Yazar Tanýtýmý | edebiyatla ilgileniyorum. Ýlgi alaným: roman, öykü, çocuk edebiyatý, þiir yanýnda Halkbilimi ve Toplumbilim konularýnda yazýyorum. |
Yazýsýnýn Özellikleri | Beni ben yapan þey okumak ve yazmak. |
Edebi Etkiler | Okuduðum her kitaptan etkilenmiþimdir. Çünkü her kitapta yeni biryada geziniyorum. |
Benzer Yazarlar | Orhan Kemal, Yaþar Kemal, Fakir Baykurt, Marguez,. Tolstoy. Kafka, Dido sandre, Dimitrov, Daskalov, Nitze, Çernisevki, Henri barbuse, Asým Bezirci, Nazým Hikmet. Sabahattin Ali. gibi |
Özgeçmiþ | Taki Akkuþ Sivas’ta doðdu. Sivas Ýlköðretmen Okulunu bitirdi. Uzun süre öðretmenlik yaptý.
Edebiyatla iliþkisi öðrencilik yýllarýnda baþladý. (Ilgaz, Oluþum, Karþý Edebiyat, Edebiyat81, Öðretmen Dünyasý, Yugoslav Çevrem, Temmuz, Dönemeç, Eylül, Öykü, 4 Eylül Ortak Kitap, Berfin Bahar, Dergibi, Birikinti, Ýzedebiyat, Edebiyat Dünyasý gibi dergilerde öyküleri, yazýlarý yayýmlandý.)
1985 yýlýnda 4 Eylül Yayýnlarýný kurdu. Eylül Sanat ve Edebiyat dergisini çýkarttý ve yönetti.
1985 1986 Eylül Sanat ve Edebiyat dergisi yanýnda,Türkiye’de (Dil,Sanat,Edebiyat,Felsefe,Toplumbilim,Halkbilim içerikli) Ýlk kez 4 Eylül Ortak Kitap çýkardý. 4 Eylül Ortak Kitap (1) 170 sayfa – Ortak Kitap (2) 275 sayfa.
Ekim 2007 Sarissa Ortak kitap 1 320 Sayfa
Titaplarý, Koçgiri roman, Sevgi masalý roman, Umut Yalan, öykü, Aynanýn Körlüðü öykü, Can Eerenler Roman.
Gençlik kitaplarý. Kýrçiçekleri, Zümrüdü Anka, Altýn Kuþ, Uðursuz Köþk, Köyüm, Altýn Kýlýç, Kaval çiçeði, Deniz Kýzlarý, Billur Köþk, Piknik,
renkli resimli çocuk kitaplarý 20 Adet. |
Bulunduðu Yer | |
|
dil
sanat
edebiyat
felsefe
toplumbilim
halkbilim
Çaðdaþ bir toplum yaratmak ve insanlýðýn evrensel deðerlerine ulaþmak, ancak kendi kültür deðerlerine sahip çýkan ve onun üzerinde yükselmeyi baþaran bir toplum tarafýndan gerçekleþtirilebilir. Bizler insanlýðýn evrensel deðerlerinin oluþturulmasý ve geliþtirilmesinin, farklý kültürlerin bu deðerlere yapacaðý çeþitli katkýlarla olanaklý olacaðýna inanýrýz. Bu nedenle bizler, ne sadece batýda oluþan deðerlerin basitçe aktarýlmasýna, ne de bunlarý yok sayarak, kendi deðerlerinin abartýlmasýný doðru buluruz; kendi kültürümüzü abartmadan, onun içine kapanmadan, ama onun olumlu eleþtirisi üzerinde yükselerek, diðer kültürlerle buluþmayý doðru buluruz. Bu olayýn gerçekleþtirilmesinde, okullarýn bulunduðu yerlerdeki sivil toplum örgütlerinden ve yerel yönetimlerden yeterince yararlanmalýyýz.
|
|