..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Öylesine ciddiye alacaksın ki yaşamayı, yetmişinde bile mesela zeytin dikeceksin. -Nâzım Hikmet
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İtiraflar > Tuğushan Özdener




12 Şubat 2002
Karabataklar  
Tuğushan Özdener
bugünlerde rüyaya vuruyorken kendimi, bir şeyler bekler oldum gecelerden ardarda yazılmış binlerce mısraya sığamayan aşk hikayeleri gibi. çemberler çiziyorum kafamda, herbirinin merkezini başka başka yerlere çiviliyorum....


:BGII:
bugünlerde rüyaya vuruyorken kendimi, bir şeyler bekler oldum gecelerden ardarda yazılmış binlerce mısraya sığamayan aşk hikayeleri gibi. çemberler çiziyorum kafamda, herbirinin merkezini başka başka yerlere çiviliyorum. Saatler ilerleyipte yıldızlar büyümekten yorulup küçülmeye başladığında çemberler büyüyor ve kesişiyor herbiri bir noktada. hep gün doğarya doğudan, işte onun kadar bildik. Fırlatıp atıyorum her birini ayrı ayrı şehirlere hatta ayrı ayrı ülkelere kimini siliyorum elimdeki en büyük silgi ile yine çiziliyor yine büyüyorlar ve yine kesişiyorlar işte tam şurada. İlk öpüşümün sahoşluğunda tökezleyip düştüğüm tramvayın rayları arasına sıkışıp can veren çocukluğuma el sallayan ergenliğimin doğduğu yerde. Ve tesadüf bu ya ilk şiirimin ilk dizelerinin aklıma düştüğü yer de burasıydı . Sığ bir duygusallığın belki anlamsızca kaleme, kağıda döküldüğü bol kafiyeli ve hece ölçülü bir hayatın başladığı yerdi burası. Sonradan kafiyeye ve hece ölçüsüne veda ettim hatta kelimeler arasına boşlukları koymadım. Bir dönem yazmaya ara verdim ama sevmeye hep devam ettim. Kişileştirmeden sadece sevdim insanı, kediyi, köpeği, martıyı, istanbul' umu, hamalları, iett şöförlerini. Hiç ara vermeden. Ne zaman kendimi sevmeyi durdursam ya bir balkonun ucunda otururken ya sarayburnunda akıp giden denizi seyrederken buldum. Yüreğimi takma dişler gibi başucumdaki su dolu bardağa bırakmadım hiç. Ara vermedim sevmeye hayat öpücüklerini, plastik inisülin iğnelerini cebimize sığdırdığımız gibi sevişmelerimi de cebimize sığdırmayı denemedim diğerleri gibi. Sigaraya başladım içkiye zaten çocukken sıkça yapılan aile toplantılarından alışıktım. Şimdi gecenin karanlığına bulanmış ben, elimde üç kuruşluk naylon oyuncaklarım ile oyalanıyorum. Masamın üzerinde az önce yaktığım mumun titrek gölgelerinde sevişen sigaramın dumanıya her yanımı saran bu umarsızlığım ve benim en sadık yarim yanlızlık. Aklımda hep martılar var. Hani onların gidişini birlikte seyretmiştik. Onlar gideli meydan karabataklara kaldı. Koca Boğaz' ın mavisine, beyazına yakışmayan karalar. Hani kuş dersin bakarsın ama; Aması var işte herhangi bir kuş martı gibi olabilirmi sanki ? Rengini, güzelliğini, çığlığını bir kenara at yanlız uçan bir karabatak gördünmü hiç ? Leş kargaları gibi sürü ile uçarlar. Keşke sadece Haydarpaşa'nın dalgakıranlaranda olsalardı layık oldukları yerde Şimdi kadıköy' ümün Üsküdar' ın sahillerindeler yaklaştılar. Vapurlarımın ardı sıra uçan kara batakları görme fikri öldürüyor beni.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Burada mıyım ?
Orada mısın ?
BuğdayTenli Esmer Dilber
Cehennemin Doğuşu
Mahkum
Seviyordum seni
Anlayamıyorum
Ölmüşüm

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Akar.. [Şiir]
Sitem [Şiir]
Birşeyler var, [Şiir]
Beyoğlu'ndan Pera'ya [Şiir]
Vakit tamamdır dostlar [Şiir]
Rüya [Şiir]
Benim için üzülme ANA ben anarşist oldum [Şiir]
Ben ki [Şiir]
Fetih ! [Şiir]
Ah gözünü sevdiğimin sözcükleri [Şiir]


Tuğushan Özdener kimdir?

Yazdıklarımı beğnseniz de, beğenmeseniz de BEN-im. Ben buyum hüzünlü, umutsuz, acı çekmekten yorulmayan.

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Can Yücel, Uğur Özakıncı


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Tuğushan Özdener, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.