Mutlu köle çoktur. -Darwin |
|
||||||||||
|
Her gün birçok hayata dokunan, umutlarla gidilen iş görüşmelerinden hayal kırıklarıyla dönen insanların sırtında koskoca bir yükle bastığı, hastane önünde bir umut güzel haber bekleyen insanların adımladığı kaldırımlar... Eğer konuşmuş olsalardı bize gökyüzünden bahsederlerdi galiba. Kafamızı kaldırdığımızda baş döndüren masmavi bir gökyüzü olduğundan habersiz bu insanlara belki de söylenebilecek en iyi şey buydu. Dünyanın etrafının masmavi bir gökyüzüyle çevrili olduğu. Belki de aşkı anlatırdı. Sevgiliyi beklerken saatlerce eskitilmek üzere adımlanışından, onu ilk gördüğü anda yaşadıkları duygu cümbüşünden, ona sarıldıkları anda huzur dolduklarından, kalplerindeki yükü sevgilisinin kalbindeki limanına bırakan bu insanların adeta kanatlanarak bir kuş kadar hafiflediklerinden bahsederdi. Dünyanın etrafını çeviren o masmavi gökyüzünün nasıl olup da bir çift göze sığdığını düşünürken ne kadar yürüdüklerinin farkında bile olmayan bu insanlara yine kaldırımların arkadaşlık ettiğinden bahsederdi. Belki de özlemden bahsederdi. Sevdiği insan yanında olmadığı zaman kalplerinde ki özlem ile gökyüzü başlarına yıkıldığı için nefes alamadıklarından, göğüslerine sıkıştıran koskoca bir yumrukla gezinirken gülmeyen yüzlerine en yakın dostun yine kaldırımlar olduğundan bahsederdi. Belki de şimdi insanların ne anlama geldiğini bilmediği hayal kurmak adı verilen bir şey olduğundan bahsederdi. Üzerinde yürürken kuracakları ailenin ne kadar güzel olduğunu, kendilerini sevdiği insanla sevdiği şeyleri yaparken hayal eden insancıkların kafasına üşüşen dünya sorunlarıyla artık hayal kurmaya hakları olmadığını hatırladıklarında az öncesinden daha da ağırlaşarak yürüdüklerinden bahsederdi. Rüzgarın ağaçlarla ettiği danslardan bahsederdi. Bir ağacın gölgesinde uzanmadan, çimenlerin üzerinde uykuya dalmadan yaşlanan ve hayatı ölene kadar yaşamak zorunda kalmak olarak gören bu insancıklara kaldırımların vereceği çok büyük dersler var eminim. Bir sürü dünyanın sorunlarıyla uğraşan, bu sorunlarıyla bitmeyen kavgalara girişen insanların biten hayatlarındaki yarım kalmış duyguların ve hayallerin, daha yaşayamadıkları tüm güzelliklerin en güzel şahidi yine bu kaldırımlardır. Şiir yazılacak kadar değerli yapan belki de budur kaldırımları.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © M.Çağrı ŞENAY, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |