640K bellek herkese yetmelidir. -Bill Gates, 1981 |
|
||||||||||
|
Satýr aralarýnda kullandýðý aforizmik savrulmalar belki de tarzýný oturtmuþ bir yazar olarak KALENDER’i ele veren cümleler. Bir örnek: “Sesesizlikten Sonra”adlý denemeden: “Bana kendine dair bir cümle kur, yeter ki içinde yeþereyim.” Öykülerden oluþan ikinci bölümün giriþinde yazýlan þu cümleleri burada yazmadan geçemeyeceðim: “hýrçýn düþersen bilmezliðim say/ say ki efkârlý gecelere öykündüm/sana açýldý murad/ seninle açýlan kapý/ geçiversem hayatý düþüverirdim gözlerine/ bitkin savaþçý dünya.” 26 öyküden oluþan ikinci kýsmýn ilk öyküsü “Sýr Aðacý”. Bir daðýn eteðinde tek baþýna büyümüþ bir aðacýn dünyayý ve insanlarý algýlayýþýný akýcý bir dille anlatýyor. Yazar, bu ve öteki öykülerin bir çoðunda olduðu gibi her hangi bir nesne üzerinden yola çýkarak kendine ait anlam dünyasýnýn örgüsünü kuruyor. Kitaptaki ürünlere bakýldýðýnda olay örgüsü içerisinde kendine mutlaka bir rol biçiyor. Ya kendinden yola çýkan ya da kendine doðru sürüklenen veya öykünün bir yerinde olan biteni gözleyen bir halet-i ruhiyeyle devam ediyor öyküler. Metinleri okuyup bitirdiðinizde dimaðýnýzda hala öyküyle özdeþ bir þeylerin serüvenini sürebilirsiniz. ‘Düþ’ isimli minik öyküde yaþlý bir trenin kýzaða çekildiði müzedeki küçük bir dalgýnlýk anýnda içinden geçirdiklerini coþkulu bir anlatým ile vermesi ya da ‘Kapýnýn Ardýnda Ne Var?’la birlikte bir çok hikaye de okura yaptýðý þaþýrtýcý sürprizler… Veya ‘Gecenin Ölümü”nde insanýn fark edemeyeceði küçük bir ayrýntýnýn neler getirebileceðine yaptýðý vurgu, benim kitaptan aldýðý lezzeti artýran etkenler. Yazarýn bu dil ve üslubu ile Lübnanlý ünlü filozof – yazar Halil Cibran tarzýný, doðu yazýn geleneðindeki mesel örgüsünü verdiði ürünlere yansýttýðýný söyleyebiliriz. Kullandýðý muhalif dil ve sözün yürüyüþüne kattýðý ayrýntýlar, kitabýn görsel açýdan tattýrdýðý lezzet birleþtiðinde Ferhat KALENDER ile çýkýlacak kýsa yolculuðun size keyif vereceðini düþünüyorum. Bunun yanýnda kitapta birkaç yerde rastladýðým dizgiden kaynaklanan yazým hatalarýnýn ve üslup kaymalarýnýn ikinci baskýda düzeltileceðini umuyorum. Arka kapaktan verilen þu cümle belki de her þeyi toparlýyor aslýnda: “ Her þey önümüzde açýlmýþ bir kitaptýr çünkü.” Kitabýn kimlik kartý: 20 deneme ve 26 öykü. 150 sayfa. Tasarým ve grafik iþleri derginin bünyesinde kotarýlmýþ. Birinci basýmý tarihi, mayýs 2007. Bilgi için: Yolcu Dergisi Yayýnlarý 0 362 432 97 97. Fiatý: 5 YTL.
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © YOLCU DERGÝSÝ, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |