..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kurguyla gerçek arasındaki ayrım, kurgunun mantıklı olmak zorunda olması. -Tom Clancy
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bireysel > Naki Aydoğan




6 Nisan 2016
Abidin Bahane  
Naki Aydoğan
Her kes onu bahane bulma konusunda meşhur kılmıştı. Abidin Bahane. Aslında O’ bahane yaratmıyordu, her şeye ama her şeye yorum getiriyor, getirebiliyordu.


:AEGI:
Yaşı orta çağı aşmış aklı ilk çağ düzeyinde kalmış bir adamdı. Yalan değil bir adamdı, yalnız yaşıyordu. Memurdu. Melek yüzlü şeytan akıllı iyi, bir adamdı. Bir adam iyiliği ile kötü olur mu? Bu Abidin iyi adamdı, kimseyle kötülüğü olmazdı. Polemiklere girmekten sakınır, kötü duruma düşmekten sürekli çekinirdi. Düşünürdü, sürekli düşünürdü. Aklınca bilimsel ve felsefi yönde düşünür, olmadık felsefi ve bilimsel kuramları güncel bakış açısına uyarlardı. Her kes onu bahane bulma konusunda meşhur kılmıştı. Abidin Bahane. Aslında O’ bahane yaratmıyordu, her şeye ama her şeye yorum getiriyor, getirebiliyordu. Güzelde uyduruyordu. Öyle düşünen arkadaşları da yok değildi. Ama, aması vardı. Büyük bir aması vardı. Toplumla adaptasyonu yoktu. Toplumun manevi ve deşarj olma etkinliğinde o yoktu, ibadet ve öz eleştirisiz genel geçer sohbetlerde yeri yoktu. Yer edinme çabası da olamazdı. Yaşıyor olamazdı. Onun toplumla adaptasyon konusunda değişme seçeneği yoktu. O herhangi bir dinsel ve ya ideolojik bir doktrinle yetişmedi. O kişisel eleştiriyle güdüldü, toplumsal eleştiriyle yönsüz eştirilmeyle yetişti. Babası sürekli onu eleştirirdi. Babası diğer kardeşlerini de eleştirdi, görece herkesi ve her durumuna göre eleştirir, eleştiri getirebilir; ama kendisini eleştirmezdi. Bencil bir bakış açısını savunurdu kendi mantığı ve mutluluğu bakımından. Ama toplumsal eleştirirdi, okuduğu gazete fikirsel bakış açısından. Oğluna da özellikle Abidin Bahane’ye bu gazeteyi okumasını salık verir, bir bakıma peşin miras bırakırdı. Kişisel eleştiriye sürekli maruz kalmayla toplumsal eleştiriyle bütünlük sağlama her evladın yetişme olasılığının pek olmadığı bir durumdu. O bu durumu kavradı ve dokunmadı kendi yaratılışına, türevini bulmaya; türevinde olmaya adadı hayatını. Türeyişini yaşamaya adandı. Değişemezdi, değişecek durumu söz konusu olamazdı. İyiydi her eleştiriye açıktı. Kötüydü her eleştirilen konuya açıklık getirerek eleştiriyi getiren arkadaşını kendine yönelik sorgulamaya düşürürdü. Kimsenin koyusunu kazmazdı, bu konuda amele değildi. Her kesi kendi kuyusunu kazmaya amele düşürür ve de her kesin kendi iyiliğini yüceltmede duvar örmeye usta kılardı. Ama toplumda bunun tersi olurdu. Herkes başkasının kuyusunu kazmaya amele ve de iyilik duvarını örmeye amelesi olduğu kişileri kendine usta kılmaya da maharetinin anlamsızlığında idi. Abidin Bahane bunun farkındaydı bahane etmiyordu.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın bireysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
O Kız ve O Kadın
İki Sansar
Nebi Leyim
Hayret

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hare Kiri [Şiir]
Oyun Oynuyor Çocuklar [Şiir]
Sayısal Güç [Şiir]
Özledim [Şiir]
Soylu Yasa [Şiir]
Ölmüşümdür [Şiir]
Son Nota [Şiir]
Soylu Yasa [Şiir]
Doğa Ne Yapsın [Şiir]
Karşı Karşıya [Şiir]


Naki Aydoğan kimdir?

Yazarlık başlangıcım kendimi en doğru şekilde ifade ederek işimde ve sosyal hayatımda karşılaştığım sorunları doğru teşhis koyarak bu sorunları gidererek genel olarak ilerleme sağlamaya yöneliktir. İlk kaleme aldığım yazı, işimle ilgili sorunlarda amirime yazdığım rapordu. Daha sonraları eş dost toplantılarda kendimi bir şiir, türkü ve ya fıkra gibi anlatılarla ifade edemeyişime yönelik kendimi sorgulayıcı yazma denemelerim olmuştur. Bu denemelerimin ışığında düşüncemin bilimselliğini tespit edip geliştirmeye yönelik şiir, serbest ölçüde şiir yazmakla sürmüştür.

Etkilendiği Yazarlar:
Etkilendiğim yazarlar Cumhuriyet Gazetseinin yazarlarından İlhan Selçuk, Ali Sirmen Oktay Akbal vb.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Naki Aydoğan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.