..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamak ne güzel şey be kardeşim. -Nâzım Hikmet
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > deniz şahin




25 Ekim 2009
Yalnızlık Hali  
deniz şahin
anlatılmaz bilirsin..ama anlatırsın..okuyan bir parça ortak olur ama limited değildir ki ruh,sen tek sahibi kalırsın..başka şansın varmı


:BJFE:
Herkes aynı,bütüne baktığında..kaşına,gözüne aldanma..hepsi aynı bakıyor..
Hele bide bakılacak yerler aynıysa..
Karanlığın izdüşümlerinin korkuttuğu bir gecede,anladım herkes aynı..oysa o gece dolunay vardı.ve her ayın aynı zamanında o da aynıydı;herkes gibi..
Özenle çizilmiş,gölgeli,lekeli kıvrımlarıyla,zamanı geldiğinde orda,tam orda beliriveriyordu..denize vurduğu ışığı,denizle onun arasında..gördüğüm kadarına aldanırken ben…baktığım kadar vardı orda,çoğu insan uykudayken,uykusuz berduşlara bir teselli gibi..o hep ordaydı..
Yalnızlığı anlatmak lazım..
Yazabilmek lazım,okuyanı ne çok olur diye hayıflanmaya hiç gerek olmadan..belli ki okuyanı çok olacak yalnızlığı anlatabilen kelimelerin..herkes kahraman yalnızlığı anlatan romanlara..
Sahi anlatılırmıydı yalnızlık..
Sığarmıydı,sıkışmış bedenlerin desenlerine..
Tasvir edilebilirmiydi o bedenlerin hali..
Yalnızlığın hali..
Yalnızlık,
Günde iki paket sigara içenin,sigarasız kalmış hali..
Gemilerin seyirsiz,
Seyirlerin rotasız,
Kaptanların gemisiz hali…
Yağmurdan kaçarken,şimşeğe tutunmak gibi..
Bir yer var,gidilesi olmayan..
Hep o yere gitmek gibi..
Ses ver,
Sessizliğin kulağımda kalan tek ezgi..
Bu yalnızlık hali…
Olmayan sevgiliye aşk tutar gibi…
Yalnızlığın günlüğü olsa,cümleler ne söyler..bileni olsa,alimi olur..şimdi bi sigara yakılır,zamanıdır..döndün arkana baktın,gördüğün duvar.bari aynaya baksan,halini görsen..kendi halini..yalnızlığın halini..ama bakmazsın aynaya,o yabancı sandığın haline..durma kaç,sığın duvarlara,duvarlarda yankın var..döner gelir sana..hıçkırdığın sesi duyacaksın tüm yankılarında..
Sonuna kadar korkacaksın..sonu yok ki..bekle,ne beklediğini bilmeden bekle..
Gecede biter elbet.bu karanlık sırasını savdı mı,gündüze sevinme..gündüz hep hasrettir gecesine.güneş her gün doğar yeni bir geceye..ah bu yalnızlık hali,tesellinin yokluk hali..
Tezkeresiz kaldım,er düştüğüm savaşlarda..
Mektupsuz kaldım..kırdım tüm kalemleri..
Kendime infazlardayım..
Sahte bakışların gözlerine düştüm..
Çaresizim..
Ah bu yalnızlık hali..
Aldatır,sen de aldanmaya can atarsın,hani o kör karanlık var ya..serap olduğunu bile bile tüm denizlerin..
Sokak lambasının ışığına bak..kör karanlığın tek dermanı..
Anlatsam,anlatamam..
Ah bu yalnızlık hali..
Halimden biçare,o halden biçare,kendimden çıkmaz çare..
Gül geç diyorlar dimi..bak sağlıklısın,elin ayağın tutuyor..
Eline ayağına baksan..
Sahi,
Tutuyor..
Sen tutunamıyorsun,tutamıyorsun..
Kendini bir türlü tutturamıyorsun..
Ne demeli,ne yapmalı..
Söylemesi kolay..
Ah bu yalnızlık hali..
Bir romanın,kelimesiz kalmış hali..
Okunmamış binlerce romanın,sararmış,eski kokan hali..
Öyle bir halki..
Suskunluk..
Yakışmaz öyle sokak ağızları..kırılırsın,içinde öfken artarda artar..istemessin söz söylensin..öyle bir hal ki..sen o hali anlatacak herkese düşman..herkes sebep..herkes suçlu..
Ah bu yalnızlık hali..senin en suçsuz halin gibi..
Beyazdır yalnızlığın rengi,en kolay ,en çabuk kirleneni..

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ...
Gönderen: Mehtap ALTAN / , Türkiye
28 Ekim 2009
Evet bir romanın kelimesiz kalmış hali... Yalnızlığın en güzel tanımlarından biriydi sanki... Tebrikler...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Doğru Mu Yaşıyoruz

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Suskunluk Hali
Veda Bu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Zülfikar [Şiir]
Hayat [Şiir]
Delinin Tekiyim Ben [Şiir]
Mesken [Şiir]
İyi ki Doğdun [Şiir]
Balıkçı Amca [Şiir]
Karakök [Şiir]
Ödünç [Şiir]
Ansız [Şiir]
Yangınıma Serzeniş [Şiir]


deniz şahin kimdir?

yazmak, ciğerlerimi dolduran havadan başka bir şey değil. . .

Etkilendiği Yazarlar:
dali,oruç aruoba,ırwin yalom,elif şafak,reaşt nuri güntekin,can yücel,orhan veli,cemal süreyya


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © deniz şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.