Türkiye Cumhuriyeti'nin temeli kültürdür -Atatürk |
|
||||||||||
|
Hiç bir şeyin benzemez ezmesine, insan ezmesi; ez, ayaklarınla canından bıktırıncaya dek! yalvararak baktırıncaya dek! Ez! ökçelerinle öldüresiye ez! görsün bir, nasıl olurmuş, efendinin çizmesi!? Kâh kafasına vur, kâh ensesine isterse âlemi bürüsün sesi! İzin vermediğin hiçbir şeyi koyamasın kesesine; sana yakışan, yaraşan zehirli, acıları doldur kâsesine! Acıma, hiç merhamet gösterme! Bir başka lezzettir insan ezmesi!? Ez ellerinle, ez! Sürüm sürüm sürü yerlerde, boğ tükürüklerde, hücre hücre hissetsin acıyı. Yansın canı ateşlerde, umursama yerliyi, yabancıyı. Gerektiğinde çek, daya başına tabancayı, horon tep üzerinde geçene dek kendinden!? Kalmasın nefsinin alınmamış bir hevesi; büyük zevk verir, ve büyük heyecan, ezilmiş insan üzerinde gezmesi!? Ez, gözlerinle ez! bildir, bilmeze haddini! Aralıksız darbelerle döv, yılanın isyankar bendini!? Biraz toparlansın, düzeltsin biraz kendini!? Dik gözlerine gözlerini yiyemesin aşını, ekmeğini. Ne kadar büyük suç: boyun eğmemesi, alaylı alaylı göz süzmesi, kendisi üzülmeyip efendisini üzmesi!? Ne kadar âsap bozucu, bu kadar baskıya bu kadar zulme rağmen hâlâ başı dik gezmesi!? Ez! Sözlerinle ez!? Hançer gibi saplansın âsînin yüreğine, her hecesi hayâlinde meşgul olsun hep ne gündüzü olsun, ne gecesi kâbuslarla dolsun rüyaları, ıstıraplarla düşüncesi. Sesi, soluğu çıkmaz oluncaya... için hazla doluncaya... yoruluncaya kadar ez !? Yorulunca vazgeçme, aslâ bıkkınlık gösterme, ne kadar ezersen ez, yetmez!? Nefse tatminsiz lezzet ve heyecan verir, pestilini çıkarasıya ez!? Hoş olur pestili çıkmış bir kimseyi yüzmesi!? Hiç bir şeyin benzemez ezmesine insan ezmesi!? Ez, ayaklarınla ez!? Ez, ellerinle ez!? Ez, gözlerinle ez!? Ez, sözlerinle ez!? Büyük zevk verir ve büyük heyecan ezilmiş insan üzerinde gezmesi.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kadir KARAMAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |