..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyada birbirinin eşi ne iki görüş vardır, ne iki saç kılı, ne de iki tohum. -Montaigne
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Zeren Cangert




19 Temmuz 2011
Hasan Kaçan  
Zeren Cangert
09.04.2003 Çarşamba Radyo 7 de Erkan Koç yönetiminde Şoray Uzun tarafından seslendirildi


:BJFF:
1957 lı yıllar yer Kayseri .Yanmaz ,yapışmaz,çizilmez ,çatlamaz teflon tavalar piyasaya yeni sürülmüş (bakınız icat tarihi sayfa 256 ) millet cazır cuzur pastırma yapıyor. Mantılar açıyor yiyen dikilir yemiyen yıkılır hesabı ile dolmasını sarmasını alan yazlık sinemalara koşuyor . Evlerde beraberce oturup hoş sohbetler yapılıyor radyodan ajanslar dinleniyor. Vita kutularında çiçek yetiştiriliyor. Gazete reklamlarında Bisküvi diyince akla hemen onun adı geliyordu. İşte bu günlerde mahalle berberinin mini minnacık bir oğlan çocuğu dünyaya gelir,Görseniz elleri yumuk yumuk yüzü pamuk pamuk ,saçları altın sarısı doğan aya doğdum dedirtiyor . Allaaaah buuu . İnsanı yaratırsa en güzel şekilde yaratır. Şöyle bir aynaya bak sen olsan neyi nereye koyardın kardeşim.

Derken akabinde ve detayında 1. lige yeni çıkan Kayseri Sporu desteklemek için ailesiyle geldikleri İstanbul a hayran kalıp buraya yerleştiler. Burada ilk okulu orta okulu ardından liseyi bitirdi. Büyüdü serpildi her kesin tırstığı yağız bir delikanlı oldu sağ cebinde kurşun kalemi sol cebinde babasının usturası üniversite sınavına girdi hatta sakalı var diye sınava alınmayacaktı ki ustura işe yaradı. Dikkatinizi celbederim bu baba yadigarı çifte su verilmiş halis muhlis bursa işi ustura sonradan çıkaracağı ustura derisine de ilham kaynağı oluyor. Neyse derken akabinde ve detayında İstanbul güzel sanatlar akademisi seramik bölümünü kazanır yalnız burayı zar zor bitirir zira millet Kütahya işi fayans üzerine harika şekiller işlemeler yaparken seninki uzun burunlu adamlar acayip fıkra yüklü güldürkçü tiplemeler,susam sokağındaki canavar kuklalara benzeyen şekiller çiziyordu. Bu hareket üniversitede pek hoş karşılanmıyor fakat en güzel çok güzel yüzünü bakmağa doyamayacağın cillloop gibi manitaların ilgisini çekiyordu. Fayansa imza isteyenler evini güldürükçü fayanslardan döşetmek isteyenler . ( Oy yo yo yo). Ayrıca o yıllarda İngilizciden hiç çakmıyor hocasına inat hür teşebbüs bi ülkede yaşıyoruz kardeşim bana ne ulan İngilizlerin dilinden diyerek yeni bir dil Kork çayı icat ediyordu (hadiiii beee) örnek Heten keten leklemdilik (Hasan kaçan reklamcılık yani) Bu arada meydan larustan tan sıkılarak fırtta hayvanlarus bölümünü oluşturdu. Yıllar yılları kovaladı az gitti uz gitti dere tepe düz gitti ve arkasına baktığında kah gülmüş kah ağlamış kah A Takımı programlarında boy göstermiş ,dövüşenleri ayırmış ara sıra kavgaya karışmadan uslu uslu köşesinde düşünen adam profili çizmiş bir adam gördü. Derken bir gün nasıl olduysa Osman Sınavı tanıdı ilk defa Ekmek teknesinde rol aldı Meğer doğuştan oyuncuymuş,Heredot Cevdet tiplemesiyle , ben gerçek oyuncuyum ben şöyle yetenekliyim böyle yetenekliyim gerekirse sanat için soyunurum diye böbürlenip kamera karşısında şaklabanlık yapan bazı terbiyesizin önde gidenlerine ders verecek kadar yetenek sahibi imiş farkına geç varmışız.

Not :İş bu hikaye Hasan Kaçan Abimizin yüzüne karşı okundu ve savunması istendi.

Hasan Kaçan : ''Eh dilimiz döndüğünce bizde anlatmağa çalışalım. O paltoyu bit pazarından bulduk. Başka nereden bulacaktık. Dizi işine niçin girmediğimizi şöyle bir düşünelim çünkü Dizi Dizi inciyiz güzellikte birinciyiz kim olduğumu sorarsanız. Babamızın biricik oğluyuz düşüncesinden hareketle biz daha çok çizgiye ağırlık vermişiz. Aslında şöyle bir şey vardır. Ağzı laf yapmayan pek sosyal olmayan adam içine çıkamayan adamlarız bir taraftan biz mizah milletinin insanları.''



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Patatesin Hikayesi
Çırağan Sarayı
Radyonun İcadı
Papatyalar
Ödül Mü? Cezamı?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Fotoğraflar [Şiir]
Ucuz Dakikalarım [Şiir]


Zeren Cangert kimdir?

Kuş Bakışı Bakmak Güzeldir; Kuş Gibi Bakmamak Şartıyla.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Zeren Cangert, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.