..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Paul'un Peter hakkında söyledikleri, Peter'den çok Paul'u tanımamızı sağlar -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Deneysel > Osman Oğuz




18 Haziran 2010
Kaçış  
herhangi bir fahişenin yaşamından kesit

Osman Oğuz


Bu basit öykü denemesi, ilhamını Şükrü Erbaş'ın "Genelev Mektupları" isimli sarsıcı şiirinden aldı. "Tenime yabancılaştım, etime/göğsüme, kollarıma, bacaklarıma" diye başlıyordu o şiir. Peki ya, yabancılaşma nerede başladı? Onu tetikleyen neydi?


:AFGD:
Asfalt uzuyordu önünde, bitmek bilmiyordu. O evden çıktığından beri yürüyordu. Nereye gidiyordu, nasıl yaşayacaktı? Bu soruları atmaya çalışıyordu kafasından. Asfalta bırakmıştı kendini, kapkara asfalta… Yanından gelip geçenlere aldırmıyordu, laf atanlara aldırmıyordu.

Aklına 14 yaşındaki, neşeli kız geldi. Mahallenin en güzel kızı… Erkeklerle birlikte maç yapar, evlerin duvarlarına tırmanır, bekçiyi oynatırdı. Ara sıra da, Kerem’le o kuytuluğa saklanırlardı. Kerem, göğüslerine dokunurdu, yüzü kızarırdı. Hızla eve koşar, yatak odasına kapatırdı kendini. Sonra aynanın karşısında vücudunu seyre dalardı. Bir an evvel büyüsünler diye, sıkardı göğüslerini. Annesinin rujunu, rimelini kullanırdı. Sonra topuklu ayakkabıları giyer, tekrar, uzun uzun seyrederdi kendini. Aynanın karşısında, büyük bir pop yıldızı olurdu şimdi de… Elinde mikrofon niyetine tuttuğu parfüm kutusu, salınır dururdu aynanın önünde. Aynaya öpücükler savururdu. Sonra annesinin çağırışıyla veya ansızın odaya girişiyle biterdi, “büyüme oyunu”… Annesi onu böyle gördüğünde, “orospu olacaksın” diye bağırırdı…

Annesinin “orospu olacaksın” diyen sesi, sanki yakınlardan geliyormuş gibi çınlıyordu şimdi kulaklarında… Asfalt uzamaya devam ediyordu ve laf atanlar çoğalıyordu giderek. Giderek daha da kararıyordu gözleri. O evden kaçtığında, özgürlüğe atıldığını düşünüyordu. Heyecanla koşmuştu sokakları. Ama şimdi yoğun bir karamsarlık sarmıştı içini. “Ne yaparım ben” dedi usulca, “Kime giderim!?”

Ona “orospu olacaksın” diye bağıran annesi, kansere yenilmişti. Babasıysa hapisteydi. Şimdi de o düştü aklına. Babasının işten dönüşü, bıyıkları, gülümsemesi… Sonra odaya sığdıramadığı kitapları… Babasının “kötü” olabileceğine akıl erdiremiyordu bir türlü. Ama polisleri hiç sevmezdi o. Haberleri izlerken de sürekli küfrederdi. Onu bu yüzden hapise attıklarını biliyordu.

Adımları giderek yavaşlıyordu ve simsiyah asfaltın üzerinde hayaller kuruyordu durmadan… Hep o günler geliyordu aklına. 14 yaşındaki kız; canlı, deli-dolu… Sonra annesinin öldüğü gün geldi aklına. Yanı başında eriyip gitmişti annesi. Babası, onun yanında ağlamamasını tembihlemişti. Ama o dayanamıyordu. Geceleri usulca sokuluyordu yanına. Dakikalarca gözyaşı döküyordu. Allah’a yalvarıyordu sürekli. Sabaha kadar dua ediyordu. “Daha fazla zayıflamasın” diyordu. Ama olan oldu ve bir gün battaniyeye sarılı cesedini çıkardılar annesinin… O günden sonra da hep küfretti Allah’a… Babasınıysa, annesinden üç ay sonra, kelepçeyle çıkardılar evden. Yalvardı polislere, ama bırakmadılar. Bir polis geldi şimdi aklına. Ona dönüp, “Yazık lan! Orospu olacak bu çocuk.” demişti. Sanki Allah herkese söylemişti kaderini…

Kimsesizdi artık. Aileden kimse, uzun süre sahiplenmedi onu. Sonunda da bir yurda yerleştirdiler. Her gün aynı saatte kalkıp, aynı saatte yattığı, aynı kadınlardan dayak yediği bir yurda… Ne babasından haber geliyordu, ne de aileden başkasından…

Adımları tekrar hızlanmaya başladı. Nefes nefese kaldı şimdi. Aklına o gün geliyordu. Yurttan kaçtığı o gün… Şimdikine benzer bir heyecan ve özgürlük umuduyla kaçmıştı yurttan da… Ama sonrasında, o eve düşmüştü. Babasının bıyıklarına benzer bıyıkları olan, ama hiç de babası gibi iyi olmayan adamların göğüslerini sıktığı, kızlığını bozduğu o eve… Kendisi gibi bir sürü kadının çalıştığı, ekşimsi bir kokunun hakim olduğu o uğursuz eve…

Nefes alışı sıklaşmaya başladı ve gözünde damlalar tomurcuklandı. Zor tutuyordu kendini. Bir mağazanın önünde durup, 20 yaşındaki genç vücudunu izlemeye başladı. Kıyafetinin altından görünen göğüslerini, bacaklarını, yanağını, ellerini… Hepsi yabancı görünüyordu ona. Aklına 14 yaşında, aynanın karşısında şarkı söyleyen, süslenen ve aynaya öpücük konduran kız geldi. Karşısında duran kadın, o değildi. “Fahişesin sen!” dedi usulca… Aynadaki kadına büyük bir nefretle bakıyordu: “Fahişesin sen!” Sanki küfrediyordu karşısındaki kadına… Büyük bir hınçla, sürekli tekrarlıyordu: “Fahişesin sen!” Sonra tekrar gözü ilişti, göğüslerine, bacaklarına, ellerine… En son, gözlerine değdi gözü. Kendi gözlerine… Ağlıyordu. Uzun uzun baktı, ağlayan gözlerine… Zorlukla açtı dudaklarını: “Fahişeyim ben!” dedi. Tekrarladı, üç kez, beş kez, on kez tekrarladı: “Fahişeyim ben!” Olduğu yere çöktü sonra, usulca ağlamaya başladı.

Ondan başkası yoktu sokakta. O an ilk defa, biri laf atsın istedi. Hatta biri tutsun kolundan, çekip, zorla götürsün onu. Tecavüz etsin, sonra da sokak ortasına, paçavra gibi atsın onu.

Gün ağarırken, usulca doğruldu çöktüğü yerden. Günün ağarışı umut vermiyordu ona. Gidecek bir yeri yoktu. Sığınacak kimsesi yoktu. Gerisingeri döndü geldiği yolu. Aynı eve doğru, yoldan geçenlerin, asfaltın, evlerin ve hatta adımlarının dahi farkında olmadan, yürüdü, gitti…




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ateşin Kıyısında


Osman Oğuz kimdir?

Yazmaya çalışan biri. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Osman Oğuz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.