýðlýklar arasýnda karanlýða
Ve çýldýrtýyor beni
düþünmek ama hatýrlayamamak seni
celâl hikmet (Yasak Aþk Türküleri)
Görüngünün arkasýndaki gerçeklikten
Merhaba...
Yasaklanmýþ þarkýlar, türküler, kitaplar, sanat eserleri, insanlar, siyasi partiler ve aklýmýza gelmeyen bir çok þeyle karþýlaþtýk geçmiþte. Topluma hakim olan, onlarý yöneten konumunda olan insanlar, toplumun neyi okuyup okumayacaðýna, neyi seyredip seyretmeyeceðine, neyle ilgilenip ilgilenmeyeceðine vs. hiç yetkiler olmadýðý halde sürekli müdahale etmiþ, sürekli bir þeylere yasaklar koymuþ, bir þeylerin önünü sürekli kesmiþtir; sakin toplum onlarý oraya getirmemiþ gibi. Almýþlardýr bir kere "iktidar hýrsýnýn" tadýný. Onlara göre herkes yýðýndýr. Sadece onlar vardýr. Dünya onlarý üzerine kurulmuþtur.
Halbuki hâl hiç de böyle deðildir. Ýnsanlar hiçbir zaman için "sürü" deðildir. Yeter ki kendi güçlerinin ve iradi seçebilirliklerinin farkýnda olabilsinler.
Ve sürekli tartýþýlmýþtýr : "Sanat sanat için midir, yoksa sanat için mi?, Sanatta ideoloji olmalý mýdýr?" vs. Ýlk sorunun yanýtý bence katiyen bellidir : Sanat toplum içindir.
Ýlk sorunun yanýtý bu olunca, ikinci soru da kendiliðinden yanýtmanýyor zaten : Sanat toplum içinse, mutlaka ideolojik olmalýdýr. Toplumsal ve sýnýfsal bakmayan hiçbir sanat eseri o konuda yapýlan bir "proje"den öteye gidemez.
Bu çýkarsamaya þurdan varmaktayým : Ýnsan hayatýnýn hayatýný her evresinde ideoloji vardýr. Oturduðumuz evlerde, yaþadýðýmýz mahallelerde, insanlarýn yüzlerinde, giydiðimiz kýyafetlerde, yediðimiz yemeklerde... Ýnsanla ilgili olan her þeyde. Bunun nasýlýný tanýmlamak çok zordur ve ben de tanýmlamayacaðým. Ama bu dediklerimin arakasýnda olmadýðým anlamýna gelmemektedir.
Yasaklanmamýþ bir hayat sürmek insanlarýn hakkýdýr. Sanat da bunun içindir zaten. Bir þeylere yasak koymak, insana yapýlmýþ hakaretlerin en büyüðüdür. "Senin aklýn neyin doðru olup olmadýðýna karar verecek kadar yetkin deðildir" demekten baþka bir þey deðildir bu.
Umarým insanlar bunun hakkýný verecek çalýþmalar yaparlar ve yaptýklarý çalýþmalarda ýsrar eder ve bunu geliþtirirler. Ýnsanlýk bunu hak etmektedir.
|
|