..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir şey yaşam kadar tatlı değildir. -Euripides
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Halil Demirbilek




8 Ağustos 2002
Algısal yaşıyoruz...  
Algılar derinden bir yargı ile yönlendirir benlikleri ve çoğu zaman bilmeyiz bildiklerimizi...

Halil Demirbilek


Neyi düşünüyoruz ?


:CJFH:
Bilindik şekilde belirir yaşamlar.kimi zaman bir hayal kimi zaman ise gerçekle, olmayan arasında bir köprüdür.Her nasıl yaşanırsa aslında yaşanmış denilen yaşanılmamış bir algı topluluğudur.Nasılki bir sabah kalktığınızda yapmak istedikleriniz yapmak istemedikleriniz kategorisinde belleğinizde kargaşa yaratır ya işte yaşamda yaşanıldığı kadarı ile değil yaşanılmadığı kadar değerledir.

Bilindik şekilde yaşam denilen, nefes alma ya da tatminkar bazı duyguların bedene ve ruha verdiği haz olarak tanımlanır.Ama aslında felsefe kavramının günümüze dek sürecinde çeşitli başlıklar halinde incelenen yaşam bir bakıma Platon'un yansıma kavramına benzer tabi Platon'dan önce Aristo'nun Hiç'lik düşüncesi bunu tamamlayıcı nitekliktedir ama bir farkla; sözü edilen dünyanın Hiç ten var olması değil sözünü ettiğim yaşamın aslında bir algı topluluğu arasına sıkışmış Hiç'liği.........

Bu nasıl bir anlayış ya da bu düşünce ne kadar doğru?

Bu sorunun cevabı her bir bellekte farklı şekildedir hatta bu düşünceye katılmayanlarınızda da bu düşünce bazı demler zihin kurcukluyor.Acaba mümkün mü yaşamın algıdan ibaretliği? Bir bakıma evet.Şimdi şöyle düşünelim; bizim değer vermediğimiz bazı olgulara tepkimiz açıktır.

Nasıl yani? Bu değer vermediğimiz olgulara biçimsiz şekilde konuşmalarla cevap veririz ve bazen değer verdiğimizi düşünmesini isteriz amaaslında bizde iyi biliriz ki sözü edilen olguya değer veririz.Eğer öyle olmasa idi bu olguya biçimsiz şekilde cevaplar vermek yerine hiç bir yanıt vermeden değersizliğini gösterebiliriz.Ama yapmıyoruz.Çünkü değer veriyoruz.Ve sadece algımızda kalıyor değer vermediğimiz düşüncesi.....

Baştan beri demeye çalıştığım belki algılarımızla yönlendiremeyiz yaşamı ama yaşam algılarımızı bize göre yönlendirir.

Konuşmak, istemeyince susarsın;

görmek istemeyince kör olursun

Ama

susuyorken konşuyor

körken görüyorsundur.......

Katılmayabilirsiniz ama en azından bu güne kadar geçtiğiniz nehirler dolusu insanları ve toprağı düşünün bakarsınız gerçekten algılar sizi yönlendirmiştir....




İyi yürekli pınarlar gibi gülümseyin her dem...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Düştür uzaklık [Şiir]
Özleyeceksin [Şiir]
Ne de Sen [Şiir]
Nerede? [Şiir]
Yaralanmışım [Şiir]


Halil Demirbilek kimdir?

İnsan bir ırmaktır. Bu ırmakta bir damla hayat taşır şiirler. Damla ki kelimeleri dünyaya sığmaz. O damlaki iz taşır; izbe yanaklarda. Damla ki denize yolculuğunda yaşamsal sözleri vardır şaiirlerin. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Atilla ilhan;Aşık veysel;Yunus Emre;....


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Halil Demirbilek, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.