Bilim şaşkınlıkla başlar. -Aristoteles |
|
||||||||||
|
Her taraf uçsuz bucaksız kumlardan ibaret Bir çöl Ama ne sıcak… Nede soğuk Tek bir yol arkadaşı var Önündeki kumları süpüren Her adımında arkandan izleri silen Rüzgâr… Tepede bir güneş İlerde bir kuyu Koca çölün tam ortasında Simsiyah taşlarla örgülü bir kuyu Belki de gözlerimizin bizlere oynadığı ufak bir oyun Deliliğin doruk noktası Kapat gözlerini Kuyuya doğru Yavaş yavaş Bu son görüşün yumuşak kumların üstünde parıldayan güneşi Bir daha güneş kumların üstünde parıldamayacak O gün gelene dek… Güneş batıyor İşte kuyunun uçsuz bucaksız karanlığı Suyu bulma amacıyla çaresizlik içinde inilen kara bir delik Beklide sudan kurtulmak için… At bacağını artık taşların üstüne Buz gibi taşlar Kim bilir görülemeyen karanlığın dibinde neler var… Güneş battı… Yolculuk başladı… Teker teker Her bir taşa basa basa Yavaş yavaş Her bir adımda Bir ışık yanıp sönüyor Kuyunun artık çok uzaklaşan girişinde… Taşların bazıları keskin Bazıları soğuk Bazıları adeta ayakla basılması için özenle yontulmuş Yontulmuş taşları seçmeden devam etmek imkânsız Kan… Kara taşları renklendiriyor Kara taşları renklendirmesi gerekiyor… Sadece koyu bir sıvı kütlesi Bilinmeyen derinliğe iniyor Acı… Susuzluk gittikçe artıyor Adeta indikçe daha fazla uzayan bir kuyu Her adımda daha da zorlaşıyor Her adımda daha çok acı veriyor Beklide pes etmek ve bırakmak gerek Aşağıya doğru süzülüp suları daha çabuk bulmak Peki ya aşağıda su yoksa? Ya sadece kuru kumdan ibaretse karanlık? O zaman bunca kanın ve acının da yok hiçbir anlamı Boşu boşuna zorla çıkılmış bir yolculuk Dikey düzlemde Keskin taşlara karşı verilen savaş Ama su yok Tek bir damla bile Suyun sesi bile yok Beklide bir taşı koparıp atmak güç verir Yukarıdaki taşlardan seç Onlarla bir işin kalmadı Sadece sana acı vermiş olan taşlarla dolu yukarısı Hayır… Çıkmıyor yerinden Tek bir tanesi bile… Dokundukça daha çok parçalıyor Keskinliğinden azıcık bile ödün vermemiş O zaman devam et Başka yolu yok Ya da bırak Zaten devam edersen sonunda kayıp gömüleceksin karanlığın dibine Her iki şekilde de aynı son Aynı kader Dur… Neden aynı olsun? Devam et Bu sefer daha kararlı Daha güçlü Taşların keskinliğine aldırmadan Dökülen kanları görmeden Tepedeki ışık hala yanıp sönüyor Her bir adımda Aydınlık ve karanlık bir arada Aslında karanlık bile karanlık değil Kuyunun dibindeki sonsuz yokluk kadar Rüzgâr nerde? Neden taşları yontmuyor? Neden geçmem için kolay bir hale getirmiyor taşları? Neden her şey zor olmak zorunda Birkaç damla su için Neden bu kadar acı? Çölün ortasında kalmayı mı tercih ederdin? Her biri diğerinin aynı olan günleri izlemeyi mi tercih ederdin? Amaçsızca Güneşe doğru bitmeyen yürüyüş… Şimdiki amaç ne ki? İki damla su için bitmeyen işkence… O zaman atla Ve bitir işkenceyi Gömül suların dibine… Hayır… Korkuyorum… Biraz daha devam… Hiçlikte yok olmaktansa Acı… Süre gelen bitmez tükenmez adımlar Taşlara acı akıtmaktan başka bir şey değil Kapat gözlerini… Bırak kendini hiçliğe… Hiçliğin derinliklerine… Sonsuzluğun karanlığına… Belki rüzgâr gelipte kurtarır Beklide bitirir, Umutsuzluğun karanlığına yapılan bitmez tükenmez yolculuğu… Rüzgârdan umut yok… O her adımla yanıp sönen ışığın yanında Seyrediyor Çıkmamı Veya Yok olmamı Seyretmiyor… O sadece kumların arasında Bir yerden bir yere dolaşan hava akımından ibaret Başından beri tek başına Sonuna kadar Yokluğun karanlığındaki sonsuz suya ulaşana dek Peki ya sonra? Suyu bulduktan sonra? Bir hiçlik daha…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Jack Araz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |