..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Zaman dostluğu güçlendirir, aşkı zayıflatır. -La Bruyere
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > ahmet eser




17 Şubat 2008
Orda Bir Köy Var Uzakta  
ahmet eser
Hep bizim olan ama uzaklarda bekleyenlere dair...


:BAIH:
İlkokulun silgi ve tebeşir kokan sıralarında öğretmişlerdi bize gurbeti bu şarkıyla . Sanki herkes biliyordu bir gün uzaklara gideceğimizi ve göz yaşı olup akacağını bütün sevdiklerimizin.

Hayattan habersiz oyunlar oynarken tek derdimiz misket oyununda kaybettiğimiz bilyelerdi yada sabah yaptımız maçta diğer sınıftan yediğimiz gollerdi.o zamanlar okulda kimin elması daha çok kızardı kim daha güzel resim yaptı yada sınıfın en güzel kızı kime baktı gibi ciddi konular meşgul ederdi gündemimizi. Gurbete ve hasrete üzülecek değildik ya o bir şarkının nakaratlarıydı ve müzik dersi çoktan bitmişti.

Derken gözerimizi terminallerde açtık ; kimimiz asker oldu kimimiz bir okul okuyordu yada uzaklardan evlenip yuva kurdu. Saatler gelince de herkes bir bir yola koyuldu ve otobüslerimiz tek tek ziyaret etti yıkılası gurbetin bütün duraklarını. Gurbet artık şarkı nakaratlarından çıkmıştı bir ev ödevi de değildi kompozisyon dersinin hatta biyoloji dersinin aksine kanın içinde alyuvarlar ve akyuvarlardan başka hasret de vardı bol miktarda. O zamanlarda başladı fotoğrafların arkasına tarih ve zaman yazma hastalığı ve noktasız cümlelere sığdırmaya çalışmak kahrolası ayrılığı. Kara tren gecikiyordu ve muhtemelen hiç gelmeyecekti. Ya postacıya ne demeli bizim evin önünden bile geçmiyordu.

Gurbetin hasret ocaklarında çalışmaktan nasır tutmaya başlamıştı yürekler ve bir ilkbahar yağmuru gibi geliyordu gazete köşelerinde çıkan bizim oralardan haberler. Şair olmak hiç de zor değilmiş meğer ; bir kağıt bir kalem birde hasret gerisi postacıya zahmet. Bütün kahırlar müptela olmuştuk olmasına ama bayramlarda kimsenin eli öpememek hele akşamları eve gelince anamızın yemeklerini yiyememek çok koyuyordu. Birde hasretleri cüzdanımızın bir köşesindeki resimlerle gidermek hele telefonda konuşurken oğlum sesiyle titremek telefonu kapatıp herkese inat göz yaşı dökmek ömürden ömür yiyordu.

Tam isyanın kör sokaklarında gezinirken birden ana yüreğinden akan dualar yetişti imdadımıza. Bitmeyecekti bu körolası gurbet ama orda bir köy vardı uzaklarda bizim köyümüzdü o köy birgün nasılsa gidecektik oraya….



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


ahmet eser kimdir?

kendi halinde bir adam okadar ki ne dostu ne düşmanı var cepleri tıkabasa yalnızlık dolu

Etkilendiği Yazarlar:
..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ahmet eser, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.