..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İçine koyabileceğin bir karanlığın olmadan, bir ışığın olamaz. -Arlo Guthrie
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yazarlar ve Şairler > osman demircan




10 Ocak 2011
Cehennemden Bir Mektup Var  
osman demircan
Cehenneme bir damla gözyaşı gibi düşeceğim. Senli günahlar, bakışlarımda çengeli iğne olacak. Bakaşlarım, gözlerimden bir beyaz kağıt olarak akacak. Cennetteki adresine, cehennemden bir mektup var diye göndereceğim, acılarımı. Senli mektupların kenarı yanıkken, ben cehennemde tamamiyle kül olacağım. Çünkü seni sevmenin kahredici azabını, senden şımarmayasın diye gizleyeceğim. çünkü yangınlarımın asıl sebebi sen değilsin, benim bir mum altında şiir yazarken, mısralarımın ateş alışıdır.


:AHEI:
Cehenneme bir damla gözyaşı gibi düşeceğim. Senli günahlar, bakışlarımda çengeli iğne olacak. Bakaşlarım, gözlerimden bir beyaz kağıt olarak akacak. Cennetteki adresine, cehennemden bir mektup var diye göndereceğim, acılarımı. Senli mektupların kenarı yanıkken, ben cehennemde tamamiyle kül olacağım. Çünkü seni sevmenin kahredici azabını, senden şımarmayasın diye gizleyeceğim. çünkü yangınlarımın asıl sebebi sen değilsin, benim bir mum altında şiir yazarken, mısralarımın ateş alışıdır. Şiirlerim, cehennemimdir benim. Mısralarımda senden bir iz olsaydı, senin kül bulutların üzerimde, kara bulut gibi dolaşırdı. Gel gör ki, yüreğimin merdivenlerinden akıp duran sular kadar firarisin. Benimle yanmayı göze alamayacak kadar, sulu gözlüsün. Ben ise ateşe bir çam ağacı gibi bakarım. Gözlerim ateş olur, saçlarım cehennem olur. Sen ne gözlerime bakabilirsin ne de saçlarıma dokunabilirsin. Sen benim için asla yanıp tutuşamazsın. Cennete bir insanın hayatını cehenneme çevirerek de giremezsin. Sen cennette, yasak bir meyve olmayı tercih edersin, ben ise cehennemde çam ağacı olmayı tercih ederim. Seni yiyenin canı yanar, beni gören bir bulut olur yağar. Şimdi söyle, kim gerçek anlamda, Tanrı'dan korkar. Yanmaktan korkmayan mı, bir ateş görüp kaçan mı? Eğer ateş olmazsan, cenneteki serin sular ne işe yarar. Yan ki, cennet yangınına koşsun. Yan ki, cennet nehirleri yüreğine aksın. Sen cennet gibi yaşarsan, ateş kapını çalar. Cennet yasak meyveleri, ateşe atar. sen bir yasak meyvesin, hamsın. Cennet seni ne yapsın. cennetteki her dalda olgun meyveler var. Sen acemi bir aşığın yazdığı çala kalem bir şiir kadarsın. Nokta kadar değerin yok ki, cennette cümle olasın. Sen bir cümle bile değilsen, yangınlarımın seninle alakası olamaz. Şiirlerim cehennemimdir benim. Sen ise cennetteki yasak meyvesin. Bir günah olsan, işlemek isterim, her gün ve her seni. Fakat, bir ateş olamayacak kadar, cılızsın. Üflesem sönersin. Eğer ben, cehennemdeysem sebebi sen değilsin. Çünkü ben, yanarak ya bir güneş ya da bir yıldız olmayı sevenlerdenim.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yazarlar ve şairler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Deliliğin Dili
Hangi Çeşmenin Girdabında
Şair En Çok Zenciye Benziyor

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgili Seninle Sevişmek Ne Güzel
Varlığım Bir Okyanus
Şimdi Sen Sus, İnsanlar Sussun
Yüreğimi Korkak Büyütmedim
Beylik Laflar Etmekle Olmuyor Dostum
Ah Angelina
Sen Benim En Büyük Hatamsın
Frezya
Çam Ormanı
Ey Sevgili Senin Aradığın Benim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.