..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Konuş ki seni göreyim. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > arjin arslan




22 Temmuz 2008
Gülümse Zamana ve Hüzne  
arjin arslan
geçmiş: yaşananların ev sahibi, kederlerin duldası hüzün: umutlarımızın engeli, gülüşlerimizin celladı siz: kaybedecek yada kazanacak olan


:BDIG:
Hüzün sarmalayınca dört bir yanını, zamana tutunmaya çalışırsın (ikisinin ortaklığından habersiz). ‘Denize düşen yılana sarılır’ misali bir şeydir bu. Zaman, senden daha hızlı ve daha ataktır. Böylelikle hep ardından gidersin. O, engebeli, uçurumlara sıfır, taşlık yollara dönüşür; sense hazırlıksız ve eksik bir yolcuya. Bu yolu, sonu yok gibi görürsün. Bir yılan gibi süzülür ayaklarının altından. Soğukluğunu hissedersin, insanlar ölümü soğukluğuyla niteler ya; işte bu da en az ölüm kadar soğuktur. Ölüm kadar soğuk; ama hüzünden daha az korkutucu ve daha az cani.
Zaman, dirilip tekrar ölendir; hüzün, acımadan defalarca öldüren. Hüzün; başı dumanlı bir dağdır. Zaman; geçmişin, şimdinin ve geleceğin tek sahibidir.
Sen zamanın üzerinde yol alan bir yolcusun. Eli tetiğe basmaya hazır -avcıya benzeyen- bir yolcu. Çoğunlukla içinde yaşadığın o anı ve varacağın yeri düşünürsün, ardına bakmaya korkarsın; çünkü geçmiş vardır orada. Onun barındırdıklarına karşı savunmasız olduğunu bildiğinden dolayı ürkersin. Her halükârda zamandan daha sıcak, hüzünden daha masumsun çünkü. Yol kenarına geçip sıyrılma lüksüne sahip olmadığını da bilirsin.
Şimdiki zaman kabul etmez hüznün ev sahipliğini, gelecek zamanda öyle. Hüznün en iyi konaklama yeri zamanın derinlikleri yani geçmiştir. Tüm acılar, tüm yıkımlar, yenilmişlikler kendilerine yurt olarak geçmişi seçerler. Misafirperver bir ev sahibidir o. Hüzün her zaman başköşe konuğudur orda. Sevinçleri de alsa içine, duldasında saklı tutar kederleri. Geçmiş, soğuk nefesini hissettirir ensende. Seni her an yakalayıp o ürküten yalnızlığa ve karanlığa mahkûm etmek için yol üzeri pusuya yatar. Geçmiş sinsice yaklaşır ve vurmak istediğinde düşmanca vurur. Merhametsizdir. Diz çöküp önünde merhamet dilesen bile değişen bir şey olmayacaktır. O acımadan tüketen hüzünle işbirliği yapmaktadır çünkü.
Ömür boyu sürecek bir maçtır bu ve ikisi de seni alt etmeye ant içmiştir. Bilinen bunca şey karşısında yapılacak bir şey yok deyip, salıverirsen kendini; işte orada tükenirsin alevinden korkan bir mum gibi. Yenik düşersin zamana ve hüzne. Şayet yaşamında yer yoksa yenilgiye: Yeri geldiğinde gözyaşlarınla boğabilmelisin hüzünleri (umut dolu gözyaşlarıyla tabi). Mağrur bir edayla durup geçmişi ezebilmelisin bakışlarınla. Yaşadığın olumsuzluklara rağmen gülebilmelisin zamana ve hüzne. Senden daha üstün olmadıklarını hissettirmelisin onlara. Güçlü olan sensin. Farkında olmalısın bunun. Onlar ne kadar siyahsa sen o kadar beyazsın. Onlar ne kadar karamsarsa sen o kadar umut dolusun. Onlar ne kadar savaşçıysa sen o kadar barışçısın. Hüzün sızmış olsa da geçmişine; şimdi ve gelecek senin yanında unutma. Bütün güzelliklere engel olan hüznü bulaştırma şimdine ve geleceğine. Huzur aşıla düşlerine ve hep gül geç ismi kötüyle anılan her şeye.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Nereden Başlamalı Yaşama?

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Zaman Tüneli

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Duanla ve Duamla [Şiir]
Halil Serkan Öz Anısına [Şiir]
Nehir - Bahçe - Sonsuzluk [Şiir]
Ses - Siz [Şiir]
Hayâl [Şiir]
Duyarsan Sanadır Sesim [Şiir]
Durmazsam [Şiir]
Dumrul [Şiir]
Kurtaramadım Kendimi [Şiir]
Düşen Ten [Şiir]


arjin arslan kimdir?

hüzünle kovalamaca oynadım her zaman ve hep hüzne ebelendim. . .

Etkilendiği Yazarlar:
ahmet arif,yılmaz odabaşı,murathan mungan,yılmaz erdoğan,özdemir asaf


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © arjin arslan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.