• İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
1
|
|
|
|
– Sözcüklerden anlam çıkarmaya çalışmak aptallık alametidir. Bu yanlıştan kendinizi sakınmalısınız. İnsanlar sözcüklerden, anlama değil, anlamdan sözcüklere gitmeyi denemeli. Siz bu söylediğimi farz edin bir “oyun” hatta buna “anlam oyunu” diyelim.
|
|
2
|
|
|
|
Oysa şimdi geçiş dönemiyle birlikte "kolektif hak mülk sahibinin huzur hakkıydı". Huzur hakkının gerisinde böylesi nesnel ve gerçek bir sanal köleci geçmiş vardı. |
|
3
|
|
|
|
Nasıl ki erken dönemde türümüz her şeyin ölçüsü olmakla bir yığın hata ve eksikleriyle insanı kolektif alan düzeyine getirmekle kolektif enerjiyi ortaya koyup; bizi kolektif enerjiden yararlandırtmışsa; yerellik bazında her şeyin ölçüsünün toplum olması da bir yığın eksiklerine rağmen uzayın kapılarını önümüze sermişti. |
|
4
|
|
|
|
Yani El "L" sesi ile kolektif olan, doğrudan olmayan belirsizliğe atıftı. Veya kolektif tüzel ligin yanına doğrudan kişi olana izafeydi., Mülkün sahibi olan tekil bilirliğe diyorduk. |
|
5
|
|
|
|
Heyhat bir kısım para da dişten artıran çalışan kesim elinde birikir. Parası biriken kişiler emek hayatı içinde çekilir. Emek hayatı içinde çekilen kişiler nedenle çalışan ve sömürülen kişi sayısı azalır. |
|
6
|
|
|
|
Ava gidenlerin akıllarının arkada kalmaması için arkada kalan yavruların bakımı, barınma alanında ateş yakıcılığı, barınma alanının ve kendilerinin korunmasının ve gözetlenme yapılıyor olması o andaki av ve pusu atma işin devam etmesini sağlayan CANLI VE KOLEKTİF EMEKTİR |
|
7
|
|
|
|
Ancak hemcinslerin yaşamı totem dönemle birlikte, hem totem dönemin izolasyon şartlarını taşıyan üs sel durumla üs sel durumlu izolasyon devinmesi kazandı. Hem de izole bir üs sel devimin kapasite ve ivmesini kazandı.
|
|
8
|
|
|
|
Kişisel sahiplik, kolektif sahiplik gibi herkesin sahipliğini gözetmezdi. Bu nedenle kişisel sahiplik kendisini ihsas ederken; milli piyango biletinin "size de çıkabilir" reklamı gibi mülk sahibine teslim olma üzerinde kişilere rızk dağıtmayı vaat ediyordu. |
|
9
|
|
|
|
İki mıknatıs çubuk arasına onlara değecek şekilde mıknatıs olmayan bir demir çubuğu koyun. Biraz sonra demir çubuğu mıknatısların arasında elinizle iterek çıkarın. Artık mıknatıslar olmasa da mıknatıstaki tüm benzer etki artık demir çubuğa geçmiştir.
|
|
10
|
|
|
|
Her dallanma çatallanma kendi üs sel durum yansımasıyla vardı. Üretim yapılan ilk dönem içindeki hemcinslerimiz; "avcı toplayıcı elde edişlerini, üretimi ve üretilen kullanımları ortaklaşmakla kendisine "paylaşmacı ortaklar tanımakla, kolektif sürece başladılar. |
|
11
|
|
|
|
Bugünkü insan dediğimiz türümüz homo sapiens denen bir türün sosyal, kültürel ve biyolojik evrimiyle ortaya çıkmışlardır. Örneğin, az da olsa bu insanımsılardan neandertallerin genini taşımaktayız. |
|
12
|
|
|
|
Kuantum durum tümden ve aynı anda belirsiz bir olasılıklar bulutu içermenin üstel durumlarıdır. Oysa maddenin olasılık dağılımı belirli bir sayısal durumlara çöktüğü için olasılıktan çok de termine olmuştur (belirli olmuştur) |
|
13
|
|
|
|
Feodalizm kolektif gücün sömürgeci gelişme çizgisi içinde para adamlığı dediğimiz burjuvaları ortaya çıktı. Kolektif güç, sanal bir değer anlayışıyla paranın değişim aracı olması üzerine yansıtılmıştı. |
|
14
|
|
|
|
Türlü enflasyon teorisi köleci sapkınlığın kendi çıkmazıdır. Ya da türlü enflasyon teorileri sömüren köleci sistemin kendi sömürme mantığının doğrularıydı. |
|
15
|
|
|
|
Kulluk sistemi içindeki uygulamalarla sürecin kolektif sahiplikteki anlam gibi bir anlam olmadığının anlaşılması ile işin rengi giderek değişmişti. Bu değişim köleci sistem içinde büyük bir hayal kırıklığı TRAVMA olacaktı. Travmanın tedavisi de yine imandı! |
|
16
|
|
|
|
Bu kurgular kolektif alan içinde özgeciliği geriletip, kolektif gücü kullanan kişisi bencilliği hortlattı. Tarih bu kurnazca kurgulanmış olayları, köleci sahiplik mantığı içinde "kurnaz Enki" tamlaması içinde anlatır. |
|
17
|
|
|
|
Ve yine kolektif emek zaman şimdilik başka hayat üzerinde olmamakla sizin üzerinize açılmış üstel bir zaman ve zaman tüneli olan kurt deliğidir. |
|
18
|
|
|
|
Böylece özel mülkiyetçi alan, kolektif güç ve kolektif sahipliğin muktedir oluş "zımnına atfın" tersi olan söylemle tanımlanacaktı. Neydi kolektif atıf?
Üretim ilişkisi bazında ve üretilenleri tüketme bazında ortaklıktı, beraberlikti. Mülk sahibi de bu atıfta hareketle kendine "ortak tanımayan" bir sahip oluş şeklini ilan edecekti.
|
|
19
|
|
|
|
Hemcinsler doğal ortamın içine ne fakir olarak doğuyorlardı; ne de zengin olarak doğuyorlardı. Ne köle oluyorlardı; ne köle sahibiydiler. Ne de aradıklarını bulduklarında şanslıydılar; ne de aramadıklarını bilmemekle şansızdılar. |
|
20
|
|
|
|
Ki bu artık zaman içindeki kişilerin her biri kendi keyifleri ile yapacakları oyun, eğlence türü merak giderme üsteli gayretleri yeni bir yansıma durum içinde birçok alan açmanın olanağıyladırlar da. |
|