..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kitabının bir kopyasını gönderdiğin için sağol. Onu okumakla hiç zaman yitirmeyeceğim. -Moses Hadas
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Saltukalp İnan




16 Şubat 2009
Maneviyat Vs Maddiyat...  
Tek kelimeyle acı..

Saltukalp İnan


İnsanlara verdiğimiz ve insanlardan gördüğümüz değeri belirleyen öğeler maddi dünyanın içinden ne kadar olmalıdır? Ben buna olabildiğince az diye cevap veriyorum.. Çünkü hayattan şu ana kadar şunu öğrendim ki elimizde olan tek şey hislerimiz ve düşüncelerimiz.. Bunun dışında kalan herşey hayat izin verdiğince gelişir, oluşur..


:BBAE:
İnsanlara verdiğimiz ve insanlardan gördüğümüz değeri belirleyen öğeler maddi dünyanın içinden ne kadar olmalıdır? Ben buna olabildiğince az diye cevap veriyorum.. Çünkü hayattan şu ana kadar şunu öğrendim ki elimizde olan tek şey hislerimiz ve düşüncelerimiz.. Bunun dışında kalan herşey hayat izin verdiğince gelişir, oluşur.. O sebepledir ki maddi fikirlerle çevrelenmiş insanların yaşamı hep daha fazlası yönünde bitmek bilmez bir savaş, boş ya da gerçekleştirilebilir umutlar ve umutsuzlukla dolu geçen bir ömür oluyor.. Birken üç, üçken beş, beşken on neden olmasın? Sonu varmışçasına bir koşuşturma ve tüketilen ömürler.. Şu durumda huzurumuzu, iç dünyamıza ve bizi mutlu eden şeylere toplamamız her ne kadar günümüz dünyasında zor olsada önemli bir kapı oluyor.. Ancak bu kapıdan girerken üstümüzdeki maddi beklentileri dışarıda bırakarak o huzuru bulabiliriz.. Çünkü maddi dünya, iniş çıkışlarla buna bağlı olarak çıkmazlar ve sorunlarla dolu.. Eğer ki iç huzuru bulacağımız yere maddi dünyadan öğeler yerleştirmeye kalkarsak bu yoz bi huzur olur.. Her an tehlikede, samimiyetten ve varoluşsal duruştan uzak topal bir huzur.. Bir örnek vermek gerekirse; birinin birine olan sevgisini maddi olguların etken olduğu konularla belirlemesi yanlıştır.. Çünkü kişinin maddiyatı o kişinin hislerinin tercümanı olmadığı gibi hislerini dile getirmede bir etken de değildir.. Çok seviyorsa tek taş alır, sevmiyorsa iplik bağlattırır ya da seviyorsa atlar gelir sevmiyorsa gelmez değildir işin özü, çünkü yapılanlar ve alınan kararlar insanın kalbindekiler gibi değil, elde olmayan dinamikler üzerinden gelişir.. Asıl öz el eleyken, göz gözeyken sadece varlığınla ısınıp ağlayabilmektir.. Eğer ki iki insan maddiyattan arınıp kendini varoluşsal olarak birlikte görürse onların karşısında durabilecek bir maddiyat olduğunu düşünmüyorum.. Bunun için bu algı seviyesinde birini arıyorum.. Bana benim maddi dünyadaki savaşımda destek olacak, üzmeyecek, düşüncesizlik etmeyecek, fikirlerimi, hislerimi, hayallerimi gerçekleştirmek yönünde anlayış gösterip aynı şekilde anlayış görebilecek biri.. Bunun için gerçekten hayatın içinde olup hayatı anlamaya, anlamlandırmaya çalışan biri lazım.. Hayatın dengelerden oluştuğunu ve kendi isteklerine, hayallerine göre her zaman gelişemeyeceğini ama özün el ele, göz gözeyken bambaşka olabileceğini hissetmesiyle çözebilecek biri.. Böyle birileri var ancak bulması çok çok zor.. Bu algı seviyesinde insanların karşılaşıp uyuşması lotoda kişiye büyük ikramiye çıkması kadar zor bir olasılık.. Çünkü günümüz dünyasında sapla saman birbirine karışmış, maatteesüf ne kendini ne hayatı anlayamamış insanlar, hayatın her yanını doldurmuş ve kendilerini birşeymiş gibi gösterebilmek adına tüm bunları anlamış ya da anlama yolunda ilerlemiş gösteriyorlar.. Acı olan tüm bu anlatmaya çalıştıklarımı anlamak için uygun alt yapıya sahip ya da bir nebze anlamış bazı insanların; bu maddi dünyadan arı, içten sevgiyi görüp tercih etmemesi.. Evet, göz göre göre ben böyle bir sevgi istemiyorum demesi, açıkçası elindekilerin ne kadar öz olduğunu anlamadan, kıymetini bilmeden, kendilerinin maddi beklentilerine daha uygun bi sevgi araması.. Tek kelimeyle acı..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sabun...
Ballade No 1 Op 23 In G Minor

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
'Adam'lar
Kelimeler Yettiğince Mektuplar Yazdım...
Kimiz?
Sigara
Değil Midir?
Ağlarken Gül

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Uyumak [Şiir]
Neden İçiyorum? [Şiir]
Hayat Hanım [Şiir]
Derin... [Şiir]
Bulantı [Şiir]
Gayet İyi [Şiir]
Hayat Veren [Şiir]
Rötar [Şiir]
Olabildiğimce... [Şiir]
Rivayetin Hikayesi [Şiir]


Saltukalp İnan kimdir?

Düşünebilmek için yaşayan, hergün "bitse de gitsek!" diye düşünerek uyanan, kalbinin eksik parçasını doldurmaya çabalayan bir adam. .

Etkilendiği Yazarlar:
Gördüğüm ve tanıdığım herkes..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Saltukalp İnan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.