..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir ülke bağımsız olmadan, bağımsızlık da erdem olmadan ayakta duramaz. -Rousseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Özgürlük ve Eşitlik > Bürge Kurul




5 Kasım 2015
Cahillik  
Bürge Kurul
Özgürlük için , Kadına Yaşama Hakkının İnsan gibi Tanındığı, İzdivaç programlarından çok Bilim'in, Sanat'ın, Kültür, Ahlak Bilgisinin Tavan Yaptığı bir toplumda buluşmak dileğiyle...


:AGAF:
Hani hepimiz Özgürdük? Hani kadının erkekten , erkeğin kadından bir farkı yoktu ? Hani demokrasi , adalet , ahlak toplumuyduk noldu bizeee ?
Ne zaman bu kadar yobazlaştik ne zaman bu kadar bel altına düştük ? Yazık bize yazık bu topluma.
Bu toplumda iki şeyi düzeltmezsek yok oluruz.
1- 50 ve üstü yaş grubuna sahip yaşlı teyzelerin(ajanlarin), annelerin , ablalarin bütün gün dört duvar arasında yaşayıp İzdivaç programı izleyen ajanlarimiz namaz saatlerini hiç kaçırmazlar. Amacım müslümanliklarini sorgulamak değil hem bu bana düşmez, demek istediğim bu insanlar namazlarını bile geçiktirmiyorken dininde imaninda olan bu insanlar neden gıybet yapıyorlar insanlarin arkasından?
Neden sohbet sadece gıybetten ibaret ?
Dinimizde bu var mi , Kur'an-I Kerim'de eğer namaz kılıp gıybet yaparsan Cennette yerin mi olacak yaziyoor? Ben anlamıyorum bu teyzeleri tuhaf insanlar ... Neyse ikinciye gelelim.
2 - Sadece bel altıyla düşünen, sorsan kitap ne diye ne olduğunu söyleyemeyecek insanlar , insanlarimiz erkekliğin ve geçmişte yetiştirilişin verdiği özgüvenle sanki bu dünyanın sahibiymiş gibi davranişlar sergilerler.
İnsan ne için yaşar bu hayatta ? Özgürlük için , adalet , ahlak , din, vicdan ,namus için yaşar.
Herkesin kendinedir namusu. Kadında değildir sadece namus ya da kadının namusu erkeğe bağlı değildir.Herkesin namusu kendine. Adam dediğimiz insanlar cahil kesim kızı,kardeşi ,karısı yaşındaki karşı cinsine insan dışı muamele yapıyorsa , yolda , otobüste , trende , gece-gündüz, deniz kenarında kaldırımda sanki oranın sahibiymiş gibi davranıp dışlıyorsa kadını yada onu taciz ediyorsa , onu sıkıştırıp korkutuyorsa ya da kalçasina-göğsüne bakıyorsa, ona zorla tecavüz ediyorsa bu adam dediklerimiz, insandan saydiklarimiz namussuz abazalar bana dinden imandan bahsetmesin.
Çünkü din ve iman kızın yaşındaki insana tecavüz etmeni , ona bakmani ve onunla zorla evlenmeni söylemiyor. Dinde yok böyle birşey . Hiç bir din kitabinda da olduğunu düşünmüyorum .
Biz eğer bu cahil sözde namus bekçiliği yapan ama iş kendi kızı veya karısına gelince bıçak veya silahı eline alan beyni olmayan varlıklar , dışarda kızı yaşındaki insanlari taciz etmesini bilir. Çünkü namus sadece kendinde var .
Neyse küfür etmeden devam edicem düşüncelerime. Eğer biz bu iki maddenin önüne geçmezsek bu ülkede ne Özgürlük , ne Kadın , ne Yaşam , ne Sağlık , ne Üretim , Ne Gelişim , Ne de Değişim olmaz . Bu ülkede bilim , sanat , kültür olmaz. Olmayan beyinler içinde birbirimizin namus bekçiliğini yaparız , birbirimizi parayla satın alıriz şimdi olduğu gibi. Belkide düşüncelerimizi söylediğimiz için müebbet yatarız dimi.
Burası Türkiye doğru burda yolda yürürken vurulabilirsin. Unutma ki hala yaşıyorsan bu bir mucize ...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın özgürlük ve eşitlik kümesinde bulunan diğer yazıları...
Özgürlük

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Mavi Gözlü Bir Efe Yatıyor Orada [Şiir]
Bana Sevmeyi Öğret [Şiir]
Yalnız [Şiir]
Boşu Boşuna [Şiir]
İki Satırlık Adamlar [Şiir]
Yaşıyoruz İşte [Şiir]
Aşka Susadım [Şiir]
Gözyaşımsın [Şiir]
Kara Bahtım [Şiir]
Deliliğim Geldi [Şiir]


Bürge Kurul kimdir?

Sen neysen aslında osun . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bürge Kurul , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.