..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Öyle yaşamalısın ki ölünce mezarcı bile üzülsün. -Mark Twain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bireysel > Cansu




24 Aralık 2005
Yansıma - 1  
Cansu
Peki nedir bu? Vicdan azabı mı, yoksa derin bir özlem mi?


:BJEH:
Ölüm. İşte şimdi onu o soğuk odada, yerde, üzerinde beyaz bir örtüyle yatarken görünce anlamıştı ölümün dayanılmaz acısını. O an farkına varmıştı hayatından neler koparıldığını... Peki nedir bu? Vicdan azabı mı, yoksa derin bir özlem mi?Cesaretini topladı ve onun yanına gitti. Örtüyü kaldırıp o güzel, huzura kavuşmuş, sanki ait olduğu yere dönmenin verdiği zevkle, hafifçe gülümseyen yüze baktı. Bembeyaz saçlarına,bir daha dokunamayacağı, sarılamayacağı güzel ellerine dokundu. Vakit gelmişti işte. Şimdi o diğerlerinden farklı, yalnız başına vedalaşacaktı onunla. Kalktı ve onun odasına gitti, öldüğü odaya. İlk burnuna gelen eski günlerden beri hiç değişmeyen o yoğun, tatlı leylak kokusu oldu. İçine çekti, unutmamak istercesine.En zoru diye düşündü, ölümün çektiği siyah örtünün üstüne bir de insanların unutmaya çalışması her şeyi. Geniş, değerli olduğu başındaki el oymalarından belli olan, bembeyaz örtünün serili olduğu yatağa uzandı; yine o tatlı leylak kokusu. Gözlerini odada gezdirdi bu görüntüyü bir daha unutmamak istercesine; biliyordu bir daha hiçbir şeyin aynı olmayacağını. Gözü duvardaki siyah beyaz bir resme takıldı. Kenarları sararmış, çerçevesi bir hayli eski ,tozlanmış, ama güzelliğinden ve yansıttıklarından hiçbir şey eksilmemiş o güzel resme. Evet çok şey anlatıyordu bu resim. İçindeki insanlar mutlu, umutlu, genç...İçeride, o soğuk odada yerde yatan solgun yüzün kırk sene önceki haline bakarken ölümü daha keskin duydu içinde. Zamandı tüm suçlu. Zaman öyle ki; her şeyi yok eden, ölümün bile üstesinden gelen,onu unutturan, karşısında hiçbir şeyin değişmeden duramadığı....Uzandığı yerden kalktı ve geniş, eski , el oyması sandığa yöneldi. Yine çocukluğundan bir parçaydı bu sandık, çeyiz sandığıydı. İçini açtı ve ilk gördüğü küçük beyaz sabunlar oldu ve yıllardır hiç dokunulmamış gibi düzenli duran, yılların verdiği sararmışlıkla daha da hoş görünen nadide, beyaz el işi danteller. Hep anlatırdı ona çocukken evliliğini.On üç yaşında evlendirmişlerdi. Kocası terziydi ve ondan yirmi yaş büyüktü.Nikahları çok sade olmuştu ve o nikahında kendine yakıştırılan bu role uymak yerine sanki bir cenazeye gidiyormuş gibi simsiyah giyinmişti herkese inat.Söyleyemediği şeyleri ,umutsuzluğunu giydiği simsiyah kıyafetlerle belirtmek istemişti.İlk kez nikahta görmüştü kocasını,üstelik yüzünü de değil sadece ellerini.İlk hissettiği şey korku olmuştu çünkü çok büyüktü kocasının elleri.Onun heybetli gövdesinin yanında kendi cılız, körpe, küçük bedenini düşündü.Ama sustu diyemedi hiçbir şey ,sadece alınyazısını kabullendi sessizce.Evlendikten sonra, yıllar geçtikçe, o güzelleştikçe kocası çöktü, yaşlandı, hastalandı ve o bir gün bile şikayet etmeden kocasına ölene dek baktı.Gençti, güzeldi, hayat doluydu ama o kadere inanmıştı ve kendi kaderinin de bu olduğunu çoktan kabullenmişti bile...Çocuğu olmamıştı. O da hayatını, geç yaşında hayatın ona bir hediyesi olarak nitelendirdiği yeğeninin küçük bebeğine adamıştı.Onu büyütmüş,sanki onda kendi gençliğini görmek istercesin kendi özelliklerini,becerilerini,düşüncelerini aktarmıştı.
Biraz daha erken fark etseydim keşke diye düşündü anıların arasından gerçeğe, o soğuk ve ağrılı gerçeğe dönerek.Hastalığını daha erken fark etseydik acaba kurtulur muydu?... Kafasında bu düşüncelerle cenazeye katılmak için odadan çıktı.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: tebrikler
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
13 Ocak 2006
Merhaba Sevgili Cansu; Güzel, etkileyici bir anlatım...Hastalığını daha erken farketseydi, - bence- hiçbir şey değişmeyecekti.Çünkü yaşamda, bize verilen rolleri oynuyoruz...Yakın zamanda, tıpkı yukarıdaki öyküde olduğu gibi, bir sevenini kaybeden biri olarak böyle düşünüyorum.....Giden gittikten sonra ise; acı, üzüntü, vicdan azabı, keşkeler kalıyor bize...Yazıda kendimi buldum.Ve yalnız olmadığımı anladım.Aslında benzer şeyler yaşıyoruz hepimiz.Bir halk türküsünün söylediği gibi:"Herkesin bir derdi var, durur içerisinde.".....Ama herkes, sadece kendi derdini, acısını biliyor.....Yazmaya devam...Seni izleyeceğim...Sevgiyle kal...Kâmuran Esen




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yansıma - 2

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Edgar Allan Poe ve Kabuslar [İnceleme]


Cansu kimdir?

Kendimi özgürce ifade etmek ,okumak kadar yazmaktan da zevk almak , eleştirilme ve beğenilme korkusu olmadan düşüncelerimi yazmak. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Edgar Allan Poe,İnci Aral,Yaşar Kemal,Hüseyin Rahmi Gürpınar,Orhan Pamuk,Ahmet Altan, Can Yücel,Tolstoy,Dostoyevski,Puşkin,Sabahattin ali,...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Cansu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.