..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hala çevrende bulabileceğin güzellikleri bir düşün ve mutlu ol. -Anne Frank
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Düşler > Aylin Çiftçi




15 Şubat 2005
Tecavüz  
Aylin Çiftçi
Çıldırtılmış hayallerle, gökyüzüne bakıyorum; cam parçaları yağmaya başlıyor üzerime. Sahipsiz seslere inat, sessizce yaralanıyorum. Gözlerimi kapatıyorum. Kapalı gözlerimde, bir anda yüzümün sahibi, o masum ifade beliriyor...


:CJJD:
O kadar aciz ki kelimeler, ne diyeceğimi bilemiyorum. Yok olmayı göze alabilecek kadar bezdirici, içimde ki, bu boşluk. Yüzüme bakıyorum, aynada. Lekeli bir geçmişin sırtındaki geleceği görüyorum!.. Gelecek, belki de artık, gelmesi gerektiği şekilde gelmeyecek!.. Sadece, bir adım var önümde. Uçuruma savuruyorum kendimi!.. Ve, istenen son; ölüyorum!..

Çıkışı bulunamayan bir labirent!.. Önümdeki duvarlar, asla aşamayacağım yüksekliğe ulaştılar ansızın!.. Çok yüksek duvarlar, şimdi!.. Sesler duyuyorum, beni çağırıyorlar, sesleniyorlar!.. Duyuyorum, ama göremiyorum. Sesler kimsesiz, sesler sahipsiz şimdi!.. Çıldırtılmış hayallerle, gökyüzüne bakıyorum; cam parçaları yağmaya başlıyor üzerime. Sahipsiz seslere inat, sessizce yaralanıyorum. Gözlerimi kapatıyorum. Kapalı gözlerimde, bir anda yüzümün sahibi, o masum ifade beliriyor, kirletilmiş bedenim kan içindeyken!.. Nasıl bir duygu ki bu?..

Güneş batmıyor, yeni doğacak günü yatağında boğmak için!.. Soluk soluğa kalmış bir telaş!.. Sesli-sessiz kelimeler peş peşe, telaşın soluğundan koynuna akıyor. Yaralı sözler, bir sürü gereksiz ayrıntılarla yüklü!.. Artık, her şey, hiçbir şey ifade etmiyor. Çünkü, keskin camlar hala üzerime yağıyor. Yürüyemiyorum, ayaklarım basmıyor, adım adım!.. Zaman da geçmiyor, adımlar küsünce!.. İçimde daha önceden yüklenmiş bir acı, belki pişmanlığın, belki de kırık camların saldığı bir korku!..

Varlığını gizleyen bir sessizlik!.. Gözlerimi açtığımda tanınmayan kimliksiz bir sürü yüz!.. Kimseleri tanımıyorum, kimseler de beni. Ben kimim?.. Neredeyim? Kayboluyorum!.. Simsiyah bir orman. Kalbim bedenime büyük gelmeye başlıyor, söküp atmak istiyorum. Sesler, ertelenmiş kelimelerin arkasına saklanmışlar!.. Vücudum da izler!.. Görünmeyen izler, kırılmış kemikler, neme yüz tutmuş yanaklar, kurumaya hazırlanan ıslak gözler, çatlamış dudaklar. Kendimi ne kadar sıkı sararsam, bir o kadar da içim parçalanıyor.

Üzerinde bir yerlerde kalan gözlerimin iziyle, ayna uzaklaşıyor. Ne kadar uğraşılsa da, duvarlar aşılmıyor. Teller, daha da çok yırtıyor bedenimi, düşüyorum acımasızca acıyanlarımla. Üzerime cam parçaları yağıyor.
A.Ç.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: gri /.../ üç nokta
Gönderen: Nilay TOĞRUL / Ankara/Türkiye
11 Mayıs 2005
benzer sözcükleri benzer bir olay için kullanmış oluşumuz nasıl bir ortak nokta yaratır, bu sevindirici midir yoksa sadece buhranın kaynağı mı bilemiyorum ancak... okuduğum çok gerçekti... bu yüzden, yazdıklarınızı bu kadar hissedebilmekten dolayı mutluyum... aynılarını ben de yazdım bir yerlerde, "gri /.../ üç nokta" adlı öyküde... ve ne kadar benziyor isimlerimiz böyle, aynı harflerden kurulmuş iki kelime... ne tuhaf bir kesişme... tebrik ederim içinizdeki gücü, ayakta kalan aylin çiftçi'yi...

:: Kontollü hüzün...
Gönderen: Gültekin BAYIR / İstanbul/Türkiye
22 Şubat 2005
İnsan okuduğuna üzülsün mü tecavüz denen kavramla yüzleştiği için; Yoksa sevinsin mi bu denli hoş bir anlatımı bulabildiği için bilemiyor doğrusu... Yine de tebrikler.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yüzüme Bak
Bu, Şimdilik 'Ben'im
Ruhum, Kendim ve Ben
Bana Yakışmalıydı Gidişim
Perdeler Yanıyor

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Çoraplarım Hala Beyaz [Öykü]
Lütfen Gözlerimi Kapatmayın [Öykü]
Kan Kurusu... [Öykü]
İyi Arkadaşlar 'Vız'ıldarlar [Öykü]
Benim Adım Aşk [Öykü]
Burasını Seviyorum [Öykü]
Beyaz Gül [Öykü]
Bir Haftalık Vitrin Aşkı [Öykü]


Aylin Çiftçi kimdir?

Yazmak; mağaraya, ağaca, deriye, kumaşa, kağıda ve bir büyüğümün tabiriyle "bilumum kutsal kitap" a. . . . Yazmak; sevgiliye, anneye, arkadaşa, kuşa, çiçeğe ve bazende "Allah'a". . . Kime? Neye? Niye? Nasıl? olduğuna aldırmadan özgürce yazmak için buradayım. Eğer yazmak bir alfabe ise, daha ilk harfinde "A" diyerek yazıyordum ve "B"ye sıçrama özgürlüğümü kullanmak için buradayım işte. . .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Aylin Çiftçi, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.