Selpak
(ozan fertelli) 14 Mart 2005 |
Sürrealizm |
| |
bir kutu "selpak" ya da düþkýrýklýðý ya da caziplik ya da balonlarýn gizi |
|
|
Bu hikaye üç kiþiyle ilgili, üç kayýp. Birinci kiþi aradýðýný bulmuþ. Ýkinci, yanýldýðýný düþündüðü için bulduðundan ayrýlmýþ. Diðeri ise bulamamýþ. Sonuçta elimizde üç kiþi var: bulan, ayrýlan, arayan. Bulan yanýldýðýný düþündüðü için ayrýlmýþ. Ayrýlan tekrar aramaya baþlamýþ. Arayan da eski bulduklarýnýn doðru olabilecekleri için onlardan birine dönmüþ yani bulmuþ bir bakýma. Sonuçta elimizde yine üç kiþi var: ayrýlan, arayan, bulan. Bu böyle devam eder galiba. Beni sorarsanýz ben yola daha yeni çýkýyorum.
Bu öykü aðzýnýzda hafif bir burukluk yaratan uyku ile uyanýklýk arasý, düþmeden önceki o alýþýlmýþ boþluk hissinden öte izleniyormuþsunuz hissine kapýldýðýnýz ve dahasý elinizin sizden baðýmsýz sanki baþka bir güç tarafýndan hareket ettiriliyormuþ gibi kýmýldamasý hakkýnda. Sanki yalnýz uyumaya alýþýk deðilmiþsiniz gibi yerleþirsiniz tüm yataða, bazen de hayata. Kýsaca buna “o” diyelim ileride hatýrlatmalarda yardýmcý olmasý için,bunu hep yaparýz zaten.
Bardak altlýklarýnýn bir þekilde bambaþka yerlere açýlan, kahve ya da þarap bardaðýnýn masada iz yapmamasýný saðlamaktan öte içtiðiniz uyku halinin sadece bardak ve aðzýnýz arasýnda yol almasý ve sadece oralara dökülmesi aksi takdirde üstlerine dökülmesi- bu sayede içtiðimiz yer masa, beden- için kullanýlan “kapýlar” olduðunu bilirsiniz. Ama “o” uykuda bu bardak altlýðý, her gün gördüðümüz ve bazý ressamlarýn ve bazý kalem ve kaðýtla iliþki, bu anlamda, kuran insanlarýn çizmekten hoþlandýðý gri- resim siyah-beyazdýr zaten- güvercinin uçmaktan yorulmuþ kanadýndan kopup savrulan ve yere doðru süzülen tüy gibi hafif fýsýltý serinliðindeydi. Ve haliyle gözünü açýp bakma, keþfetme isteði yeþerir içinde insanýn fakat bu koyu-açýk- yeþil o kadar yoðundur ki uyku hali daha aðýr bastýðý için gözünüzü kýpýrdatamazsýnýz bile.
|
|